ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בגיל 76 הסבא ייכנס לכלא על הפגיעה בנכדותיו

אחת הפרשיות החמורות של השנה האחרונה הגיעה היום לסיומה. סב מבוגר, שככל שהחקירה בעניינו הלכה והעמיקה, התברר כי פגע באופן חמור בנכדותיו • וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ

הסב התוקף בבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש90
הסב התוקף בבית המשפט. צילום: הדס פרוש, פלאש90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: זו הייתה אחת הפרשיות החמורות של השנה האחרונה. הפעם מדובר באדם מבוגר מאוד המשמש אף כחזן בבית כנסת שביצע מעשים חמורים מאוד. ככל שהחקירה הלכה והעמיקה התברר כי לא פגע רק בנכדה אחת, אלא בבנות משפחה נוספות. הסיפורים כואבים ומצמררים, והפרשייה כאובה ועצובה.

כחצי שנה לאחר שנעצר, בית משפט המחוזי בירושלים גזר חמש שנות מאסר על סב תושב העיר בן 76, ששימש כחזן בבית כנסת, שהורשע בתקיפה חמורה מאוד של שלוש מנכדותיו במשך כשנתיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השופט קיבל את הסדר הטיעון וגזר על הסבא חמש שנות מאסר בפועל וכן פיצוי למתלוננות בסך 210 אלף שקלים, לאחת המתלוננות 90 אלף ולשתיים האחרות 60 אלף שקלים לכל אחת מהן.

החקירה החלה לפני כחצי שנה בחודש כסלו, לאחר שנכדתו בת ה-19 סיפרה כי כשהייתה בגילאי 11-12 ביצע בה הסב עבירות קשות. במסגרת החקירה שנוהלה על ידי צוות חקירה מיוחד שהוקם במשטרת ירושלים, הסב קשר עצמו החשוד לעבירות המיוחסות ובהמשך עלה כי פגע חמורות בשתי נכדות נוספות.

לאחרונה פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום חמור נגד הסב על תקיפה חמורה בשלוש מנכדותיו, בניגוד לחוקי המדינה וכמובן בניגוד להלכה. כאמור, אתמול (שלישי) בית המשפט גזר על הנאשם חמש שנות מאסר וקנס בסך 210 אלף שקלים.

בארגון 'מן המיצר' שליוו את המתלוננות לאורך כל ההליך, מברכים על החלטת בית המשפט לכבד את הסדר הטיעון. "מדובר במקרה אומלל של פגיעות בהיקף חמור בתוך המשפחה, מקרה שהשלכותיו פוגעות לא רק בנפגעות אלא במרקם המשפחתי בכלל. מכאן תצא הקריאה לא להסס, ולפנות במקרי תקיפה בתוך המשפחה, מיד. זו הדרך היחידה למנוע מקרים נוספים ופגיעות נוספות. אין לנו ספק בפרשה זו כי אם הדברים היו מטופלים בזמן, היה נחסך מכל הצדדים כאב נזק וצער רב.

"בית המשפט אף הכיר בהשלכות הקשות על המתלוננות ופסק להן פיצויים משמעותיים, זאת לאחר ששמע את הקשיים האישיים והחברתיים שלהם במסגרת תצהירי נפגע עבירה שהגשנו.

"המתלוננות אוספות את עצמן בימים אלה ולאחר שהסתיים ההליך המשפטי הן פונות לשיקום אישי. תהליך לא קל, אך חשוב ביותר, אף מעבר לענישה והכרה בפגיעה בהן.

"סיום ההליך הוא אנחת רווחה מבחינתינו, אך אינו מהווה תרופה לפגיעה, אין עונש שירפא פגיעה בנפש וגוף של קורבנות".
מעשים חמורים גזר דין בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד