כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ראש בראש: המאבק על מתווה הכשרות מחריף

ראש בראש: מחריף המאבק בין הרבנות הראשי וועד המשגיחים על מתווה הכשרות החדש שיזם הגר"ד לאו • אמש קיים הוועד ישיבה במטרה לעצירת הרפורמה החדשה, ואילו היום קיימה הרבנות הראשית כנס לקידום המתווה החדש

כנס הרבנות ואסיפת המשגיחים
כנס הרבנות ואסיפת המשגיחים



למרות ההתנגדות החריפה של משגיחי הכשרות, הרבנות הראשית ממשיכה לקדם את מתווה הכשרות החדש, שייזם הרב הראשי הגר"ד לאו ושאושר על ידי מועצת הרבנות הראשית.

היום, קיימה הרבנות כנס בנושא, כחלק מסדרת כנסים המציגים את המתווה החדש, בבית הכנסת רמב"ם בעיר חדרה, בהשתתפות הרבנים הראשיים לעיר חדרה הרב דוד ורנר והרב שמעון ביטון, הרב הראשי הרב לאו, מנכ"ל הרבנות משה דגן ועוד.

מנגד, אמש התקיימה ישיבה של ועד המשגיחים הארצי בהסתדרות, בבית ההסתדרות בתל אביב שבה נדונו דרכי המאבק לעצירת הרפורמה החדשה. בכנס הוצגה סקירה מקיפה על פעילות וועדי המשגיחים בכל רחבי הארץ עד כה.

כמו כן הוצגה מצגת עם תוכניות פעולה מעשיות ורשימת מטרות בהן יש להתמקד בדגש על הזירה התקשורתי, בכדי להביא לביטול הרפורמה החד צדדית שפורסמה בניגוד לדעתם של משגיחי הכשרות, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

הישיבה נוהלה בראשות יו"ר ועד המשגיחים הארצי יניב שפירא ויו"ר החטיבה הדתית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי והשתתפו בה מנהלי מחלקות ראשי הוועדים העירוניים ואנשי מקצוע שילוו את המאבק.

לא ברור מי ינצח במאבק על הכשרות, הרבנות הראשית שמנפנפת עם המתווה החדש כתשובה לדו"ח החמור של מבקר המדינה נגדה, או משגיחי הכשרות שטוענים כי המתווה ייפגע בפרנסתם של אלפי המשיגים בארץ ואף יש בו בעיות הלכתיות רבות. ימים יגידו.

המצגת מאסיפת ועד המשגיחים המציגה את כשלי הרפורמה



מתווה הכשרות הרבנות הראשית ועד המשגיחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד