י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אליעזר פישמן הוכרז פושט רגל: הנאמן יתפוס את כל רכושו

השופט אורנשטיין מינה את עו"ד יוסי בנקל לנאמן נכסי פישמן והסמיך אותו לתפוס את כל רכושו, לאתרו, ולפעול למימושו

אליעזר פישמן. צילום: פלאש 90
אליעזר פישמן. צילום: פלאש 90



נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הכריע: אליעזר פישמן יוכרז פושט רגל. עו"ד יוסי בנקל מונה לנאמן לנכסיו, הוא הוסמך לתפוס את כל רכושו של פישמן, לאתרו, ולפעול למימושו.

"בפתח ההכרעה אציין שאין חולק שהתמלאו התנאים להכריז על החייב פושט רגל וכמתחייב על פי הוראות פקודת פשיטת הרגל. החייב ביצע מעשה פשיטת רגל שעה שלא פרע את חובו כמתחייב. בנוסף, עסקינן בחייב שהיקף חובותיו עצום ואף לגישתו לאחר מימוש הנכסים יעמוד החוב על סך של כ-1.5 מיליארד שקל", כתב אורנשטיין.

"יתרה מכך", הוסיף השופט, "מתן צו פשיטת הרגל תואם את ההלכה הפסוקה שלפיה מטרת ההליך היא להשיג שתי מטרות: האחת לכנס את כלל נכסי החייב, לממשם ולחלקם באופן שוויוני בין נושי החייב לפי דרגת הנשייה. השנייה, לאפשר לחייב שנקלע לקשיים לפתוח דף חדש בחייו".

אורנשטיין התייחס גם לעמדתם של הבנקים והדגיש כי קיימת תמיכה של כלל נושי החייב להכרזתו פושט רגל, כמו גם תמיכתו של הכנ"ר - וכמו כן אין התנגדות עקרונית של פישמן עצמו. "באלה יש כדי לתמוך בהכרזת החייב פושט רגל", פסק.

ואולם אורנשטיין לא מתעלם מעמדתו של פישמן שלפיה יש להורות לבנקל ולנושים להתייחס באופן ענייני להסדר העקרונות. עם זאת, הוא קובע שאין בכך כדי לעכב את ההכרזה על פישמן פושט רגל. "למותר לציין שלא יהיה בהכרזה כדי למנוע בעתיד השגת הסדר נושים שיזכה לתמיכתם של אלה ולאישור בית המשפט, לרבות הסדר העקרונות או הסדר אחר, ולאחר שתתברר מצבת הנכסים והאפשרות להשיא את קופת הנשייה באופן מרבי", כתב. התייחסות הנושים להסדר העקרונות תידון, לדבריו, בהמשך ההליך.

בשבוע שעבר הגיש בנקל בקשה להכריז על פישמן פושט רגל לאחר קריסתו של הסדר הנושים שגיבש עם פישמן. בנקל ביקש להתיר לו לגייס חוקרים פרטיים בישראל ובחו"ל לשם איתור נכסים של פישמן, וכן גם רואי חשבון וכלכלנים לצורך עריכת חקירות חשבונאיות וכלכליות בנוגע לנכסים ולעסקים של פישמן ובני משפחתו. בנוסף, מבקש בנקל למנות גם מעריכי שווי ושמאים כדי לקבוע את שוויי הנכסים של פישמן.

"התנגדותו של בנק הפועלים לעקרונות ההסדר ודרישתו 'לקידום הליכי פשיטת הרגל' סותמת את הגולל על כל ניסיון להשגת הסדר", נכתב בבקשה שהוגשה על ידי המנהל המיוחד בנקל ועו"ד אלון קזיוף. "זאת מן הטעם הפשוט כי בנק זה הנו הנושה הגדול ביותר של החייב, והוכחת החוב מטעמו, שהוגשה למנהל המיוחד ומסתכמת בכ-1.8 מיליארד שקל, עולה לכדי 47% מסך כל הוכחות החוב שהוגשו. על כן, אין כל תוחלת לניסיונות להגיע להסדר נושים, יהא תוכנו אשר יהא".
אליעזר פישמן פשיטת רגל בנק הפועלים בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד