כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

זעזוע: צלבי קרס על ארון הקודש בבית הכנסת

זה קרה בירושלים: צלבי קרס על ארון הקודש, זה המחזה שניגלה לעיניהם של ראשוני המתפללים בית הכנסת 'לעלוב-ניקלשבורג' בשכונת מקור ברוך המשטרה פתחה בחקירה הרה"ר לישראל: "לא יתכן שמתפללים יגיעו אל בית הכנסת השוכן בטבורה של עיר הקודש ויגלו מראות קשים כאלו".

זעזוע: צלבי קרס על ארון הקודש בבית הכנסת
משטרה



ארבעה צלבי קרס רוססו על קירות בית הכנסת 'לעלוב' בשכונת מקור ברוך בירושלים.

הבוקר (רביעי), הופתעו מתפללי בית הכנסת, בשכונת מקור ברוך בירושלים, כאשר לנגד לעיניהם המשתאות ניגלו, צלבי קרס בצידי ארון הקודש.

מדובר בבית מדרשו של האדמו"ר מלעלוב ניקלשבורג, ברחוב כפר נחום בשכונת מקור ברוך בבירה. כוח משטרה הוזעק למקום ואיתר ארבעה צלבי קרס על קירות בית הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האלמונים לא הסתפקו בציור צלבי הקרס, אלא אף ניסו להצית מספר ספרי קודש בארון הספרים.

בסריקות שביצעה המשטרה באזור, גילתה שני מקומות נוספים בהם רוססו צלבי הקרס, על גבי כניסות לבנייני מגורים באותה שכונה. מבדיקת שוטרי היחידה לזיהוי פלילי עולה כי עפ"י החשד מדובר בדפוס זהה של כתובות.

במשטרה פתחו בחקירה ואנשי הזיהוי הפלילי החלו באיסוף ממצאים.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, הביע זעזוע עמוק מחילול בית הכנסת, ואמר "לא שייך לקבל או להכיל אירועים חמורים כאלו, אני פונה לגורמי האכיפה להפעיל את הכלים העומדים לרשותם ולמצות את הדין עם מחללי בית הכנסת. לא יתכן שמתפללים יגיעו אל בית הכנסת השוכן בטבורה של עיר הקודש ויגלו מראות קשים כאלו".
".

הרב הראשי הוסיף ופנה לאנשי דתות שונים, שיוציאו אף הם הודעת גינוי ומחאה על חילול השם שנגרם ע"י חילול בית הכנסת הבוקר.

שר הפנים אריה דרעי הגיב: "נחרדתי לשמוע על מעשי הונדליזם המזעזעים שהתבצעו בבית המדרש של חסידי לעלוב בירושלים. זו פגיעה קשה בלב כולנו. קשה להאמין שפשע שנאה חמור כזה כנגד יהודים מאמינים מתחולל בלב מדינת ישראל".

השר הוסיף "אסור לעבור על כך לסדר היום. אשוחח על כך עם גורמי האכיפה כדי לוודא שנעשים כל המאמצים שהפורעים ייתפסו וייענשו בכל חומרת הדין".

צילום: דוברות המשטרה



בית כנסת צלב קרס פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד