כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מיוחד: כך חגגו החסידים את הצלתם מהטחינה המקולקלת

השבוע נפתח אצלם עם מעט חשש ודאגה לשלום החברים שמילאו כרסם בטחינה הקלוקלת, ומסתיים במודעה הומוריסטית שנתלתה בשטיבל הירושלמי

חסידים בחלוקת סלטים בטיש חסידי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
חסידים בחלוקת סלטים בטיש חסידי. צילום אילוסטרציה: פלאש 90



בראשית השבוע, הוציא המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' בבני ברק, אזהרה חמורה מהרעלת מזון, זאת בעקבות מספר מקרים, בהן משפחות נדבקו בחיידק הסלמונלה כתוצאה מאכילת טחינה גולמית באירועים שונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המקרה המרכזי שנבדק גם במשרד הבריאות, היא בשמחת שבע ברכות שנערכה בשבוע שעבר בבית המדרש צאנז בירושלים ושלושים משתתפים חלו לאחר שניגבו אל תוך קיבתם, טחינה ביתית שהוגשה במקום.

בעקבות המקרה, נתלתה השבוע מודעה משעשעת, בבית המדרש של החסידות בירושלים, תחת הכותרת "ברוך רופא חולים".

ובהמשכה נכתב: "לכל המחלימים (לאט לאט) ממחלת הטחינה וחוזרים לחבוש את ספסלי בית המדרש, בשעת הלימוד אחרי הפסקה קצרה בה זכו לדיאטה מיוחדת, יצאו ידי שלש סעודות שבת על ידי החוש והריח בלבד, והפכו למומחים בתחום ה'ציפרודקס' למינהו, שתו תה חם בגלל השויגער ולעסו איגלו קר בעצת הסבתא (לא נורא בריא גם לצחוק קצת)".

"ובכך מקדמים אנו אותם בברכת "ברוך רופא חולים" ואי"ה עוד נערוך סעודת הודאה שתיערך אם או בלי טחינה תלוי לפי גודל הטראומה" נכתב במודעה ההומוריסטית.

כזכור, במשרד הבריאות פרסמו כי "הדיווח של בית החולים לא כלל פרטי האירוע, לא פרטי החולים, ולא מאפיינים קליניים או מעבדתיים של התחלואה". מבירור שנעשה עם בעלי השמחה עולה כאמור, כי מדובר בשבע ברכות, שהתקיים בבית כנסת בירושלים.

המזון לשבע הברכות הוכן בבתים פרטיים זמן קצר לפני השמחה, ולדברי בעלי השמחה הובל לבית הכנסת ללא אמצעי שינוע מקובלים להובלת ולשמירת מזון. במשרד הבריאות הבהירו כי "בין פרטי המזון המדווחים הייתה גם טחינה, אשר עורבבה והוכנה גם היא בבית. לטענת בעלי השמחה כל מי שאכל טחינה חלה".





טחינה משרד הבריאות בית החולים צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד