י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כיצד הגיע בית מכירות חרדי לפסגת התקשורת העולמית

בארה"ב, קנדה, אנגליה, יפן, במלזיה, ואפילו בנפאל עשרות כלי תקשורת הביעו עניין בסוף השבוע האחרון בבית מכירות פומביות חרדי מירושלים • כך הגיע בית המכירות החרדי לתקשורת העולמית

אלברט איינשטיין. צילום: ויקיפדיה
אלברט איינשטיין. צילום: ויקיפדיה



בארה"ב, קנדה, אנגליה, יפן, במלזיה, ואפילו בנפאל עשרות כלי תקשורת הביעו עניין בסוף השבוע האחרון בבית מכירות פומביות חרדי מירושלים והכל בגלל כתבי יד נדירים של גדול הפיזיקאים בדור האחרון אלברט איינשטיין.

חמישה מכתבים מרתקים אותם כתב איינשטיין לפני יותר משישים שנה לחברו הפיזיקאי דיויד בוהם עומדים למכירה בבית המכירות הפומביות "ווינרס" (Winner’s) במכירת ה-100 שלו שתערך ביום שלישי השבוע.

באחד המכתבים מעלה בוהם אפשרויות שונות להעתקת מקום מגוריו ובין היתר עולה האופציה של מעבר לארץ ישראל, אך למרות שבעת ההיא איינשטיין מנהל קשר הדוק עם האוניברסיטה העברית ואך הוצע לו לכהן כנשיא המדינה, הוא לא ממליץ לעמיתו לעבור לארץ כי להבנתו "ההזדמנויות בה צרות...". בוהם אגב, לא שעה לעצתו של איינשטיין ועקר מברזיל לישראל ובהמשך לאנגליה.
על פי בית המכירות הפומביות "ווינרס" המכתבים עוררו תהודה בינלאומית ולמרות מחיר הפתיחה העומד על 8,000 דולרים בלבד, מחירם הריאלי גבוה והם צפויים להימכר בעשרות אלפי דולרים.
מקורם של המכתבים הנדירים הוא בעיזבון אלמנתו של דיויד בוהם שהלכה לעולמה לפני כשנה, וכך עשו המכתבים את דרכם לבית המכירות הירושלמי.

בין כלי התקשורת שסיקרו את בית המכירות החרדי המחזיק באוסף המכתבים הנדיר רשת "פוקס ניוז", ה"וושינגטון פוסט", רשת NBC, ה"אנדיפנדט" הבריטי, רשת החדשות ABC מארה"ב, ניוז-דיי, כלי תקשורת ישראלים ועוד עשרות רבות של כלי תקשורת כתובה ואלקטרונית מכל רחבי תבל.
יצויין כי באותה מכירה בה יועמדו מכתבי איינשטיין לכל המרבה במחיר, יוצאו למכירה, להבדיל, פרטי יודאיקה רבים וכתבי יד של רבנים בהם הגאון רבי עקיבא איגר והחתם סופר, לצד פרטים של רבנים משפחת אבוחצירא.

במשרד יחסי הציבור "בלומנטל חדד" המייצג את ווינרס (Winner’s) ציינו כי כמות הפניות מכלי תקשורת ברחבי העולם לתעד את המכירה הינה חסרת תקדים אך מבחינתם הסיפוק המרכזי הוא מכך שאספנים רבים בעולם כולל ממדינות שאינן מנהלות יחסים דיפלומטים עם ישראל נחשפו לבית המכירות הישראלי וביקשו לשת"פ עם בית המכירות.

מכתבי איינשטיין







בית המכירות ווינרס חרדי אלברט איינשטיין בלומנטל חדד Winner’s

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד