י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גפני לנתניהו: "מתנגדים להצעת הפשרה שלך להקפאת המתווה"

הצעת הפשרה שנחשפה ב'בחדרי' לפיה, יוקפא מתווה הכותל, נתקלת בהתנגדות מוחלטת של ראשי הסיעות החרדיות, כך מדווח הבוקר בביטאון 'יתד נאמן' ח"כ גפני הודיע אתמול לנתניהו כי החרדים מתנגדים להצעה, וכי יש לבטל את המתווה הקיים

גפני ונתניהו במליאה, צילום: פלאש 90
גפני ונתניהו במליאה, צילום: פלאש 90



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הודיע אתמול (שני) לרה"מ בנימין נתניהו, כי ראשי הסיעות החרדיות מתנגדות לחלוטין להצעה שנחשפה ב"בחדרי חרדים", להקפאת מתווה הכותל, וכי יש לבטל את המתווה לחלוטין ולהותיר את המצב על כנו, כך פורסם הבוקר ב'יתד נאמן'.

'יתד' מדווח על הצעת הפשרה שכאמור נחשפה ב"בחדרי חרדים", וכותב כי בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה לפני שבועיים, הציע רה"מ נתניהו, להקפיא לעת עתה את מתווה הכותל, אולם אתמול, כאמור, הודיע ח"כ גפני, על דעת ראשי הסיעות הנוספות, שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, כי הסיעות החרדיות אינן מוכנות בשום אופן להקפאת המתווה, אלא דורשות לבטלו לחלוטין.

כפי המסתמן, נכתב עוד בביטאון הליטאי, ביום ראשון הקרוב יובא נושא ביטול מתווה הכותל לאישור הממשלה.

כזכור, אתמול הובא ב"בחדרי חרדים", מכתבו של הרב רפאל פרנק - עוזר הרב הראשי הרב דוד לאו ליועץ המשפטי של הרבנות הראל גולדברג שבו הוא מציג את העמדה הנחרצת של הרבנות נגד המתווה ונגד העובדה שבג"ץ דן בכלל בנושא. לאחר מכן התקיים דיון סוער בנושא בועדת החוקה בכנסת.

בראיון וידיאו שהעניק פרנק ל"בחדרי חרדים" הוא טען כי "בגלל שמנדלבליט היה מעורב בשלב גיבוש המתווה - קשה לו להשתחרר מהעמדה הזו. יש לי צריך עיון גדול על ההתנגדות הגדולה שלו. עמדת הרבנות היא לא קיצונית, היא עמדת ההלכה, לא מדובר במשחק כדורגל אלא בהלכה ואין מקום אחד שמתיר תפילה מעורבת בבית הכנסת. כיום חברי הכנסת משתפים פעולה עם הרבנות הראשית כי הם מבינים שהיא עומדת בקו החזית".

בימים האחרונים, עלה שוב קמפיין נגד אי ביטול המתווה ונגד האופציה שהרפורמים והקונסרבטיבים יקבלו את הכותל הדרומי - ללא מתווה, וכפי המציאות הקיימת. גורמים שונים הממומנים בכסף רב - מפעילים לחץ על חברי הכנסת, ולא משאירים להם מקום לפשרות.
משה גפני בנימין נתניהו מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד