י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בתום הישיבה הדרמטית: אלו הישגי החרדים

הודעה מיוחדת יצאה אחרי פגישת הנציגים החרדים, ראש הממשלה נתניהו וה"כצים" שני השרים, ישראל וחיים כץ שבתחומי אחריותם התרחבו חילולי השבת

בתום הישיבה הדרמטית: אלו הישגי החרדים
ראשי הסיעות החרדיות לפני פגישתם עם נתניהו



מאבק השבת המתחדש: בתום הפגישה השנייה של ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים ישראל וחיים כץ, בלשכת רה"מ, סביב משבר חילולי השבת, הצליחו הנציגים החרדים להביא לשורת הישיגים, שימנעו לעת עתה את המשך המשבר וייבנו מחדש את האמון בין הצדדים.

על פי הסיכום, העבודות בדרום הארץ שתוכננו לשבת הקרובה בוטלו וסוכם כי יישמר הסטטוס קוו בנושא שמירת השבת וכי השרים יפעלו למנוע את ההתרחבות שהייתה לאחרונה בחילולי השבת בתחום התחבורה והעבודות בשבת.

בישיבה העלו הנציגים החרדים את התופעה אודות התרחבות חילולי השבת ברחבי הארץ, ודרשו להפסיקם, בעקבות כך הודיע השר ישראל כץ כי הנחה את אנשי המקצוע במשרדו שלא לבצע עבודות בשבת שלא לצורך.

שר העבודה והרווחה חיים כץ התחייב לנציגים החרדים, כי מידי יום חמישי יישבו הגורמים המקצועיים במשרדו לדון בנושאים הרלוונטיים ויבחנו כל בקשה להיתר עבודה על מנת למנוע עבודות לא חיוניות. 

בנוסף, מטעם הסיעות החרדיות הוקם צוות של ארבעה חברי כנסת שיעקוב אחר הפעילויות הללו. בהם יהיו חברים ח"כ אורי מקלב, ח"כ יואב בן צור, ח"כ מיכאל מלכיאלי וח"כ ישראל אייכלר.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי במהלך הפגישה, הביך גפני את השרים כץ, לאחר ששלף מהכיס רשימה עם פירוט העבודות הצפויות להתבצע בשבת הקרובה בכל הארץ ולא רק בדרום כפי שנטען.

השתתפותם של השרים כץ בפגישה היום, באה לאחר שאמש, בפגישה הראשונה בנושא עם ראש הממשלה, הנציגים החרדים דרשו לעשות סוף להעברת האחריות מכץ הראשון לכץ השני, ולהגדיר את הקריטריונים להיתרי העבודה בשבת, באופן ברור, על פי מה שהכרחי בלבד. 

הבוקר, התייחס שר הבריאות ליצמן למשבר ואמר כי הוא לא רואה מצב שחילולי השבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני. בראיון לגל"צ אמר כי "צריך לדעת שיש הסכם קואליציוני ויש בו סעיף של סטטוס קוו והתחייבות שמה שהיה לפני כמה שנים - זה מה שיהיה".

"צריך לדעת, או שמקיימים את ההסכם הקואליציוני או שלא. אחרת ראש הממשלה יודע מה שיהיה. תשאלו אותו", איים ליצמן, לדבריו, "זה רציני מאוד ואני לא רואה מצב שחילולי השבת ימשיכו ולא יהיה משבר קואליציוני". 

כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", השבוע התאספו בירושלים חברי ועדת הרבנים לענייני השבת ודנו בתגובה הנדרשת לאותם חילולי שבת. לבסוף נקבע כי ועדת הרבנים תשלח בימים הקרובים מכתב גלוי מטעם חבריה, לראש הממשלה לשר התחבורה ישראל כץ ולשר העבודה והרווחה חיים כץ, על מנת להעמידם על חומרת חילולה של השבת. 

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף, כי מאבק השבת המתחדש, נולד בעקבות הוראתו החד משמעית של האדמו"ר מגור לשר הבריאות ליצמן, לפעול ללא לאות במטרה לעצור את חילולי השבת הממשלתיים, שאינם הכרחיים. 

ביום שני השבוע התקיימה ישיבה משותפת של יהדות התורה וש"ס, שבה העבירו הח"כים מסר חד: "נדרוש מראש הממשלה לכבד את ההסכם הקואליציוני ולשמור על הסטטוס קוו".
מאבק השבת המחדש הודעת החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד