י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משתתפי השמחה בביהכ"נ לקו בכאבים: "אין אבחנה של סלמונלה"

המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' הוציא הבוקר אזהרה חמורה מהרעלת מזון בעקבות מספר מקרים של משפחות שנפגעו בחיידק הסלמונלה כתוצאה מאכילת טחינה גולמית באירועים שונים • משרד הבריאות: "לא ניתן לקבוע בוודאות כי התחלואה נגרמה כתוצאה משימוש בטחינה גולמית מסויימת"

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' הוציא הבוקר אזהרה חמורה מהרעלת מזון בעקבות מספר מקרים של משפחות שנפגעו בחיידק הסלמונלה כתוצאה מאכילת טחינה גולמית באירועים שונים.

לאחר שמשרד הבריאות ערך בדיקה מעמיקה, נמסר כי "לא ניתן לקבוע בוודאות כי התחלואה נגרמה כתוצאה משימוש בטחינה גולמית מסויימת".

בבית החולים דיווחו הבוקר, כי מספר מקרים של משפחות מורחבות ואנשי קהילות שהשתתפו בשמחות, כאשר הצד השווה בכל המקרים היה שאותם אלו שאכלו טחינה (מחברה ספציפית) נפגעו ואחרים לא נפגעו. תסמיני הנפגעים לוו בכאבי בטן, בחילות, שלשולים ולעיתים חום גבוה.

"המידע הועבר למשרד הבריאות, אולם מאחר ועד כה טרם הוכח ואושר הדבר באופן וודאי, אין בידינו האפשרות לפרסם את זהות החברה" נמסר. בעקבות הפרסום, במשרד הבריאות הודיעו כי
אתמול בצהריים התקבל בלשכת הבריאות תל אביב דיווח מבית חולים מעייני הישועה בנוגע לתחלואה בעקבות אירוע שהתקיים בירושלים.

"הדיווח הנדון לא כלל פרטי האירוע, לא פרטי החולים, ולא מאפיינים קליניים או מעבדתיים של התחלואה". מבירור שנעשה עם בעלי השמחה עולה כי מדובר בשבע ברכות, שהתקיים בבית כנסת בירושלים.

המזון לשבע הברכות הוכן בבתים פרטיים זמן קצר לפני השמחה, ולדברי בעלי השמחה הובל לבית הכנסת ללא אמצעי שינוע מקובלים להובלת ולשמירת מזון. במשרד הבריאות הבהירו כי "בין פרטי המזון המדווחים הייתה גם טחינה, אשר עורבבה והוכנה גם היא בבית. לטענת בעלי השמחה כל מי שאכל טחינה חלה".

אולם, יש לציין כי בין פרטי המזון שנאכלו היו גם עוף, אורז, ירקות, בורקס וגלידה. בעלי השמחה דיווחו כי ידוע להם על תחלואת מעי בכ-10 מקרב המוזמנים (שאת מספרם אין הם יודעים) אולם דווח שאף לא אחד מהם ביצע בדיקה מעמיקה.

"אין אבחנה של תחלואה בסלמונלה באף אחד מהחולים" הבהירו במשרד הבריאות, "בהתאם לבירור שעשינו לא ניתן לקבוע בוודאות כי התחלואה נגרמה כתוצאה משימוש בטחינה גולמית מסויימת".
בית כנסת שבע ברכות סלמונלה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד