ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרסום ראשון • סאטמר במכתב הבהרה נדיר: "זעזוע וצער על המכשול, קהילתנו מתנערת"

בשעה האחרונה מופץ בריכוזי חסידות סאטמר מהר"א מכתב עליו חתומים ראשי הקהל של סאטמר, הרב מאיר זעליג ריספלער והרב דוד עקשטיין ובו הם מתנערים ממה שנכתב הבוקר בביטאון הקהילה "דער בלאט", תוך שהם מוחים נמרצות על הדברים • פרסום ראשון

פרסום ראשון • סאטמר במכתב הבהרה נדיר: "זעזוע וצער על המכשול, קהילתנו מתנערת"



בשעה האחרונה מופץ בריכוזי חסידות סאטמר מהר"א מכתב עליו חתומים ראשי הקהל של סאטמר, הרב מאיר זעליג ריספלער והרב דוד עקשטיין ובו הם מתנערים ממה שנכתב הבוקר בביטאון הקהילה "דער בלאט", תוך שהם מוחים נמרצות על הדברים.

מדובר בתקדים היסטורי שבו ראשי קהילת סאטמר מתנערים מהביטאון שלהם. האדמו"ר מהר"א אף עבר על המכתב לפני שפורסם.

תחת הכותרת "מחאה והבהרה", כותבים ראשי הקהל, "בזעזוע וצער על המכשול המחפיר במכ"ע "דאר בלאט" בדברים העומדים על הפרק בענייני גיוס בני הישיבות בארה"ק ת"ו, הרינו להודיע כבר עם ומלואו, כי המכ"ע הנ"ל הרי היא נכסי יחידים, ואינה מייצגת דעת הנהלת קהילתינו הקדושה, וכ"ש וק"ו דעתו הבהירה של כ"ק מרן רבנו עט"ר שליט"א".

"וזאת למודעי! כי קהילתנו הקדושה מתנערת מדרכים עקלקלים ונלוזים הפוגעים בגדולי תורה, ראשי ישיבות מפורסמים שליט"א בארה"ק ת"ו, לא זו הדרך הורנו רבותינו הק' נפג"מ, וחלילה לנו מעשות כזאת, ובזה יצאנו ידי חובתינו"

יום ה' לסדר ועתה יגדל נא כח ד', א"כ סיון תשע"ז לפ"ק, החותם למען האמת והצדק- בשם הנהלת הישיבה מאיר זליג ריספלער רה"ק קהל יטב לייב דסאטמר ברוקלין יצ"ו. דוד עקשטיין רה"ק קהל יטב לייב דסאטמר קרית יואל יצ"ו"



הגראיל שטיינמן במסעו לחיזוק יהדות ארה"ב עם האדמו"ר מסאטמר זצ"לצילום: הגראיל שטיינמן במסעו לחיזוק יהדות ארה"ב עם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל
הגראיל שטיינמן במסעו לחיזוק יהדות ארה"ב עם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל


כזכור, כפי שפורסם היום לראשונה ב'בבחדרי חרדים' עיתון 'דער בלאט' של חסידי המהר"א מסאטמר בארה"ב, יצא בקמפיין חריג מעל גבי שער העיתון - בעמוד הראשון ובכותרת הראשית, הוא קורא לקוראיו, לשלוח מכתבים בנושא הגיוס הישר לבתי גדולי ישראל וראשי הישיבות בישראל.

לפי דברי העיתון, הנכתב בשפת היידיש, נקראים בני היהדות החרדית בחוץ לארץ לנצל את ימי בין הזמנים בחודשי תמוז - אב לשלוח מכתבים לתשעה ראשי ישיבות בארץ ישראל, בעיתון מפרסמים בצורה מובלטת את הכתובות והשמות. כבר בעת שפורסמו הדברים, נכתב ב'בחדרי' כי נודע כי הצעד החריג זוכה לביקורת קשה גם בתוך קהילת סאטמר עצמה. עסקנים ששוחחו עמנו דיווחו כי בכירים בקהילה התנערו מהחלטת העיתון. לטענתם זו החלטה אישית של העורך הרב שמואל וידר.

בעיתון התפרסמו כתובותיהם, של ראשי הישיבות: הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו, הגרב"מ אזרחי, הגר"ב ויסבקר הגר"ד כהן, הגר"א פילץ, והגר"מ ברזובסקי.
כפי שנכתב ב'בחדרי', מדובר בתקדים של ממש, שעיתון חרדי, קורא לציבור להטריד ראשי ישיבות השוקדים על התורה יומם ולילה, ומגדיל לעשות בפרסום כתובותיהם. כאמור, כעת, בצעד היסטורי, יוצאים ראשי הקהל במכתב מחאה והבהרה נדיר.


דער בלאט סאטמר מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד