י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לא יאומן: תערוכת צלבים וצלמי ישו בבית הספר בהרצליה

תלמידי בית הספר "אילנות" בהרצליה השתתפו בתערוכת לימודית, בה הוצגה דמותו של מייסד הדת הנוצרית. התיעוד מבית הספר עורר מחאה בקרב הגורמים הדתיים בעיר

הרצליה, פלאש90
הרצליה, פלאש90



צלבים ובובות ישו בביה"ס הדתי: בכותלי בית הספר הממלכתי-דתי יסודי בהרצליה 'אילנות' התנוססה השבוע תערוכה של עבודות יצירה שערכו ילדי כיתות ו' במסגרת לימודי היסטוריה על ישו, שם הוצגו צלבים ובובות צלם של ישו.



מתברר כי על פי תכנית הלימודים בהיסטוריה של משרד החינוך לכיתות ו', ישנו פרק על "הנצרות – דת חדשה בארץ ישראל", אך בבית הספר 'אילנות' לקחו את הלימוד על מקים הנצרות צעד אחד קדימה.

גורמים חרדים בעיר שנחשפו לסרטון הביעו זעזוע בשיחה עם "בחדרי חרדים" ואמרו כי: " אנו לא מבינים איך בבית הספר מגדירים את הפעילות הנ"ל כ'סובלנות לאחר', איזה סובלנות יש פה?מנהלת בית הספר מיתממת ומתחבאת מאחורי 'תכנית הלימודים'".

לדברי הגורמים: "מדובר בפירות של רשות מוניציפאלי, שמקדמת במאות אלפי שקלים בשנה עמותות רפורמיות וקונסרבטיביות לעבודה בבתי ספר, ובה בעת מדירה רגלי יהדות מסורתית ואפילו את מפעל משרד ראש הממשלה לתכניות בר מצווה לנוער. הרצליה הפכה להיות כר גידול לרוחות זרות. מגני הילדים עד התיכונים".

הם מוסיפים בכאב כי "רק לפני שבוע נכפה על ילדי בי"ס לב טוב להחליף את טקס קבלת החומש לבית כנסת קונסרבטיבי, למורת רוחם של הורים רבים. אגף החינוך לא התחשב ולא חמל".

מבית הספר "אילנות" מסרו בתגובה: "המיצג הוכן 'במסגרת תכנית הלימודים של משרד החינוך בהיסטוריה לכיתות ו'. זו דרישה של משרד החינוך ללמד את זה".
ישו בית ספר הרצליה צלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד