כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הזמר הוותיק מבקש בשירה: 'בואו להפגנה בירושלים' • צפו

על רקע התפנית ב'פרשת ילדי תימן' בדמות חשיפת הפרוטוקולים, מתכנסת הערב הפגנה בירושלים בדרישה להזיז עובדות בשטח • בסרטון ששחרר אמש הזמר ציון גולן, הזמר התימני המפורסם ביותר, הוא מבקש: 'בואו להפגנה', וחותם בסלסול אותנטי • 'את אחי אנוכי מבקש'

הזמר הוותיק מבקש בשירה: 'בואו להפגנה בירושלים' • צפו



אחת מהפרשות היותר כאובות בתולדות מדינת ישראל לאורך השנים, היא 'פרשת ילדי תימן', במסגרתה נעלמו תינוקות רבים של עולים מתימן בימיה הראשונים של המדינה, כאשר ההורים באו לקבל טיפול רפואי לילד, ולמחרת נאמר להם כי התינוק איננו בין החיים.

אחרי עשרות שנים של הדחקה והתעלמות, חל המפנה לפני מספר חודשים: הממשלה התרצתה לחשוף את הפרוטוקולים הגנוזים של הפרשה. למרות כל זאת, לא חל שינוי של ממש בשטח, ומשפחות רבות מהעדה חיות באי הוודאות עד שעה זו.

על מנת לנסות ולקדם את הפיתרון בפועל, מתכנסת לה הערב (רביעי) בשעה 18:30 הפגנה בכיכר ציון בירושלים, בה יזעקו המשפחות ותומכיהן את הזעקה - "השיבו את הילדים".

מי שמתגייס לטובת העניין הוא לא אחר מאשר הזמר התימני הוותיק ציון גולן. בסרטון שהפיץ אמש אומר גולן: "אני רוצה לבקש מעדתינו, עדת קודש יהודי תימן, לבוא ביום רביעי הקרוב בעזרת ה', בשעה 18:30 לכיכר ציון בירושלים, לבוא ולהפגין בעניין ילדי תימן החטופים".

גולן ממשיך: "אני רוצה לומר לכם שכמות המפגינים היא זו שתקבע את התייחסות הממסד אלינו. חשוב מאד מאד שתבואו, אני ממש מבקש ומתחנן: בואו בהמוניכם! אוהב אתכם ומעריך, ציון גולן".

את הסרטון מסיים גולן בדרכו שלו - בשירה ובסלסול תימני, על הפסוק "את אחי אנוכי מבקש, אגידה נא לי איפה הם רועים".

פרשת ילדי תימן הפגנה ירושלים ציון גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד