א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סקר עיתון 'מקור ראשון' בדק מה הישראלים חושבים: 'מי חי על חשבון מי', ומי המרוויחים הגדולים?

ההסתה נגד החרדים עובדת: סקר מיוחד שהזמין 'מקור ראשון' חושף מימצאים מדאיגים: קרוב לתשעים אחוז ממצביעי השמאל סבורים שהחרדים נהנים מתקציבי הקופה הציבורית - על חשבון הפריפריה, והנתון המפתיע: גם רוב מצביעי הליכוד סבורים כך

סקר עיתון 'מקור ראשון' בדק מה הישראלים חושבים: 'מי חי על חשבון מי', ומי המרוויחים הגדולים?
פלאש 90



סקר מדאיג: מה חושבים מצביעי הליכוד על מימון המדינה לחרדים? מתברר שגם בקרב מצביעי הימין, ההסתה נגד החרדים והמתנחלים המוצגים לעיתים כ'שודדי הקופה הציבורית' עובדת.

רוב הציבור היהודי בישראל מאמין, שחרדים ומתנחלים זוכים לתעדוף תקציבי, על חשבון הפריפריה, הסקר שנערך עבור 'מקור ראשון' לקראת ועידת הכלכלה של העיתון.

גם 67% מקרב מצביעי הליכוד מאמינים, כי החרדים וההתנחלויות מסובסדים על חשבון הפריפריה. בקרב מצביעי מרכז ושמאל, המצב עוד יותר חמור: 87% נוטים להאמין כי המגזר החרדי וההתנחלויות, חיות על חשבון הפריפריה.

בסקר שערך מכון הגל החדש, השתתפו 500 גברים ונשים יהודים, בגילאי 18 ומעלה. הנסקרים נשאלו בין השאר על הרגלים כלכליים, הרגלי צריכת תקשורת והתבקשו להביע דעה על התנהלותה הכלכלית של הממשלה ותקציבי המדינה.

כך למשל נשאלו, האם חלוקת תקציבי המדינה, מתנהלת באופן שוויוני בין קבוצות ומגזרים, התוצאה: רק 5% סבורים שחלוקת התקציבים- שוויונית, 85% סבורים שחלוקת התקציבים לא שוויונית. שאלות מעניינות יותר נוגעות לתפיסה הציבורית כלפי החרדים וההתנחלויות, האם אזרחי ישראל סבורים שהחרדים והמתיישבים זוכים ליחס מועדף בתקציבי המדינה, כאלה שממומנים על חשבון צרכים כלכליים אחרים

על השאלה האם 'החרדים מסובסדים על חשבון יישובי פריפריה', 67% ענו תשובה חיובית, 17% סבורים שזו הנחה מוטעית ו- 15% לא הביעו דעה

מפילוח התשובות עולה, שההנחה שהחרדים "ממומנים על חשבון הפריפריה" רווחת בעיקר בקרב מצביעי מרכז ושמאל, כאלה שמגדירים את עצמם 'ימין מתון'(58%) ו'מרכז נוטה לשמאל'(87%).

הנתונים המפתיעים: 67% ממצביעי הליכוד סבורים, שהחרדים זוכים למימון מהמדינה על חשבון תושבי הפריפריה, במפלגות מרכז- שמאל המספרים גבוהים: כך 89% מהנסקרים מצביעי המחנה הציוני סבורים שהחרדים מסובסדים על חשבון צרכי הפריפריה, יש עתיד-87%, כולנו ומר"צ- 81%. לעומתם, 37% ממצביעי הבית היהודי, מסכימים עם ההנחה שהחרדים מסובסדים על חשבון צרכי הפריפריה, 41% מתנגדים לתפיסה הזו.

בשאלה נוספת בסקר, נשאלו, אם לדעתם "ההתנחלויות מסובסדות על חשבון יישובי הפריפריה" התוצאה: 58% מהנשאלים השיבו בחיוב, 24% השיבו בשלילה. מפילוח מפלגות עולה, שחלק גדול ממצביעי הליכוד סבורים, שמימון ההתנחלויות מגיע על חשבון צרכים כלכליים חברתיים. 42% ממצביעי 'הליכוד' סבורים שמימון ההתנחלויות נעשה על חשבון יישובי הפריפריה.

ועידת 'מקור ראשון' תתקיים בתחילת יולי, ככנס כלכלי ראשון מסוגו בציונות הדתית. מטרת הועידה: לשים על השולחן, שלל נושאים כלכלים חברתיים, שבהם הציונות הדתית פחות עסקה במרוצת השנים.

בועידה ישתתפו: ראש הממשלה, נשיא המדינה, שר החינוך, שרת התרבות והספורט, שרת המשפטים, מנכ"לי משרדי ממשלה, רבנים, ראשי רשויות, פרופסורים מהאקדמיה עיתונאים בכירים ועוד. במהלך הועידה יתקיימו שישה מושבים בהשתתפות בכירי המשק הישראלי: פורום מנכ"לי משרדי ממשלה בכירים שישוחחו על הפערים החברתיים בישראל, מושב אחר בהשתתפות אנשי תקשורת יעסוק בתקשורת ובחילופי האליטות במערכות התקשורת השונות. מושב נוסף יפגיש בין חברי כנסת מ'מרצ' ומ'הבית היהודי' וסיעת 'כולנו', בשיחה על יחסי פריפריה ומרכז, עניים ועשירים.
סקר חרדים מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד