כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

סער בכנס הרצליה: "אנו עלולים לאבד את הרוב היהודי בי-ם תוך 15 שנה"

"אם לא ישונה קצב הבנייה הנוכחי בשכונות היהודיות בירושלים נאבד את הרוב היהודי בעיר תוך 15 שנה" כך אמר היום בנאומו השר וחבר הקבינט לשעבר גדעון סער בכנס הרצליה

גדעון סער. צילום: פלאש 90
גדעון סער. צילום: פלאש 90



השר וחבר הקבינט לשעבר גדעון סער נאם היום בכנס הרצליה. בדבריו אמר סער: "אם לא ישונה קצב הבנייה הנוכחי בשכונות היהודיות בירושלים נאבד את הרוב היהודי בעיר תוך 15 שנה"

סער הדגיש את רשימת האתגרים המצויים לפתחה של מדינת ישראל. אתגרים מדיניים ואתגרים חברתיים.

"התפתחויות אחרונות שפרו את מרחב התמרון של ישראל. התפוררות מדינות כסוריה ועיראק, המלחמה בין האסלאם השיעי לאסלאם הסוני וגם שינוי הממשל בארה"ב.

"ביחס לתהליך מדיני אזורי ככל שהדתתפות מדינות ערביות בתהליך תתבטא בתמיכה בעמדות הפלסטיניות ובאחריות הבלעדית על ישראל תהליך זה מנוגד לאינטרס הישראלי.

"תהליך מדיני אזורי אינן מילות קסם ויש לוודא שהם עולים בקנה אחד עם האינטרסים הישראלים.

"מדינה פלשתינית אינה יכולה לוותר על השליטה הבטחונית וגם לא על שער הכניסה הדמוגרפי. מדינה פלסטינית בשטחי יו"ש לא תפתור בעיה. היא תיצור אותה.

"לפני שבועות ספורים חגגנו 50 שנה לאיחודה של ירושלים. היקף הבנייה הקיים בשכונות היהודיות לעומת הקפי הבנייה הלא חוקיות בשכונות הערביות וזליגה של תושבים פלסטינים לשטח ירושלים משנים בה את היחס הדמוגרפי.

"חובה של ישראל לתמוך פומבית בעצמאות כורדית. ישראל קיימה בעבר ומקיימת היום קשרים טובים עם הכורדים. משאל העם שצפוי להיות ב 25 בספטמבר הוא חדשות טובות.חובה על ישראל לפעול מול ידידותיה במערב בראשות ארה"ב שיביעו תמיכה בשאיפות הלאומיות הכורדיות.

"יש לנו גם אתגרים חברתיים. ממשלות ישראל הצליחו לעמוד ביעדים כלכליים ופחות ביעדים חברתיים כי לא הציבו יעדים חברתיים מדידים. על הממשלה להציב יעדים מדידים בתחום החברתי:צמצום פערים, הורדת רמת העוני והפחתת יוקר הדיור. גם המשבר הפנסיוני המתפתח ראוי לטיפול. אם אניח הכול במסגרת אומר שיש צורך בתכנון לאומי לא רק בסוגיות המדיניות אלא גם בסוגיות החברתיות" אמר סער.
גדעון סער ירושלים כנס הרצליה איום דמוגרפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד