י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

להתייצב? ראש ישיבת 'קול תורה' הכריע

בעקבות המתקפה על ועד הישיבות, החליט חבר הוועד - ראש ישיבת קול תורה הגאון הרב משה יודא שלזינגר, לנקוט בעמדה נחרצת נגד ה'פלג הירושלמי'. הורה לתלמידיו להתייצב בלשכת הגיוס. שלושה תלמידים שסירבו - אויימו בסילוק מהישיבה

ראש ישיבת קול תורה
ראש ישיבת קול תורה



ראש ישיבת 'קול תורה', הגאון הרב משה יודא שלזינגר, החבר בנשיאות ועד הישיבות, "חתך" סופית, והורה כי על כל בני ישיבתו להתייצב בלשכת הגיוס, ומי שלא יעשה זאת, לא תהיה לישיבה כל אחריות כלפיו.

מקורביו מספרים, כי בעבר 'עמד על הגדר' ולא הציג כל עמדה באשר לפיצול הליטאי בכלל ובסוגית התייצבות בפרט. אך מאז ש'הפלג הירושלמי' החל לפעול רשמית נגד 'ועד הישיבות', פורסם 'תחקיר' בהפלס, נגד 'ועד הישיבות' - הוא שינה מטעמו והכריע פומבית בעניין.

ועד הישיבות הוא נושא הקרוב לליבו של הרב שלזינגר עשרות שנים, והוא עצמו יודע כיצד הדברים מתנהלים בארגון, כמי שחבר בו.

התפתחות נוספת התחוללה בישיבה בשבוע האחרון, זאת אחר שתלמיד שסעד בבית ראש הישיבה לסעודת שבת, גולל את ששמע מאחיו, אחד העריקים שמעצרו עלה לכותרות בחודשים האחרונים. הוא סיפר מה שמע ממנו על הבעיות באידישקייט בהן נתקל כששהה בכלא הצבאי.

עובדה זו - יחד עם הסיפור שפורסם באחרונה, על מפגין נגד הגיוס שנכלא ובעקבות כך החליט להתגייס, אחר שלא יכול היה לעמוד במצב החדש אליו נקלע עקב אי התיצבותו, והסיכון שייעצר שוב - הביאו את ראש הישיבה להחלטה כי על כל הבחורים בישיבה להתייצב.

בעקבות כך ביקש הגרמ"י שלזינגר מהמשגיח בישיבה, הרב מנחם רוטנברג שיפנה לשלושה בחורים תלמידים בוועד חמישי, שלא התייצבו עד כה ויודיע להם כי אם לא יתייצבו, לא יהיה מקומם בישיבה.

התלמידים החלו לפעול למנוע את רוע הגזירה, ועירבו את הוריהם. ההורים התקשרו לאנשי צוות אחרים בישיבה, הופעלו לחצים שהבחורים לא יסולקו. ההורים הודיעו כי הם לוקחים אחריות על בניהם. בעקבות כך, התרצה ראש הישיבה והודיע שהישיבה - או הוא עצמו אינם לוקחים אחריות מעתה על השלושה, ובמידה ויעצרו או יסתבכו יהיה זה עניינם ואחריותם של ההורים.
קול תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד