י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון: הגר"ח קנייבסקי מתנגד - וחוק השמיטה ייגנז

יוזמה של השר אורי אריאל להקמת קרן ממשלתית, בחוק, כדי להעניק ביטחון כלכלי לחקלאים אשר מעוניינים לשמור את השמיטה כהלכתה, כפי שהמדינה מסייעת למורים בשנת שבתון, נתקלת בבעיה קשה: הגאון רבי חיים קנייבסקי הורה לא לתמוך

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר



פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים':יוזמה של שר החקלאות אריאל, שקיבלה לאחרונה תאוצה בעזרת שר הדתות, קרן ממשלתית שתעניק מילגה לחקלאים שומרי שמיטה, תרד מסדר היום, בעקבות הוראה של הגאון רבי חיים קנייבסקי שלא לאשרה.

עסקני 'קרן השביעית' העמלים קשות בגיוס משאבים למימון מלגה לשובתים, הביאו בפני שר התורה את הצדדים הבעייתיים בחוק, שעל פניו נראה היה כיוזמה ברוכה, שתסייע בעדם להגביר את מספר החקלאים השומרים שמיטה, משום שרווחתם הכלכלית תובטח ובכך ייגדל מספר השומרים - קיבלו הכרעתו, שבחוק ישנן בעיות הלכתיות.

במכתב, שכתב בנו של הגר"ח הרב יצחק שאול, הוא מציין מספר סיבות להתנגדות ליוזמה. בין היתר בגלל 'חדש אסור מן התורה'. אבל בעיקר כיוון שלא יהיה מישהו שנאמן שיפקח על שומרי השמיטה שאכן מבצעים את כל הלכות השמיטה, מלאות הפרטים, כראוי. בעקבות ההוראה חברי הכנסת החרדים לא יוכלו לתמוך בהצעת החוק וסביר להניח כי היא לא תקודם.

מדובר בהצעת חוק מהפכנית של הבית היהודי המבקשת לאפשר ביטחון כלכלי לחקלאים אשר מעוניינים לשמור את השמיטה כהלכתה. קרן ממשלתית תוקם ותסייע לחקלאים בשנת השמיטה, כפי שהמדינה מסייעת למורים בשנת שבתון. מדובר בנושא אשר נמצא במחלוקת בין סגן שר האוצר יצחק כהן ליו"ר ועדת הכספים גפני.

השר אורי אריאל יזם כבר בקדנציה קודמת הצעת חוק ממשלתית בעלת היקף כספי נרחב אשר תעניק בטחון כלכלי לחקלאים ישראליים אשר יהיו מעוניינים לשמור את השמיטה כהלכתה. 'יש עתיד מנעה אז את התקדמות ההליכים.
חוק השמיטה הגרח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד