י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרסום ראשון: משבר בין המנהלים החרדים למשרד החינוך: "מסמך מסוכן ביותר"

למרות שהיה נדמה כי יחסי משרד החינוך והחרדים - טובים, הרי שמתברר כי ברגע אחד ניתן להבעיר את השטח. משבר פרץ בין תלמודי התורה החרדיים למשרד החינוך• "מדובר במסמך מסוכן ביותר"

צלם:מרים אלסטר, פלאש 90
צלם:מרים אלסטר, פלאש 90



פרסום ראשון: משבר בין תלמודי התורה החרדיים למשרד החינוך. במכתב ששיגר איגוד מנהלי התת"ים לכל מנהלי החיידרים, קורא מנכ"ל האיגוד שלמה ברילנט להפסיק את שיתוף הפעולה עם משרד החינוך, לדבריו, מעתה אין להגיש את מסמך הבקשה לחודש לימודים נוסף, וכפי שדורש המשרד, וזאת בשל הטענה על התערבות חמורה ומסוכנת של משרד החינוך בעצמאות החינוך החרדי. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון.

הסאגה פרצה לאחר שמזה מספר שנים - משרד החינוך דורש מהמנהלים החרדים לשלוח בקשה להוספת חודש לימוד נוסף, זאת בשל העובדה שהחיידרים ממשיכים ללמד גם לאחר שכלל התלמידים במערכת החינוך הכללית – יוצאים לחופשה.

לטענת המנהלים, בשנה האחרונה, דרישות משרד החינוך לת"תים – הפכו למטרד של ממש וכי המנהלים נדרשים להמציא טפסים רבים ומשונים, מה שמגדיר את פעילות משרד החינוך, כהתערבות חמורה בעצמאות החינוך החרדי.

במכתב שכתב ברילנט הוא מבהיר כי "בהוראת חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך אין להגיש למשרד החינוך בשום אופן את מסמך הבקשה לחודש לימודים נוסף, מדובר במסמך מסוכן ביותר הפוגע בעצמאות החינוך החרדי, אלו שכבר הגישו את המסמך ישתדלו למשוך אותו בחזרה".

"כמו"כ", הוא מוסיף, "לאור מתקפת המסמכים שאנו מקבלים לאחרונה ממשרד החינוך למלא ולהגיש ללא תיאום מסמכים שאינם מתאימים ואינם רלוונטיים לחיידרים - יתקיים בקרוב כנס הסברה למנהלים בעניין זה".

"הנכם מבקשים בכל לשון של בקשה מעתה ואילך לא למלא למשרד החינוך שום טופס. שלא יצאה הודעה המאשרת אותו מטעם האיגוד", כתב לסיום.

למכתבו של ברילנט מצטרף המרא דאתרא של קריית ספר, הגר"מ קסלר שכותב: "הנני מצטרף לדברים הברורים ומאשר את הנ"ל. והניסיון מוכיח שבעמידה איתנה משותפת רואים ברכה וישועה".












משרד החינוך תלמודי תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד