י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תיעוד וידאו מיוחד: דקות התאונה הקשה בה נהרג עו"ד בישיץ ז"ל

כתב 'בחדרי חרדים' יצא לזירת תאונת האופנוע בה נהרג עו"ד אלקנה בישיץ ז"ל • שחזור הדקות המחרידות בהן מוביל הטנקים חותך לפתע את כל שלושת הנתיבים וחוסם את רוחב הכביש - מעלה שאלות קשות • צפו בכתבה של דסק התחקירים

תיעוד וידאו מיוחד: דקות התאונה הקשה בה נהרג עו"ד בישיץ ז"ל



נגע תאונות הדרכים גובה מחיר יקר מידי שבוע. השבוע נהרג עו"ד אלקנה בישיץ ז"ל בתאונת אופנוע קטלנית. האירוע תפס תשומת לב של רבבות, גם בשל שני תיעודי וידאו מזעזעים שהתפרסמו זמן קצר אחריו.

בתיעוד הראשון, של מצלמת אבטחה ממחסום מכבים המוצב דרך קבע בכביש 443, נראה חלק מזירת התאונה בזמן אמת. התיעוד לא מגלה את הטעויות הקשות שעשה נהג המשאית.

בעבודת תיחקור של פרטי התאונה, עם עדי ראייה, צילומים, תמונות ומקורות אחרים, דסק התחקירים של 'בחדרי' ניסה לשחזר ככל הניתן את התאונה הקשה, וסיבותיה.



צילומים: מצלמת אבטחה, שניאור שיף, מד"א. עריכה: מורן כהן



כזכור, אתמול פורסמו ב'בחדרי חרדים', עובדות חדשות מתוך הדיון שנערך בבית המשפט המתבססות עלאיסוף הנתונים בשטח, שמהן עולה חשד ממשי לרשלנות חמורה שהביאה להריגה.

נהג 'מוביל הטנקים' - משאית כפולה מסוג סמי-טריילר, שעשויה מפלדה ונועדה להובלת טנקים או כלים כבדים אחרים במשקל עשרות טונות, 'חתך' שלושה נתיבים של כביש מהיר עליו נוסעים עשרות אלפים בכל יום, כדי לפנות שמאלה. בשל אורך 'מוביל הטנקים', יותר מעשרים מטרים, לא נותר לבישיץ ז"ל, שניסה לבלום, סיכוי להמנע מהתנגשות. המשאית על כל אורכה מילאה וחסמה את כל הנתיבים.

למרות העובדות הברורות, כולל הסרטון המזעזע שמתעד את המשאית חוצה את כל שלושת הנתיבים לרוחב, בית משפט השלום בראשון לציון החליט לשחרר בתנאים מגבילים את נהג המשאית החשוד בהריגת עורך הדין אלקנה בישיץ ז"ל שלשום בכביש 443.

מהחקירה הראשונית של התאונה עולה כי הנהג סלימאן עותמאן (61) תושב אבו גוש, נסע אתמול בשעות הבוקר בסמוך לשעה 10:00 בכביש 443 עם משאית כאשר הוא גורר גם מוביל טנקים, מכיוון כללי מערב למזרח, כלומר מכיוון תל אביב לירושלים.

על פי החשד, כך עולה מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', בצומת מחסום מכבים - לפני המחסום, נהג המשאית ביצע מהצד הימני של הכביש פנייה חדה שמאלה, כשהוא נמצא בנתיב הימני ביותר, חתך את שלושת הנתיבים במקום לנסוע בנתיב השמאלי ובכך חסם את דרכו של האופנוע עליו רכב עו"ד אלקנה בישיץ ז"ל שנסע באותו הכיוון מאחוריו. עו"ד בישיץ התנגש בדופן השמאלית של מוביל הטנקים ואלקנה ז"ל נהרג במקום.

במהלך הדיון בבית המשפט, נציג המשטרה אמר כי הייתה התפתחות נוספת בחקירה, אולם הנהג לא יכול לשבש אותה ולכן הסכים לשחררו בתנאים מגבילים. עוד עלה במהלך הדיון, כך נודע ל'בחדרי חרדים', כי הנהג היה מעורב עד היום ב-14 תאונות דרכים ורשיונו נפסל 16 פעמים.

הנהג חשוד בהריגת עו"ד בישיץ, נהיגה בקלות ראש, אי מתן זכות קדימה בפניה שמאל ועבירות תעבורה נלוות. "לטענת היחידה החוקרת התאונה התרחשה כתוצאה מהתנהגות רשלנית באופן קיצוני אשר מקים חשד סביר לעבירת הריגה" אמר השופט גיא אבנון.

התנאים המגבילים כוללים איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בתיק למשך 30 יום ככל שהחשוד יודע במי מדובר, פסילה זמנית של רישיון הנהיגה למשך 30 ימים, התייצבות לחקירה במשטרה או לבית המשפט ככל שיידרש ולהמנע מלשבש הליכי חקירה ומשפט. לשם הבטחת התנאים הנהג הפקיד ערבות בסך 5,000 ש"ח בקופת בית המשפט וכן התחייב על סך 10,000 ש"ח ובנוסף גם ערבות צד ג' על סך 10,000 ש"ח.

השאלות הקשות שבשלב זה נותרו פתוחות: מדוע הגיע נהג המשאית מהנתיב הימני ביותר. במידה ומלכתחילה היעד שלו היה המחנה הצבאי, מדוע לא פנה מהנתיב השמאלי המובנה בכביש בצורה מסודרת, שמאלה. ובכלל, האם מותר למשאית כה ארוכה לחצות כביש לרוחבו ולחסום את כל נתיביו, בלי שתיאם מראש עם שוטר או פקח תנועה שיסמן לנהגים להאט בשל חסימה כללית של הכביש. כאן ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב.
אלקנה בישיץ תיעוד משאית וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד