י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"פושטקית, פחדנית": אורן חזן הורחק מדיוני מליאת הכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה על הצעד לאחר שחזן הפריע לח"כ מיכל רוזין (מרצ) בראיון לערוץ 20 בעת אירוע מחאה של מרצ וארגון שוברים שתיקה, כשלהגנתו טען ש"האירוע היה מתואם עם הערוץ" • חזן: "צר לי שכנסת ישראל נהפכה לכלי שרת בידי אנשי השמאל הקיצוני"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ב') להרחיק מדיוני המליאה את חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) לאחר שהפריע לח"כ מיכל רוזין (מרצ) בראיון לערוץ 20 בעת אירוע מחאה של מרצ וארגון שוברים שתיקה בקריית אונו ב-4 באפריל 2017.

רוזין טענה כי בעת שהתראיינה לערוץ 20, שסיקר את האירוע, "חזן נצמד אלי באופן אלים, בעודו צועק באוזני וקורא קריאות גנאי עד כדי מצב שבו לא יכולתי להמשיך לדבר כלל". רוזין הוסיפה כי למחרת פגש בה חזן במשכן הכנסת וקרא "פושטקית", "פחדנית" ועוד.

חזן טען, בהופיעו בוועדת האתיקה, כי לא היתה מצידו התנהגות אלימה או מאויימת וכי "האירוע היה מתואם עם ערוץ 20. לא סתם היתה לי אוזניה, וחובר לי מיקרופון, הכל היה מתואם ומוכן מראש, זו היתה מלכודת, היא נפלה במלכודת, אני לא רואה בזה שום דבר פסול, שום דבר לא בסדר. זו לא התפרצות אני הוזמנתי לשידור". עוד אמר חזן כי "האירוע בבסיסו אינו שונה מכל עימות טלוויזיוני סוער בין חברי הכנסת, החלוקים ביניהם, ובוודאי אין לראות בכך הפרה של כללי האתיקה".

ועדת האתיקה לא קיבלה את הסבריו של חזן וקבעה כי "לא ניתן לראות בהתנהגותו של חזן, באירוע זה התנהגות סבירה, ולגיטימית, במסגרת עימות תקשורתי, בין 2 חברי כנסת. אכן עימותים בתקשורת בין חברי כנסת, יכולים להיות חריפים ואף להתדרדר, לצעקות ולחילופי דברים קשים, אך לא ניתן לקבל, בשום פנים ואופן, את ההתנהגות שהפגין חזן באותו אירוע".

באשר לטענתו של חזן על תיאום עם ערוץ 20 קבעה הוועדה כי "אינה מוצאת שהתיאום, ככל שהיה תיאום כזה, יש בו כדי להפחית מהאחריות שלו לאירוע. הוועדה סבורה כי שיתוף פעולה של חבר כנסת ב'טמינת מלכודת' מסוג כזה, לחבר כנסת עמית, תוך כדי השפלתו, והפרעה ממשית למילוי תפקידו, לא יכול לחסות תחת כנפי חופש הביטוי וחופש ההפגנה. לכן, הוועדה סבורה כי בהתנהגותו הפר חזן את כלל האתיקה הקובע כי 'חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וחבריה'".

הוועדה קבעה כי "היות שאין זו הפעם הראשונה, ואף לא השנייה שבה ועדת האתיקה דנה בקובלנות נגד התנהגותו של חזן כלפי עמיתיו, כאשר בחלק מהמקרים אף הוטלו עליו סנקציות משמעותיות, ולאור חומרת האירוע הוחלט להטיל עליו הרחקה מישיבות מליאת הכנסת וועדות הכנסת החל מיום ג' ה-21 ביוני עד יום ב' ה-26 ביוני (כולל). עם זאת הוא יוכל להיכנס למליאה ולוועדות לצורך הצבעות".

חזן אמר בתגובה כי "צר לי שכנסת ישראל נהפכה לכלי שרת בידי אנשי השמאל הקיצוני ושוברים שתיקה. להרחיק אותי בגין כך שיצאתי כנגד נציגי הארגון הבוגדני והשפל הזה שוברים שתיקה (או יותר נכון שוברים את צה"ל) - זהו הישג גדול לשונאי ישראל ולמחבלים.

"אישית, אני גאה על כך שזעקתי את זעקת החיילים ושמרתי על כבודם של חיילי צה"ל ושל מדינת ישראל. אני קורא לרה"מ לשים סוף לדהירה שמאלה: כשחנין זועבי ואנשי שוברים שתיקה מקבלים מדליות וחברי כנסת ימנים מורחקים בגלל שמירתם על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל - נחצה הגבול והגיעה העת לעשות לכך סוף".
אורן חזן מיכל רוזין מליאת הכנסת ערוץ 20 שוברים שתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד