כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חריקת הבלמים שהציבה בפנינו תמרור אזהרה • טור פרידה דומע

חריקת הבלמים שהציבה בפנינו תמרור אזהרה • טור פרידה דומע

חריקת הבלמים שהציבה בפנינו תמרור אזהרה • טור פרידה דומע



ברשותכם, לא אפתח בשיחת הטלפון או ההתכתבות האחרונה שלי עם אלקנה ז"ל והיו רבות ומגוונות מהם בשבועות האחרונים. אבחר להתמקד בתחושות המטלטלות שאופפות אותי מאז שעות הבוקר של יום האתמול, עם קבלת הבשורה הקשה והטראגית.

אדם קם בבוקר וממלא את סדר יומו לפרטי פרטים. באיזו שעה יאכל צהריים ומתי יספיק להיפגש עם מאן דהו. מתי ייכנס למנחה ומתי יעצום את עיניו ויסכם את יומו העמוס. אך אסור לנו לשכוח לרגע, המחשבות והרצונות שלנו כבודם במקומם מונח. אבל לעיתים, לריבונו של עולם תכניות אחרות לגמרי בשבילנו. האם אלקנה ז"ל האמין שבשעת בין הערביים יעמוד בנו ויגיד קדיש יתום בדמעות שליש? האם עלה דעתו שדקה אחת של היסח הדעת מצד נהג אחר תוביל להתאספות של כל חבריו וידידיו בכדי להיפרד ממנו בדרכו האחרונה? היו שם קולגות מתחום המשפט, חברים וידידים קרובים וכמובן אותם מאות אנשים שאלקנה עשה עימם חסד בגלוי ובנסתר. אותם קשי יום וכאלו שלא שפר להם גורלם שהיו מעורבים בתיקים סבוכים וקשים ביניהם תיקי גירושין מורכבים ביותר עד שהופיע המלאך עם הגלימה וייצג אותם בהתנדבות מלאה וללא תמורה.

הבוקר בעת השיעור היומי במסכת תענית בבית הכנסת השכונתי למדנו את השורות הבאות: "אמר רבי תנחום בר חנילאי אין הגשמים יורדים אלא אם כן נמחלו עוונותיהם של ישראל" ולא יכולתי שלא למצוא קשר ברור בין פטירתו הטראגית של אלקנה לגשם המפתיע שירד הבוקר ברחבי הארץ. מהיכרותי עם אלקנה ברור שהוא מארגן "ברדק" שם למעלה ודואג לסליחה ומחילה עבור כולנו.

אליך אלקנה : תודה רבה על השיעור שלימדת אותי באופן אישי לחיים. לחבק את הילדים בכל פעם כאילו מדובר בחיבוק האחרון, להתחזק באמונה תמימה בבורא עולם כי הוא המתכנן והבונה את לוחות הזמנים של כולנו. וכמובן המסר המרכזי, "עולם חסד יבנה" להעניק מעצמינו לאחר כי בסופו של דבר הנתינה בונה ועושה אותנו טובים יותר כל אחד בעיסוקו ובתחומו.
אלקנה בן יעקב אהרון, תהיה מליץ יושר על כולנו ותנוח על משכבך בשלום.

כותב הטור עו"ד נתנאל רוט עבד בשיתוף פעולה עם המנוח אלקנה בישיץ ז"ל.
אלקנה בישיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד