י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ראש הישיבה באמריקה: "אתם חיילים פה" • צפו

ראש ישיבת שפת אמת הגר"ש אלתר, מסר שיחה בפני קבוצת בעלי בתים מלונג איילנד: "השם העמיד אתכם חיילים כאן באמריקה - להיות יהודים"

ראש הישיבה באמריקה: "אתם חיילים פה" • צפו



שיחה מרתקת: הגאון רבי שאול אלתר ראש ישיבת 'שפת אמת', השוהה בימים אלו בארה"ב, לרגל שמחה משפחתית, מסר בבית מארחו הנגיד רבי מאיר מלניק, שיחה מיוחדת לבעלי בתים מלונג איילנד.

בסיום השיחה ביקש אחד הילדים להצטלם עם ראש הישיבה שנתן לו ממתק, וההשיב לו: "בוודאי בוודאי נשים גם לך יד על הכתף שתהיה תמונה יפה". סחדרי עם התמליל המלא.



"כתוב בתהילים "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף" נשאלת השאלה הלא היו צריכים לכתוב קודם כסף ורק אחרי זה זהב שהרי הכסף פחות חשוב מהזהב ויותר נכון לומר שהתורה חשובה מהכסף ואחרי זה אפילו מהזהב, ומדוע אם כן נאמר קודם הזהב ואחרי זה הכסף?"

"אלא שאדם נמשך לעולם הזה רוצה להיות מיליארדר גדול, מאלו שכתובים בפרובס כמילארדרים שבעולם אז כשלומדים תורה ורואים כמה התורה חשובה יותר ומתוקה יותר יורדת התאווה הזו של להיות מיליארדר גדול.

"אבל עדיין ישנה תאווה להיות עשיר להיות בעל כסף לפחות, ואז כשלומדים עוד יותר ומתרגלים עוד יותר לתורה אז כבר באמת לא רוצים הרבה מהעולם. רוצים להסתפק במועט שיהיה לי בשביל הילדים שלי בשביל לחנך בשביל כל מה שצריך כלומר, הסדר הוא הפוך מהרגיל כשהתורה גורמת לנו להתרחק מהבלי העולם הזה".

"בתחילה אדם לא רוצה להיות מיליארדר גדול בתחילה אדם מבין שאין לו מה לעשות עם המון מיליארדים של דולרים ובאמת לא רוצים את זה מבינים שכסף בא וכסף הולך ואחרי כמה שנים נשארים בלי כלום לעולם הבא ואילו התורה זה דבר שקיים לנצח נצחים ולאט לאט מתרגלים שתורה זה גם יותר טוב מכסף ולא רוצים להיות בכלל גם סתם עשיר אלא רק מה שצריך בשביל ללמוד בראש שקט".

"ואת זה מבקשים מהשם שיתן לנו ולכן נכון הסדר שכתוב בתהילים טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף. וזה העיקר שבלימוד התורה, להגביר את הערך ללימוד התורה ואת החשק לרוחניות כי בתורה יש את הסגולה הזו שמי שלומד תורה ומי שמשתקע בתורה העולם פחות מושך אותו".

"כתוב בזוהר שהאדם היה צריך להיבראות בלי כח תאווה שמביא לדברים לא טובים אבל אם כך האדם היה נברא היה חסר לו בתאווה לתורה,בהנאה מחידוש בתורה, בכל ההנאות שקיימות בלימוד התורה
כלומר, הכח של התאווה הטובה והרעה היא אותו כח בעצמו וכמה שאדם ינצל את זה יותר להנאה מלימוד, לטעם בלימוד, יהיה לו פחות טעם בדברים לא טובים".

"זה אמנם לא קל, קל להגיד את זה קשה לקיים את זה, אבל זה מה שהאדם צריך לחפש בעולם הזה
חיים באמריקה, חיים לא קלים יש את מה שנקרא חוק המשיכה, זה מושך גם רוחניות לא רק גשמיות, יהודי היה צריך להמשך למעלה, להיות קרוב להשם שלמעלה, למרות שהשם נמצא בכל מקום עדיין זה נחשב למעלה, אבל לעולם יש את כח המשיכה שמושך למטה, להבלי העולם, ובאמריקה המשיכה יותר חזקה מארץ ישראל.

"נפש יהודית פחות נמשכת לגשמיות בארץ ישראל מאשר באמריקה, אבל השם העמיד אתכם חיילים כאן באמריקה כל עוד והמשיח לא בא, אתם כאן, והתפקיד שלכם להיות החיילים כאן באמריקה ולהיות בכל זאת יהודים - כמו שחסידים אומרים להיות טפח מעל הקרקע, להיות מעל הקרקע, מעל הגשמיות וכמה שזה יותר קשה, כמו כאן באמריקה השליחות יותר חשובה ויהודי הוא שליח בכל מקום שהוא נמצא ועושה משכן לשכינה ובשביל זה נברא העולם לא צריך להיות שליח חב"ד דווקא, יהודי הוא שליח איפה שהוא נמצא, הוא מחנך את ילדיו ומאיר לסביבה ומהווה משכן לשכינה. ובשביל זה נברא העולם - להגביר את צד הקדושה על הצד היותר רע וזה התפקיד שלכם יום יום בעבודת השם להשתדל לא לשקוע ברע".

"כתוב במתן תורה "השם מסיני בא וזרח משעיר למו הופיע מהר פארן ומרבבות קודש" ושואלת הגמרא שאלה ידועה, הלא התורה ניתנה בסיני אז מה שייך כאן שעיר ופארן ושאר האומות? ועונה הגמרא שלפני שנתן לנו שאל את כל האומות ואף אחד מהם לא רצה ורק אנחנו היהודים רצינו ולכאורה קשה, אם כך סדר הפסוק היה צריך להיות הפוך, קודם בא מפארן ומשעיר וכו' ורק אחרי זה הלך לסיני ולמה כתוב את הסדר ההפוך?

"אלא שהשם לא סתם הלך למקומות האלו הוא הרי ידע שהם לא יקבלו רק רצה להראות ליהודים שאם הם רוצים לקבל את התורה הם צריכים להתרחק מהגוים.

"ולא הכוונה רק לא להתחתן איתם שזה ברור, רק לרצות אחרת מהם, להיות אחרת מכל מה שגויות מבטאת ואומרת, ולכן אומר הפסוק, השם בא מסיני ואמר לנו התורה זה לא שעיר ולא פארן ולא כל שאר הגוים צריך לדעת שהתורה זה או הם או אנחנו וא"א להיות קשורים גם עם רצונות גוים להיות כמו גוי שהרי לכל אחד יש גוי קטן בפנים בלב והתפקיד שלנו להוציא אותו מתוכנו
וזה העבודה של החיים,ככל שיותר נשתוקק ונעדן את המידות ונידבק בקדוש ברוך הוא יהיה יותר סייעתא דשמיא להצליח".
הרב שאול אלתר בעלי תשובה אמריקה תמונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד