י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתפללים בכותל: שוב קשיים בבידוק בשבת

מחסומים חדשים ומדיניות לא ברורה, גורמים להערמת קשיים, על מי שמבקש להחמיר - ולא לעבור בשבת במגנומטר, שהותר על ידי פוסקי הדור

המחסום החדש שהותקן בכותל
המחסום החדש שהותקן בכותל



מתפללים בכותל מתלוננים ל'בחדרי חרדים' על קשיים הנערמים בפני מי מעוניין בבידוק ידני בכניסה לכותל המערבי בשבת.

כזכור, לפני מספר חודשים התחוללה סערה לאחר שכתב ערוץ 2, נכנס לכותל כשהוא נושא סכינים. כך מחשף המחדל הבטחוני בשל בידוק לא מספק בשבת.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מאז הנהלים חודדו ולא ניתן להיכנס ללא מעבר במגנומטר. מאבק ציבורי הועיל בכך שניתן לעבור בבידוק ידני בכל השערים מלבד השער הפונה לרחוב הגיא. שלטים אף נתלו במקום המסבירים שיש לעבור במגנומטר המותאם למצב שבת אולם ניתן לבקש בידוק ידני.

רבנים פרסמו אף בשמו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, כי מאחר שרשויות הביטחון אינם מאפשרים לעבור ולהיכנס לרחבת הכותל אלא דרך מגנומטר, הרי שלדעת הרב אלישיב ניתן לעבור בו בשבת, כאשר אין מתכת על גופו של הנכנס לרחבה.

אך מתפללי הכותל מספרים ל'בחדרי חרדים' על קשיים רבים בכניסה כשצריך להסביר לכל מאבטח שרוצים בידוק ידני ואז הוא מתחיל בהרצאה שלמה על גדולי הדור שפסקו שמותר לעבור, משלא עולה בידם לשכנע את העובר נותנים לעבור בבידוק ידני רק במידה ויש מאבטח המוכן לבדוק. אם לא, הנכנסים צפויים להישאר בחוץ.

"יתרה מכך" הם מספרים: "לאחר הזמן הראשון של צאת שבת (33 דקות) המגנומטרים עוברים למצב חול ואז מי שלא הוציא שבת לא יכול לעבור במגנומטר כלל כי זה כבר מצב רגיל כך שאין מקום פחות להקפיד למי שמחכה על זמן רבינו תם וכדומה".

יוסי, אחד המתפללים, מספר כי הגדילו לעשות בשבוע האחרון ובשתי כניסות הותקנו (דרך השוק, ושער האשפות - בהן ניתן לעבור בבידוק ידני), מחסומים שלא נותנים אפשרות לעבור במקום רק דרך המגנומטר.

המחסום הוא זרוע נגללת המאפשרת רק תנועה בכיוון אחד. כל מי שניסה לעבור בבידוק ידני לא היה באפשרותו, מלבד אם הצליח לשכנע את המאבטח - אז התאפשר לו לזחול על הרצפה מתחת המחסום.

'בחדרי חרדים' בתיעוד מהמחסומים החדשים שהותקנו.

















מגנומטר הכותל המערבי שבת מתפללים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד