ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שערוריית פישמן: כל הבנקים תומכים בהכרזתו כפושט רגל

בין הנושים שאישרו את ההכרזה הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט, מרכנתיל, מזרחי ואגוד, בית ההשקעות אקסלנס נשואה ורשות המסים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



כל הנושים של אליעזר פישמן תומכים בהכרזה עליו כפושט רגל - כך עולה מהודעה שהגיש הבוקר לבית המשפט, המנהל המיוחד, עו"ד יוסי בנקל. בין הנושים הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט, מרכנתיל, מזרחי, אגוד, אקסלנס נשואה ורשות המסים. בנקל מבקש למנות אותו כנאמן על נכסיו של פישמן בפשיטת רגל.

אתמול הגיש פישמן עצמו את תגובתו לבקשת המנהל המיוחד בה הדגיש כי הוא אינו מתנגד להכרזתו כפושט רגל ותוקף את הבנקים שהתנגדו להסדר מבלי לבדוק אותו לעומק וזאת לדבריו רק בעקבות הלחץ הציבורי. פישמן ביקש מבית המשפט להורות למנהל המיוחד ולנושים לחזור ולהתייחס באופן ענייני להסדר הנושים.

פישמן הפנה אצבע מאשימה לבנקים ששינו את עמדתם בנוגע להסדר נושים, לדבריו, בעקבות הלחץ הציבורי. "אין זה ראוי לאפשר לנושים המוסדיים לשלול ב'הבל פה' את ההסדר אליו הגיעו המנהל המיוחד והחייב. הנושים לא בדקו את ההסדר לאשורו, לא ניתחו את הסיכויים והסיכונים בתיק ובאלטרנטיבה; כל שברצונם הוא להסיר מעצמם את הלחץ הציבורי, תוך שהם שולחים את המנהל המיוחד ואת החייב לשוב ולהתכתש בבית המשפט למשך שנים ארוכות, והכל ללא תכלית; שהרי ברור, לכל הצדדים, כי התוצאה של הליכים שכאלו תהיה פחותה מהתוצאה המוצעת בהסדר הפשרה, וזאת תוך פגיעה בפעילותן של החברות וגרימת נזק חסר תקנה", נכתב בתגובה שהוגשה באמצעות עורכי דינו, שלום גולדבלט ורהב עין דר.

ואכן, במהלך החודשים האחרונים הביעו הבנקים תמיכה בהסדר נושים עם פישמן אולם בשבועות האחרונים הפכו את עמדתם. כך למשל בדיון שנערך בבית המשפט במארס נציגי הבנקים לא תמכו בבקשתו של בנקל להכריז על פישמן כפושט רגל והשאירו את ההחלטה לשיקולו של השופט איתן אורנשטיין.

פישמן התייחס בתגובתו לדיון הזה בו המליץ נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין על קיום מו"מ בין פישמן למנהל המיוחד. "מאותו מועד ובמשך שלושה חודשים הצדדים קיימו שורה של פגישות ושיחות, ענייניות ורציניות, לאורך עשרות שעות, בהן פעלו ליישם את רצון הנושים ואת החלטת בית המשפט", נכתב בתגובה.

"במסגרת הפגישות ירדו הצדדים לפרטי הפרטים של הנכסים השונים בהסדר הפשרה, התוצאות העסקיות של החברות השונות, ניתנו תשובות לשאלות שהועלו על ידי המנהל המיוחד וכן נדונו ולובנו הטענות ההדדיות של הצדדים בעניינים שונים. לאורך כל התקופה, נציגי כונס הנכסים הרשמי יודעו באשר להתקדמות המגעים בין הצדדים ותוכנם".

הסכם העקרונות שנחתם בין בנקל לעורך דינו של פישמן, גולדבלט, כולל התחייבות של משפחת פישמן לתשלום של 140 מיליון שקל בלבד מתוך חובות של 1.7 מיליארד שקל, ומגלם תספורת ענקית של עד 92%.

המנהל המיוחד בנקל וגולדבלט הציגו באסיפת הנושים שהתקיימה לפני כשבועיים את עקרונות ההסכם, שכולל לא מעט תנאים מקלים והרבה חוסר וודאות. באסיפת הנושים התבקש המנהל המיוחד על ידי הנושים לערוך בדיקות והערכות שווי של הנכסים השונים כדי לתת בידיהם מידע מלא.

ואולם, לדבריו, נוכח התנגדות של בא כוח בנק הפועלים לאפשרות שעקרונות הסדר הנושים ייבחנו באופן מלא, הוחלט על ידי הנושים פה אחד בסיכומה של האסיפה, שיש למצות את הניסיון לגבש את הסדר הפשרה ולנהל במשך 30 יום מגעים מול הנושים השונים, להבהיר את פרטי הסדר הפשרה ולקדם שיח מול בנק הפועלים.
אליעזר פישמן פושט רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד