כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

פתח לפתרון? שערי צדק לא יתחרה בהדסה

פרופ' יונתן הלוי, מנהל בית החולים שערי צדק הודיע כי לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים. האם הרופאים המתפטרים מהדסה, ישובו לעבודתם?

הורים לילדי הדסה בהפגנה. צילום: קובי הר צבי
הורים לילדי הדסה בהפגנה. צילום: קובי הר צבי



כיוון ראשון לפתרון המשבר עם הילדים חולי הסרטן, או הסתבכות? פרופ' יונתן הלוי, מנהל בית החולים שערי צדק הודיע הערב (ב') כי לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים. בכך, למעשה, הלחץ על הרופאים המתפטרים מהדסה, שישובו לעבודתם - גובר.

הרופאים, אשר התפטרו במחאה על נהלים וסדרים חדשים שהנהיג מנהל בית החולים הדסה פרופ' רוטשטיין, מנהלים קרב ציבורי, יחד עם הורי הילדים המעריכים אותם מאוד, להקמת מחלקה מתחרה ל'הדסה' ב'שערי צדק'.

כעת, עם הודעת פרופ' הלוי משערי צדק, הלחץ על הרופאים המסרבים לחזור להדסה, עשוי להתגבר, ולו לשם הצלת חיי הילדים, שבינתיים הוריהם מתענים ומטלטלים עם ילדיהם החולים לבתי החולים במרכז. מצד שני, כבר עכשיו ישנה ביקורת על הנשיא ריבלין שבהתערבותו הוציא הלוי הודעתו, על אי מימוש רצון ההורים והרופאים, במחלקה חדשה.

ב'הדסה' כבר הציבו רופאים חדשים במחלקה, אך ההורים ממשיכים לגבות ולהשתתף באופן פעיל במאבק הרופאים, שעד עתה, כאמור, עסק בבקשתם - לאפשר לרופאים שפרשו מהדסה לעבוד ב'שערי צדק' במחלקה חדשה שתוקם, יוזמה שמשרד הבריאות מתנגד לה בטיעונים מקצועיים.

פרופ' הלוי הודיע: "בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב חסר תקדים סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה. מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהשאר אדיש למראות ולקולות שעולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם.

"היום בצהריים פנה אלי נשיא המדינה לשקול הודעה כי בשערי צדק לא תפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר בהדסה. משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים שידוע לכל קבל ממדים שאיש לא חזה עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו. כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות יהיה שערי צדק שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

"אדבר עם ליצמן"

בתוך כך, רעיית רוה"מ שרה נתניהו ביקרה היום במאהל המחאה של ההורים לילדים חולי סרטן בגן סאקר בירושלים, ושוחחה עם ההורים והילדים, לאחר שהורי המחלקה קראו להתערבותה המיידית במשבר. הורי המחלקה חשפו בפני גברת נתניהו את הקשיים שהם מתמודדים איתם מאז פרוץ המשבר.

נתניהו פנתה להורים ואמרה: "אני מתרגשת מעצם ההגעה שלי לכאן ומכל מה ששמעתי כאן. אתם כולכם מדברים אל הלב וזה נכנס אל הלב. גם כי אני פסיכולוגית וגם כי אני אמא וגם כי אני בת. ביליתי עם הוריי הרבה שנים בבית החולים הדסה ואיבדתי את שניהם למחלת הסרטן.
באתי מתוך תמיכה ואהבה אליכם ההורים והילדים והאחים. אני מודעת לסבל של כל המשפחה בהתמודדות.

"אני שמחה לדעת שהרופאים של היום הם רופאי הנפש והגוף ויודעים לעזור. נקלענו למצב שאין אף אחד ששמח ומאושר ממנו. משיחותיי עם שר הבריאות אני חושבת שהוא שר בריאות מצוין. אני יודעת שכואב לו והוא רוצה לעזור.

"הוא יודע שאני רוצה לפתור את המשבר ועושה כל מה שצריך להביא לפתרון מהיר. עירבתי את בעלי ראש הממשלה. הלב שלו איתכם לגמרי. הוא אמר שידבר עם ליצמן וינסו למצוא פתרון. זה ייפתר. אני מאמינה שהילדים צריכים לקבל את הטיפול הכי טוב ובמקום הכי קרוב. אעשה כל מאמץ מול ליצמן".



משבר הדסה מיקי וינטראוב שערי צדק שרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד