כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מסלול טיול כשר ומומלץ באיטליה

איטליה היא מדינה נוחה לתיירים שומרי מסורת וכמעט בכל עיר גדולה אפשר למצוא בתי כנסת, מסעדות כשרות וקהילה יהודית תוססת. קבלו המלצות על טיול מרומא וצפונה

מסלול טיול כשר ומומלץ באיטליה
בחדרי חרדים



תיירים שומרי מסורת כבר לא צריכים לחשוש לטוס לחו"ל ולהגיע למקומות חדשים. מדינות רבות באירופה למשל כוללות קהילה יהודית עם היסטוריה עשירה, כמו גם מגוון רחב של אטרקציות עבור קהל דתי.
הדבר היחיד שחשוב לדאוג לו הוא מסלול טיול מסודר שמביא בחשבון את ההבדלים בין ביקורים באטרקציות בימי חול ובשבתות, את הדרישה לאוכל כשר וכמובן את זמני התפילות.

מה עושים ברומא?

איטליה היא מדינה שנוח מאוד לטייל בה לכל אורך השנה עם בני זוג, חברים או משפחה. המסלול הטיול הכשר והמומלץ מתחיל ברומא, עיר הבירה של איטליה והמקום שבו נוחתות רוב הטיסות מישראל. טיסות ישירות מנמל התעופה בן גוריון לשדה של רומא נמשכות כ-5 שעות ויש גם טיסות זולות במיוחד עם עצירה ביעדי ביניים.

אחרי הנחיתה ברומא ניתן להמשיך לאתרי החובה של הקולוסיאום, הפנתיאון והפורום הרומאי. בין לבין כדאי לערוך סיור רגלי בכיכרות המפורסמים של העיר ולא לשכוח להשאיר מספיק זמן כדי להצטלם ליד האנדרטאות והפסלים שפזורים בכל פינה. בית חב"ד למשל נמצא ליד פיאצה בולוניה ברומא ואפשר להירשם שם לארוחות שבת וחג. אוכל כשר אפשר למצוא מסביב לבית חב"ד ובחלק מהמקומות יש תפריט ידידותי בעברית.

אם רוצים להוסיף נופך יהודי למסלול הטיול המומלץ, כדאי להגיע לאזור של גטו רומא ובית הכנסת הגדול. משם אפשר להמשיך לסיור במוזיאונים ולהקדיש לפחות יום אחד לקריית הותיקן עם הקפלה הסיסטינית, מוזיאון הוותיקן ובזיליקת פטרוס הקדוש. לא חייבים להיכנס פנימה כדי להתרשם מההוד וההדר של האימפריה הרומית ותמיד ניתן לתאם סיור מודרך כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה של המקום.

עולים לצפון איטליה

בטיולים ארוכים אפשר להמשיך מרומא לכיוון צפון. השכרת רכב באיטליה היא פתרון תחבורה מצוין למשפחות דתיות ושומרות מסורת, כי בעזרת הרכב הפרטי ניתן לשלוט באופן מלא בלוח הזמנים ולמנוע מצב שבו נתקעים בלי תחבורה ציבורית לפני ערב שבת או חג. בנוסף, באזור צפון איטליה קהילה יהודית תוססת והמון מקומות כשרים שבהם אפשר לאכול.

האזור של צפון איטליה מזוהה עם הרי הדולמטים, האלפים ואגמים ציוריים. ערים קרובות הן ורונה, ונציה ופאדובה ויש שילוב מופלא בין טבע פראי וסמטאות אבן שמכניס את כל המטיילים לאווירה הנכונה. מומלץ לנצל את הרכב השכור כדי לערוך טיולי כוכב בין ונציה, הדולמיטים, גארדה וסירמיונה וניתן לישון כמה לילות בעיר ורונה כדי לחוות את מלוא הקסם האיטלקי.
כמו כן, באגם גארדה נמצא פארק השעשועים "גארדה לנד" ולא רחוק ממנו יש את פארק המים המפורסם Aquaparadise שמתאים לילדים ומשפחות.
השכרת רכב טיול איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד