ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרנסה בשמים: הפרויקט שיהפוך חרדים לטייסים

ייוזמי הפרויקט השאפתני 'חרדים לטיס' כבר הצליחו לרתום מספר פילנתרופים שבירכו על הרעיון לשלב פרנסה עם מקצוע מרתק ומכניס ועכשיו הם מבקשים לשכנע גם את ממשלת ישראל • האם בקרוב נטוס עם טייסים חרדים?

פרנסה בשמים: הפרויקט שיהפוך חרדים לטייסים
חרדים מטוס



הטייסת החרדית הראשונה נחמה שפיגל-נובק שצולמה עם ראש הממשלה ורעייתו - בהיותה אחת מזוג הטייסים שהטיסו את נתניהו בטיסת 'אל על' ליוון - זכתה לתגובות שונות. היו שבירכו והיו שהסתייגו.

העניין מעלה לראש סדר היום את יוזמתו המקורית והמבורכת של מנהל מרכז מפת"ח אלעד ומחזיק תיק התעסוקה בעירית אלעד הרב פנחס גרוס, שפועל מזה כעשור לפיתוח והרחבת אפשרויות התעסוקה למגזר החרדי.

במסגרת היוזמה שבימים אלו עוברת לפסים מעשיים, הולך ומוקם פרויקט חדשני מסוגו, ולאומי בהיקפו. לדברי היוזם, הפרויקט שנקרא 'חרדים לטיס' הינו "פרויקט שאפתני במיוחד, אולם מסובב על אדנים חזקים ומציאותיים".

במסגרת הפרויקט יוכשרו מעל 30 טייסים חרדים, שיועסקו כטייסים בחברות התעופה הגדולות, כשהמטרה בסוף התהליך הינה לשרת כקברניט בחברת 'אל על'.

הפרויקט מצריך משאבים כספיים וארגוניים גדולים, וכבר בשלב זה ישנה הסכמה עקרונית ממספר פילנתרופיים מרכזיים בעם היהודי, שרואים זאת כעניין בעל חשיבות רבה.

כעת נעשים מאמצים לרתום את ממשלת ישראל לתמוך ולהיות חלק מהתהליך, כשהמטרה היא לפתוח אפשרויות תעסוקה נוספות לציבור החרדי.

בשוק התעופה, ישנם כיום מספר טייסים בודדים חרדים (בעיקר בעלי תשובה) עם רישיון טיס פרטי,(כלומר שאינם יכולים להטיס אנשים) ויעד הפרויקט הינו לפתוח את תחום הטיס, גם לבני המגזר החרדי.

הצפי הינו לאלפי מתעניינים מהציבור החרדי, שקיים בו צמא למקצועות מרעננים ומכניסים, כשהפרויקט המדובר בהחלט עונה על הציפיות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אישר גרוס את הדברים. "אנו עומדים בשלבי סיום. אני מקווה להיות איש בשורה בתקופה הקרובה בפרוייקט הלאומי "החרדים לטיס" אמר גרוס.











טייס חיל האוויר נחמה שפיגל נובק חרדים לטיס אל על חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד