י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרסום ראשון: 'מתווה זהבי' שיעשה סוף למאבק המתמשך

קרבות הסמינרים: אחרי מאבק מתמשך בין הורי התלמידות החרדיות, המתגוררות בגבעת זאב ובטלז סטון, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי הודיע, על מתווה חדש שעשוי לעשות סוף למצוקת הבנות. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון

איציק זהבי
איציק זהבי



פרסום ראשון • קרבות הסמינרים: אחרי מאבק מתמשך בין הורי התלמידות החרדיות, המתגוררות בגבעת זאב ובטלז סטון, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי הודיע, על מתווה חדש שעשוי לעשות סוף למצוקת הבנות. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

כזכור וכפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", התלמידות החרדיות המתגוררות בגבעת זאב ובטלז סטון נותרו מחוץ לשיבוץ לסמינרים, זאת לאחר שבמקום מושבם אין סמינר, וכי באופן טבעי הן ביקשו ללמוד בירושלים הסמוכה, תחת אחריות אגף החינוך בבירה, בראשותו של צביקה כהן מש"ס.

אלא שדרישתן להשתלב בסמינרים הירושלמים גררה עליהם התנגדות חריפה, בעיקר מצידו של צביקה כהן שטען כי "אני מחוייב לדאוג קודם כל לבנות ירושלים. המצב שאין מקום בסמינרים אפילו לבנות העיר - כל שכן לבנות גבעת זאב וטלז סטון".

כאמור, הסאגה התגלגלה לפתחו של מנהל המחוז זהבי, שגילה מנהיגות וקבע מתווה שנחשף כאן לראשונה. על פיו, בשנת הלימודים הבאה - הבנות יהיו תחת אחריות עיריית ירושלים שתהיה מחוייבת לשבצן בסמינרים המקומיים.

מנגד, בשנת תשע"ט - יהיה על הרשויות המקומיות בגבעת זאב ובטלז סטון להיערך ולקחת את האחריות על הבנות המתגוררות בתחומן.



המכתב ששיגר מנהל המחוז זהביצילום: המכתב ששיגר מנהל המחוז זהבי
המכתב ששיגר מנהל המחוז זהבי


במכתב שהגיע ל"בחדרי חרדים" כותב זהבי: "בהמשך לדיון שנערך אצל מנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב, הריני לעדכנך שנעשתה פנייה של הח"מ לגורמים הרלוונטים ברשויות המקומיות, בעיריית ירושלים ובסמינרים, מתוך מטרה שיעשה מאמץ משותף לשיבוץ התלמידות לשנה"ל תשע"ח".

"כמו כן", ממשיך מנהל המחוז החרדי במכתבו, "הובהר לרשויות טלז סטון וגבעת זאב, שעליהן להיערך כבר כעת לפתיחת סמינרים בישובים שיחלו לפעול החל משנה"ל התשע"ט".

"חשוב לציין, שאחריות לרישום ושיבוץ תלמידים היא של הרשויות המקומיות, בה הם מתגוררים", כותב זהבי ומוסיף, "יחד עם זאת וכאמור לעיל, אנחנו מלווים הנושא באופן הדוק, ועושים כל מאמץ, מתוך כוונה לסיים כל הליכי השיבוץ של הבנות".
איציק זהבי מתווה זהבי אפלייה בסימנרים המחוז החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד