י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בתוך יממה וחצי: יגאל סרנה גייס מתומכיו את מלוא הפיצויים לנתניהו

התרומות הושגו בקמפיין גיוס המונים באינטרנט, והיקפן עלה על המבוקש ■ היתרה, לפי סרנה - או הסכום המלא, אם יזכה בערעור - תופנה לאגודה לזכויות האזרח, "למטרה ייעודית של המשך מאבקה התקיף בתביעות השתקה ולהגברת המודעות בנושא"

יגאל סרנה, צילום: פלאש 90
יגאל סרנה, צילום: פלאש 90



קצת יותר משבוע לאחר שחויב בפסק דין לפצות את בני הזוג נתניהו ב-115 אלף שקל, במסגרת תביעת דיבה שניהלו נגדו, הצליח העיתונאי יגאל סרנה לגייס את מלוא הסכום בקמפיין גיוס המונים באינטרנט. הגיוס הושלם בתוך 36 שעות, והיקף התרומות אף עלה על המבוקש.

בסך הכל תרמו לסרנה 925 איש, מהם 44 שתרמו סכום של 500 שקל. יתרת הסכום, לפי סרנה - או הסכום המלא, אם יזכה בערעור - תופנה לאגודה לזכויות האזרח, "למטרה ייעודית של המשך מאבקה התקיף בתביעות השתקה ולהגברת המודעות בנושא". בתגובה שמסר ל-TheMarker אמר סרנה כי הוא חש "שמחה גדולה על התמיכה העצומה".

"פרסומים זדוניים ומכוערים"

בני הזוג נתניהו תבעו את סרנה לפי חוק לשון הרע בשל פרסומים בעמוד הפייסבוק שלו, לפיהם שיירת נתניהו נעצרה בשעת לילה, ו"גבר לא צעיר יצא ממנה כי אשה אחת לא רוצה שיישאר איתה ברכב".

בפסק הדין נכתב כי "שמם של אנשי ציבור אינו הפקר ודמם אינו סמוק מדמו של כל אדם אחר". עוד נכתב כי סרנה לא הצליח להוכיח כי האירוע התרחש, וכי ההגנות בחוק לשון הרע - אמת הפרסום, תום לב, הגנת העיתונות האחראית - אינן חלות במקרה זה. "מסכים אני עם דבריו של בא כוח התובעים בסיכומיו, כי הפרסומים של הנתבע, לפחות בחלקם, הם פרסומים זדוניים ומכוערים, שנועדו לבייש ולהשפיל את התובעים. מפרסומיו הרבים של הנתבע על התובעים שהוצגו לפניי, בולט הסגנון הקשה, החמור והמשתלח, אותו נוקט הנתבע פעם אחר פעם כלפי התובעים, וכלפי התובע בפרט", נכתב בפסק הדין.

אתמול העלה סרנה לאתר Giveback את הקריאה לגיוס הסכום. בפנייה כתב סרנה: "אני מאמין שהתביעה של ראש הממשלה ופסק הדין פוגעים פגיעה של ממש בחופש הביטוי הפוליטי, מרתיעים אחרים מלכתוב כנגד ראש הממשלה ומשתיקים ביקורת לגיטימית". הוא גם טען כי בית המשפט נמנע מלעסוק בטענתו כי שרה נתניהו "כופה על בנימין נתניהו את התנהגותה חסרת הרסן", ולהציג ראיות "המצביעות על כך שזו אכן מערכת היחסים בין ראש המשלה ורעייתו".

עוד כתב סרנה כי "פרקליטי ואני נחושים בדעתנו לפעול כמיטב יכולתנו מול התביעה ופסק הדין. בכוונתנו לערער עליו במחוזי, ולהמשיך במאבק תקיף בתביעות השתקה ולמען הגבלת זכותו של איש ציבור להגיש תביעות דיבה, כפי שהדבר נהוג במדינות מערביות רבות, גם בשים לב כי ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת חסינים כנגד תביעות דיבה".
יגאל סרנה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד