י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית הדין מבני ברק נגד הרב מלונדון: "אסור לכהן בשום קהילה"

דייני בית הדין של הגר"נ קרליץ יוצאים באופן תקדימי כנגד הרב יוסף דוויק, מנהיג קהילת 'שער השמים' בלונדון וקובעים כי הוא איננו ראוי לשמש כרב קהילה בישראל • דייני בית הדין: "מהווה סכנה לכל שומעיו"

הרב דוויק
הרב דוויק



דייני בית הדין של הגר"נ קרליץ יוצאים באופן תקדימי כנגד הרב יוסף דוויק, מנהיג קהילת 'שער השמים' בלונדון וקובעים כי הוא איננו ראוי לשמש כרב קהילה בישראל.

דייני בית הדין כותבים את מכתבם אמש (ראשון) לרבני לונדון ומנצסט'ר שפנו לבית הדין לגבי התבטאויותיו הקשות של הרב דוויק בענייני תועבה - והוא מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

חברי בית הדין כותבים כי למרות היותו מנהיג קהילה, דיבוריו עומדים בסתירה לעיקרי הדת והאמונה בתורה שבכתב ובעל פה, ודורש את זה ברבים באופן שמשתמע אף להתיר איסורים חס ושלום.

במכתבם החריף כותבים הדיינים, כי הוא מהווה סכנה לכל שומעיו למרות שפרסם התנצלות וההבהרה - אך אין בהם תיקון לאחר שכבר עיוות.

בית הדין קובע כי לאחר שבית הדין האזין להקלטות ועדויות "הננו להודיעכם כי ברור שאין אפשרות שישמש כרב, מנהיג ומשפיע בשום קהילה בישראל. ועל כל אחד מיראי השם לפעול ככל יכלתו לבטל את השפעתו הרעה ושח"ו לא יפלו ברשותו נפשות מאחינו בני ישראל".

על המכתב חתומים חברי בית הדין ובראשם האב"ד הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי יחזקאל פלס והגאון רבי יעקב רייסנר.

הפרשה החלה עם פרסום הדיווח בג'ואיש כרוניקל בסוף חודש אייר, על מתקפה קשה נגד הרב דוויק, מצד הרב אהרן באסוס ראש הקהילה הספרדית בגולדרס גרין. בעקבות המתקפה דווח אז, כי הרב דוויק הסיר את את השיעור מהרשת, אך עצם כהונתו כרב אורתודוכסי בעקבות דבריו, הפכה בעייתית בעיני רבני לונדון.



קישורים:
הפרסום הראשון של הפרשה בג'ואיש כרוניקל
יוסף דוויק שער השמים לונדון קהילה מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד