כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

השר ליצמן: "אני בהלם ממה שקראתי הבוקר"

שר הבריאות נאם הבוקר בכנס השקיפות, והתייחס לזעזועים ב'הדסה' ולפרסום הבוקר ב'ידיעות', וסיכם: "אני קורא היום לרופאים תחזרו לעבודה לטובת הילדים. אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה"

צילום: דוברות משרד הבריאות
צילום: דוברות משרד הבריאות



שר הבריאות יעקב ליצמן, נאם הבוקר (רביעי) בכנס שקיפות בבריאות שנערך בתל אביב, והתייחס למשבר 'הדסה' במסגרתו רופאים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ב'הדסה עין כרם' בירושלים, התפטרו מתפקידם.

"לאורך כל הדרך, הדבר היחיד שעניין אותי, הוא רק הילדים. לא הסתכלתי על מי יצא נגדי, ולא על שלטי החוצות והאוטובוסים, עניין אותי מצב הילדים בלבד, אמר ליצמן והוסיף "הנחיתי את מנכ"ל הדסה רוטשטיין, שהדברים שהרופאים ביקשו הם יקבלו - כלומר להחזיר המצב לקדמותו לפני המשבר".

לדברי ליצמן, פרופ' זאב רוטשטיין קיבל את ההנחייה, אך "לצערי הרופאים לא קיבלו זאת. אין ירושלים בלי הדסה והצלנו את הדסה. מאז שרוטשטיין בהדסה, הפעילות בבית החולים עלתה מעל הציפייה. אני חוזר ומדגיש שלא תהיה מחלקה בשערי צדק, זוהי קביעה מקצועית של משרד הבריאות ולא שלי, כשר".


צילום: דוברות משרד הבריאות

ליצמן אף התייחס בנאומו לפרסום הבוקר ב'ידיעות אחרונות', לפיו, הרופאים פעלו להעביר את המחלקה לבית החולים שערי צדק, "אני אישית בהלם ממה שקראתי הבוקר, קשה לי לחשוב שרופאים בכירים ינסו לעשות פוטש לביה"ח במחשכים. לנסות לקחת את העובדים, עובדים סוציאליים, אחיות ואנשי מינהלה ולהרוס את המחלקה - זה משהו שלא יעלה על הדעת. זהו הרס של מערכת הבריאות. אצטרף לבדוק את ההתנהלות הזו שבין הרופאים ושערי צדק".

לדבריו, כבר בישיבת וע"ר בכנסת "הצעתי מגשר - הדסה קיבלה, אך הרופאים דחו, אחר כך נערכו פגישות עם מנכ"ל המשרד, הצענו מתווה והם אפילו לא טרחו לחזור אל המנכ"ל. היום אני מבין למה הם לא ענו".

"לא עושה חשבון נפש עם אף אחד - אני קורא היום לרופאים תחזרו לעבודה לטובת הילדים . אני את המתווה שלי אקיים ואעמוד בהבטחתי. תצילו את הילדים ותחזרו לעבודה".
יעקב ליצמן משרד הבריאות שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד