כ' אדר ב' התשפ"ד
30.03.2024

הרב דניאל זר יוצא למלחמה בעיריית ב"ב: "מעשי שחיתות חמורים"

הרב דניאל זר יוצא למלחמה נגד עיריית בני ברק ובכירי ש"ס. בעתירה שהגישו מוסדות 'אור דוד' מגוללים אנשי הרב זר מסכת חשדות העולים לכדי שחיתות חמורה • בין המשיבים: יו"ר ש"ס אריה דרעי וסגן ראש עיריית ב"ב מטעם ש"ס אליהו דדון

הרב דניאל זר יוצא למלחמה בעיריית ב"ב: "מעשי שחיתות חמורים"
פלאש 90 ושוקי לרר



הרב דניאל זר יוצא למלחמה: מוסדות 'אור דוד' בני ברק, בראשות הרב דניאל זר, הגישו ביום שלישי השבוע עתירה מנהלית, בד בבד עם בקשה לצו מניעה דחוף נגד עיריית בני ברק, כשהעתירה הוגשה גם באופן אישי נגד בכירים בעירייה. בעתירה הם מגוללים מעשי שחיתות חמורים.



כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מאז סבב ההקצאות האחרון שערכה עיריית בני ברק, לרב זר ואנשיו טענות קשות נגד העירייה. הדבר אף הוביל בשלב מסוים לפיצוץ בין הרב זר ותנועת ש"ס.

השופטת צילה צפת הורתה אתמול (ד') למשיבים לרבות שר הפנים דרעי להשיב לבקשת צו הביניים תוך שבוע, אז היא אמורה לקבל החלטה האם להקפיא את ההקצאות.

העתירה הנפרשת על פני 69 עמודים, מגוללת חשד למעשי שחיתות חמורים ביותר הקשורים בהליך של הקצאות מבני ציבור ומקרקעין ציבוריים לגופים שונים בבני ברק. אולם מעבר לכך, מוסדות אור דוד בעתירתם באמצעות ע"י עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור -גרינשטיין, מציינים שורה ארוכה מאוד של פגמים שלכאורה נפלו במהלך הקצאות העירייה במישור המנהלי.

העתירה שהוגשה לבית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב, היא נגד 11 משיבים, בהם עיריית בני ברק, ועדת ההקצאות, סגן ראש העיר מטעם ש"ס אליהו דדון וגזבר העירייה אריק אדלר. גם שר הפנים אריה דרעי שאמון על אשרור החלטות מועצת העיר צורף כמשיב לעתירה, זאת בנוסף לשש עמותות הפועלות בעיר. במקביל, מוסדות הרב זר שוקלים גם פנייה למבקר המדינה.

העתירה המנהלית שהוגשה על ידי מוסדות 'אור דוד' בנשיאות הרב דניאל זר, המפעלים בעיר בני ברק מוסדות לחינוך מיוחד, ת"ת וגני ילדים ברחוב אבוחצירא בבני ברק, כוללת גם צו מניעה דחוף העוסק באופן חלוקת מבנים וקרקעות על ידי ועדת ההקצאות בעיריית בני ברק שנועדו לעמותות פרטיות.

אחת הטענות העיקריות בעתירה, היא כי במסגרת הליך ההקצאות בעירייה, חולקו על פי החשד למקורבים לבכירים בעיריית בני ברק קרקעות ומבנים, זאת תוך ניגוד עניינים וחשש ממשי לשחיתות לכאורה. לטענת מוסדות הרב זר, שיקולים זרים אלו פגמו בהליך ההקצאות באופן בלתי הפיך תוך העדפת אנשים ועמותות אשר מקורבים לגורמים בעירייה - על פני הצרכים האמיתיים של העיר, אשר כוללים כמובן גם את מוסדות החינוך המיוחד של הרב דניאל זר.

בהתייחס לראש העיר חנוך זייברט, העתירה מגוללת טענות קשות, לפיהן על פי החשד פעל להקצות קרקעות לעוזרו האישי יוסף גרליץ שזכה לקבל עבור עמותת "בצוותא" הקצאה של 800 מ"ר. כמו כן, על פי הנטען, גם לשלמה קופלוביץ, מקורבו וידידו של ראש העיר, ושל רמ"ט ראש העיר ישראל דרנגר, וזאת באמצעות שלוש עמותות, טובו מיזם, אוצר ערכי החסידות וכן לישיבת אמרי אמת.

במוסדות הרב זר מעלים טענות קשות וחמורות נגד סגן ראש העיר אלי דדון המשמש כחבר בוועדה המייעצת לאיתור והקצאות, פעל לשורה של הקצאת קרקעות לילדי וחתני אחיו. על פי הנכתב בעתירה, לצורך מימוש הקצאות אלו הקימו באותו היום והשעה, ואצל אותו עורך דין ומיופה כוח, רשת של 5 עמותות, וזאת לאחר המועד החוקי להגשת בקשה להקצאה.

על פי הנטען, רישום עמותות אלו נועד על מנת לקבל מהעירייה קרקע ציבורית, ללא שום פעילות ציבורית אמיתית לכאורה וללא ניהול תקין מצד רשם העמותות. אם לא די בכך, נטען בעתירה כי דדון פעל גם להקצאת קרקע לעמותת "ישמח ישראל" של גיסו ח"כ יגאל גואטה מש"ס. בנוסף נטען כי הקצה קרקע לעמותה שהוא עצמו, דדון, הקים ושימש בה כחבר ועד משך שנים והכתובת הרשומה של העמותה אצל רשם העמותות היא הכתובת של ביתו שלו. גם אחיו של אלי דדון, מנהל בית הספר אמרי דוד, קיבל במסגרת סבב ההקצאות הנוכחי הקצאה של 3 דונם בעיר בני ברק.

העתירה ממשיכה ומגוללת שורה של חשדות להקצאות תוך ניגוד עניינים, גם כלפי גזבר העירייה אריק אדלר המשמש אף הוא כחבר ועדת ההקצאות. לטענת מוסדרות הרב זר, אדלר פעל להקצות שטח של 800 מ"ר בניגוד לתב"ע החלה במקום, שיועדו לטובת משרדים לעמותת "יד לאחים", תוך ניגוד עניינים מכביד כאשר גיסו הרב יוסף גנז כמשמש כמנכ"ל העמותה.

על פי הנטען בעתירה, במסגרת חלוקת ההקצאות שצויינו, העירייה תכננה לצמצם את פעילות בית הספר לחינוך מיוחד של מוסדות הרב דניאל זר. עוד לפני הפנייה להליך משפטי, כך אומר ל'בחדרי חרדים' עו"ד דוד דרור, בוצעו אינספור נסיונות מצד אנשי מסודות הרב זר להגיע להידברות ולהבנה, אך לא נותר לרב מנוס אלא לפנות לבית המשפט.

עו"ד דוד דרור אומר ל'בחדרי חרדים' כי "אין פניו של הרב זר למלחמה אישית באישים אלו, או באחרים, אך הוא לא יהסס להמשיך ולפעול בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותו על מנת שתשתית החינוך אשר הקים בעיר בני ברק, על מוסדותיה, ואשר אף מוכרת על ידי משרד החינוך - לא תיפגע, ומקל וחומר בנסיבות העניין לפיהם הפגיעה במוסדותיו נעשית שלא עפ"י שיקולים ענייניים כמפורט בעתירה".

כאמור, השופטת השופטת צילה צפת מבית משפט המחוזי בתל אביב אשר קיבלה את הדיון בבקשה לצו ביניים, ביקשה כי 11 המשיבים יגישו את תגובתם לעתירה תוך שבעה ימים, אז יקבע דיון בבקשה לצו ביניים במסגרתו יוחלט האם לקבל את הבקשה לצו ביניים. העתירה עצמה, תידון במועד מאוחר יותר.
דניאל זר עתירה מנהלית צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד