י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאבק השבת המתחדש: 17 חברות תחבורה מחללות שבת בניגוד לחוק

שבע עשרה חברות תחבורה ברחבי הארץ מחללות שבת בניגוד לחוק, כך עולה ממידע שהגיע לחברי הכנסת יואב בן צור ומיכאל מלכיאלי מש"ס • הח"כים למנכ"ל משרד העבודה והרווחה: "אנו דורשים לקיים מבצע אכיפה רחב-היקף בקרב המפעילים"

מאבק השבת המתחדש: 17 חברות תחבורה מחללות שבת בניגוד לחוק
א.ר.



מאבק השבת המתחדש: בהמשך לפגישה שערכו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור עם אביגדור קפלן מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, מלכיאלי שיגר מכתב למנכ"ל המשרד ובו הוא מציג לו נתונים שהגיעו לידיעתו, על פיהם, 17 חברות הסעות עובדים בשבתות ללא אישורים חוקיים.

"על פי מידע שהגיע ללשכתנו מנהגים מחברות תחבורה ציבורית שונות", כתב מלכיאלי, "במהלך השישי-שבת-ראשון הקרובים ובמהלך השישי-שבת-ראשון הבאים יש בכוונת מפעילי תחבורה ציבורית רבים להעסיק עובדים ביום מנוחתם השבועי, מבלי שקיבלו לכך היתר".

לדבריו, "כולנו תקוה שהדברים כפי שהובאו לידיעתנו אינם נכונים, במידה ויש צדק בדבר - לנוכח ההפרה החמורה של החוק, אנו דורשים לקיים מבצע אכיפה רחב-היקף בקרב המפעילים הבאים".

מלכיאלי מונה את שמות החברות המחללות שבת בניגוד לחוק: רכבת ישראל, חברת אגד, חברת אגד תעבורה, חברת דן, חברת דן בצפון (מטרונית), חברת דן בדרום, חברת דן באר שבע, חברת נתיב אקספרס, חברת מטרופולין, סופרבוס, חברת רמה (ברמת הגולן), חברת קווים, חברת ג'י בי טורס, נסיעות ותיירות נצרת, שאמ (שירותי אוטובוסים מאוחדים), גלים וחברת אפיקים.

לסיום כתב מלכיאלי, "על הבקרה לכלול לא רק נהגים אלא גם עובדים אחרים בחברות. כמו כן, יש לוודא שהגעת עובדים יהודיים לעבודה המתקיימת במוצאי שבת לא נעשתה בשבת ללא היתר".

בהודעה שפורסמה אמש על ידי סיעות יהדות התורה וש"ס נכתב כי "לא נסכים להמשך התופעה החמורה בה השבת הופכת ליום התחזוקה של מדינת ישראל. אנו דורשים מראש הממשלה לקיים את ההסכם הקואלציוני, להחזיר את הסטטוס קוו לקדמותו, ולהפסיק מיידית את עבודות התשתית של הרכבת ללא צורך".

"כן הדבר לגבי תוספת קווים בשבת וחוסר אכיפה של חברות פיראטיות המפעילות תחבורה ציבורית בשבת. הסיעות רואות במצב הנתון הפרה חמורה בהסכם הקואליציוני. לאחר הישיבה עם ראה"מ והשרים הנוגעים בדבר, הדברים יובאו להכרעתם של גדולי ישראל", נאמר בהודעה המשותפת.







מאבק השבת המתחדש מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד