כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קידום אתרים - עשה זאת בעצמך

קידום אתרים בגוגל זה כבר מזמן לא מידע ששמור לעוסקים במלאכה בלבד. יותר ויותר בעלי אתרים עובדים בעצמם על הקידום של האתר שלהם בתוצאות החיפוש, ומספקים על ידי כך יותר עבודה לעצמם דרך האינטרנט

קידום אתרים - עשה זאת בעצמך
לא לגעת



הזירה הדיגיטלית כיום יותר פתוחה למשתמשי הקצה, לבעלי עסקים ואתרים ולגולשים קצת יותר Savvy המתעניינים בכלים לקידום ובאפשרויות המוצעות לנו דרך חברות עולמיות המספקות כלים שנתין לעבוד איתם. מה שמשאיר לנו כבעלי עסקים ללמוד את עקרונות הקידום בגוגל וליישם, וכך בעצם לעשות לעצמנו שירות בעל ערך.

אז מה הם העקרונות הבסיסיים של הקידום בגוגל?

1. גוגל צריך לראות ולהכיר את האתר שלך. הזחלן של גוגל עובד על מיליונים רבים של אתרים ברחבי הרשת מדי יום, מדי שעה ודקה, וסורק אותם ומכניס לאינדקס שלו. במוקדם או במאוחר הוא יגיע גם לאתר שלך (אלא אם תחסמו אותו אבל זה נושא בפני עצמו) וכעת מה שנשאר הוא לדאוג שזה יהיה כמה שיותר מהר וכמה שיותר יעיל.

לפני הכול נבדוק – האם האתר שלנו סרוק בגוגל או לא? את הבדיקה הפשוטה בחיפוש גוגל נעשה כך – פשוט נרשום בשורת החיפוש site:www.yourdomain.com את המילה domain תחליפו עם הכתובת שלכם ותראו – האם גוגל סרק את האתר שלכם? או שהוא לא מראה שום תוצאות.

במידה וגוגל מראה שיש תוצאות – מצוין! אפשר להמשיך לעבוד, אם לא – יש פתרונות רבים, מלגשת לאיש מקצוע, לרשום את כתובת האתר בכמה אינדקסים נבחרים או להגיש אותו בכלי ניהול אתרים של גוגל (חפשו בגוגל כלי ניהול אתרים)

2. מחקר מילות מפתח – איך נדאג שאנשים יגיעו אלינו התחום שלנו אם לא נדע כיצד הם מחפשים אותנו? בשביל זה מגוון ענק של כלים חינמיים ובתשלום ברחבי הרשת, שהגדול והידוע ביניהם הוא כלי מילות המפתח של גוגל. היכנסו, הירשמו והחלו לבדוק את הביטויים המרכזיים שלכם. כל ביטוי שאתם רואים שיש לו נפח חיפוש שמוצא חן בעיניכם או שהוא מאוד רלוונטי לתחום שלכם (או שניהם) הכניסו אותו לרשימה שתשמרו אצלכם ותתחילו ממנה על מנת לבנות את האסטרטגיה שלכם לקידום

3. בדיקת מצב קיים – הכניסו את האתר שלכם לאחד הכלים המוצעים לבעלי אתרים או מקדמי אתרים. אפשר להתחיל עם גרסאות חינמיות של תוכנות או אתרים כמו opensite explorer, SEMrush, כלי ניהול אתרים של גוגל ועוד מגוון רחב של תוכנות שנמצאות שם עבורכם. הכניסו את האתר שלכם וקבלו דוח מצב ראשוני על המיקומים שלכם ושל הביטויים הנבחרים. קחו לשומת ליבכם שהשינויים, בטח בהתחלה יהיו כל תקופה מסוימת ולא כל יום, אבל המשיכו לעקוב ולבדוק תנודות ותנועות, והיו ערניים, כאשר תראו תנועה חיובית שווה לתת לזה בוסט ותנופה כדי למקסם את השינוי לטובתכם, ואם תראו שיש נסיגה גם כאן שווה לתת את הדעת לגבי פעולות שניתן לעשות.

4. תוכן תוכן תוכן – היו המובילים בתחומכם. תוכן היה ונשאר אחד הכלים החזקים והמשמעותיים לקידום האתר בגוגל. מנוע החיפוש אוהב מאוד אתרים בעלי תוכן רלוונטי, שייתן שירות לגולשים שמגיעים לכל שאלה שתעלה להם בנושא של האתר שלכם. אם תהיו המקור הכי מהימן ומעניין לתחום שלכם, גוגל תאהב את זה ותעלה אתכם בתוצאות, והגולשים יאהבו את זה ויחזרו לאתר שוב ושוב (מה שיגרום לעלייה נוספת בתוצאות) וכך גלגל הקסמים הזה יעבוד לטובתכם.

לא להפסיק לייצר תוכן, אין דבר כזה 'מספיק' תוכן, תראו מה רלוונטי, מה מעניין ומה טוב ותעבדו לפי זה. ככל שתישארו רלוונטיים כך גוגל תאהב ותכבד את האתר שלכם יותר, אם תפסיקו לייצר תוכן טוב – הרלוונטיות שלכם בעיני גוגל תדעך.

5. קישורים חיצוניים – כאן זה טיפה יותר מורכב. שתי דרכים עיקריות – לרשום את האתר לאינדקסים רלוונטיים ואיכותיים (שימו לב הכמות פחות חשובה מהאיכות). לא להפציץ סתם אלא למצוא – אם האתר הוא בנושא רכבים מצאו פורומים של רכבים ואינדקסים של רכב, אם האתר הוא על קוסמטיקה - לא חסרים אינדקסים בנושא וכו'. ואם אתם מוצאים אתרים גדולים וחזקים שניתן לשתף איתם פעולה מומלץ וכדאי לכתוב להם מאמר טוב שנוא עם קישור לאתר שלכם.

6. רשתות חברתיות – תייצרו גולשים דרך העוקבים שלכם בפייסבוק, דרך אירועים, קמפיינים או הפניות שתייצרו באופן שוטף מהרשתות החברתיות, כולנו שם וכולנו משתמשים ברשתות, גם אם לא באופן ישיר – הגולשים הרלוונטיים והאיכותיים שיגיעו דרך הרשתות יוסיפו מאוד גם למיקומים שלכם בגוגל.

הישארו מחוברים למה שקורה – לקדם אתר בגוגל זה בהכרח להתחרות עם אנשים אחרים, חלקם משתמשים בשירותים של חברות לקידום אתרים וחלקם עושים זאת בעצמם, אבל מי שמצליח בתחום הזה הוא מי שלא מוריד את הרגל מהגז, תיקחו את עצמכם ואת האתר שלכם ברצינות ותרוויחו, אם תזניחו את זה – גם גוגל תזניח אתכם בחזרה.

המאמר נכתב על ידי קונספט1 – חברת
קידום אתרים אורגני בגוגל, בנייה ועיצוב אתרים

רשתות חברתיות קידום אתרים אורגני קידום אורגני קידום אתרים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד