ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פישמן ממשיך להילחם: תובע 800 אלף שקל מאילה חסון

התביעה הוגשה בשם רעייתו של אליעזר פישמן, טובה פישמן, נגד חדשות 10 והנהלת החברה, ונגד מגישת התוכנית "שישי", אילה חסון ■ חדשות 10: "ניסיון לייצר ספינים תקשורתיים קלושים ושקריים"

פישמן, צילום: פלאש 90
פישמן, צילום: פלאש 90



בדרך לפשיטת הרגל אליעזר פישמן לא מוותר: הגיש היום תביעה של 800 אלף שקל נגד חדשות 10 והנהלת החברה, ונגד מגישת התוכנית "שישי", אילה חסון. על פי התביעה בכתבת תחקיר של חסון נטען כי נכסים של פישמן הועברו לרעייתו טובה, וכי הנכסים לא נכללו בדיווח למנהל המיוחד מטעם בית המשפט – דיווח שלטענת פישמן הנו שקרי ודיבתי.

התביעה הוגשה בשם רעייתו של אליעזר פישמן, טובה פישמן. היא עוסקת בתוכנית ששודרה ב-9 ביוני תחת הכותרת "המהמר", ולטענת פישמן כללו דברי לשון הרע. בין השאר דווח בתוכנית כי הועברו על שמה של טובה פישמן נכסים בליסבון שבפורטוגל, וכי הכנסים הוסתרו ולא נכללו בהסדר החוב שהוסכם בין פישמן לבין המנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד יוסי בנקל (הסדר שבינתיים בוטל).

בכתב התביעה מצוטט הדיווח של חסון, שלפיו "עוד נחשוף נכסים בשווי עשרות מיליוני יורו בליסבון, בירת פורטוגל, שפישמן העביר לרעייתו... מתברר שלא רק חצי דירה בברלין. נודע לנו. לפישמן יש שני נכסים בליסבון פורטוגל... השווי שלהם מוערך ביותר מ-45 מיליון יורו, שהם יותר מ-160 מיליון שקל. שום בנק, גם זה שהתעניין ברכוש, לא עיקל אותו. הרכוש לא נכלל בהסדר החוב. פישמן העביר לפני כמה שנים את הנכסים על שם רעייתו מבלי לעדכן את מנכ"ל החברה". דברים דומים התפרסמו באתר האינטרנט של ערוץ 10.

מנגד, פישמן טוענת כי "מדובר למעשה בדיבה שקרית משולשת". פישמן מציגה את שרשור האחזקות ההיסטורי בחברה, וטוענת כי "מר פישמן מעולם לא העביר לתובעת נכסים בפורטוגל". עוד טוענת פישמן כי קיומם של הנכסים לא הוסתר על-ידי משפחת פישמן מהמנהל המיוחד או מנושיו של מר פישמן, וכי בתם של בני הזוג פישמן, ענת מניפז, ציינה באופן מפורש את דבר קיומם של הנכסים במסגרת חקירתה בפני המנהל המיוחד, וגם פישמן עצמו ציין את דבר קיומם של הנכסים בפורטוגל במסגרת חקירתו. כמו כן הוצגו הנכסים בפני נושי פישמן.

עוד נטען בתביעה כי פישמן הגיש למנהל המיוחד דו"ח נכסים וחובות, שבמסגרתו הוא דיווח על אחזקותיו ועל אחזקות רעייתו בחברה שהחזיקה בנכסים האמורים. בנוסף, בהודעת המנהל המיוחד על גיבוש הסכם עקרונות שהוגשה לבית-המשפט צוינו גם הנכסים.

"הטענה שהועלתה בפרסום הפוגע, אשר לפיה הנכסים הוסתרו כביכול, והטענה ש'הרכוש לא נכלל בהסדר החוב', אינן נכונות. כל האינטרסים הישירים והעקיפים של מר פישמן, כמו גם של התובעת ושל ילדי בני הזוג, בנכסים בפורטוגל הובאו על-ידיהם לידיעת הנושים ולידיעת המנהל המיוחד, ובמסמך העקרונות הם הסכימו להעמיד נכסים אלה לטובת קופת פשיטת הרגל", נטען בתביעה. "דברים שקריים ופוגעניים אלה נכללו בפרסום הפוגע, חרף העובדה כי מר פישמן אמר במפורש לחסון בשיחה טלפונית שערכה עמו, כי יש לו רכוש בפורטוגל ש'הולך לבנקים'".

פישמן מיוצג בתביעה זו על ידי עו"ד ישגב נקדימון, שבמקביל משמש כיועץ לחברת החדשות המתחרה של ערוץ 2, וכן על ידי עו"ד שרון קיסר.

לאחר פניות מטעמו שודרה בתוכנית "שישי" בשבוע שלאחר מכן הודעה שלפיה אכן דווח במסגרת הודעת המנהל המיוחד על הנכסים בליסבון, אך פישמן מסרבת לקבל את ההודעה זו. "לא תיקון, לא הכחשה ולא התנצלות. בדברים שהנתבעים שידרו כאמור לא היה כדי לתקן באופן כלשהו את דברי לשון הרע החמורים והכוזבים שפירסמו על התובעת או להקטין באופן כלשהו את הנזקים הכבדים שנגרמו לה כתוצאה מפרסומם", נטען בתביעה. בנוסף, פישמן מכחישה את הדיווח שלפיו שווי הנכסים הוא 180 מיליון שקל, שכן לחברות יש חובות משמעותיים.

עוד נטען כי לא נעשתה כלל פנייה לפישמן בנוגע לסוגיה הספציפית, ולכן לא נכללה תגובתה של פישמן בתוכנית. בתביעה נטען עוד כי בשיחה שהתנהלה עם פישמן עצמו נמנעה חסון מלהפנות אליו שאלה ישירה בעניין.

חדשות 10 מסרו בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את טענותיה של הגברת פישמן, ועומדים באופן מלא מאחורי פרסומנו. חדשות 10 תמשיך לעשות את עבודתה העיתונאית ולא תיתן יד לשום ניסיון לייצר ספינים תקשורתיים קלושים ושקריים במטרה להסיט את תשומת הלב הציבורית מהעניין עצמו - התנהלותו של מר אליעזר פישמן".
אליעזר פישמן אילה חסון ערוץ 10 תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד