י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסכסוך בפוניבז': אין מקום לפסול הבוררים

בית המשפט העליון פרסם הבוקר את החלטתו בערעורים שהוגשו על הסכסוך בישיבת פוניבז', תוצאת הפסיקה הינה כי בסמכויותיהם של הבוררים להמשיך ולדון בכלל הנידונים שיונחו לפתחם • הפסק המלא להורדה

הרב כהנמן מימין והרב מרקוביץ משמאל. צילום: דוד זר ושוקי לרר
הרב כהנמן מימין והרב מרקוביץ משמאל. צילום: דוד זר ושוקי לרר



בית המשפט העליון פרסם הבוקר (חמישי), את החלטתו בערעורים הנוגעים לסכסוך בישיבת פוניבז' בבני ברק, העוסקים בשאלת סמכויות הבורר הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט והבוררים הרב מאיר הייזלר והרב משה פרקוביץ, להמשיך ולדון בכלל הנידונים שיונחו לפתחו על ידי הצדדים.

בפסק הדין שניתן על ידי השופט יורם דנציגר, אליו הצטרפו המשנה לנשיאה בדימוס השופט אליקים רובינשטיין והשופטת דפנה ברק-ארז, נקבע, כי החלטת ביהמ"ש המחוזי לפיה "נבצר" מהבוררים להמשיך ולדון, נדחית והערעור מתקבל. תוצאת הפסיקה הינה כי בסמכויותיהם של הבוררים להמשיך ולדון בכלל הנידונים שיונחו לפתחם, וכי למרות התנהלותו של הבורר פרקוביץ' שהקליט בחשאי את הבוררים האחרים שבהרכב, המותב אינו מוגדר כ"נבצר".

בכדי למנוע חזרה לנסיבות שהובילו לערעור, קבע בית המשפט העליון כי ככל שיתנהלו חיכוכים בין הבוררים על סדרי הדין ומועדי הדיונים, יפקח על כך בית המשפט המחוזי במסגרת הסמכויות שניתנו לו בחוק.

השופט אליקים רובינשטיין, כתב אף הוא בפסק הדין, ביקורת: "סוף דבר, אצטרף לתוצאה שאליה הגיעו חברי ולעיקרי הנמקתו ואשוב ואפציר בבעלי הדין, לכבוד זכרו של סבם המייסד הגדול, להגיע לשלום – או לחלוקה של "אם השמאל ואימנה, ואם הימין ואשמאילה" (בראשית י"ג, ט'). חזות קשה חוזה אני, אם לא יתעשתו הצדדים וישיגו הסדר, שאינו בשמים".

קישורים:
פסיקת בית משפט העליון
ישיבת פוניבז בית המשפט העליון פסק בוררות הרב צימבליסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד