כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יש כבוד: הרעבעצן תקבל עיטור מהמלכה

הרבנית רחל ארנטרוי, תקבל את מדליית "מסדר האימפריה הבריטית", עבור התנדבות של עשרות שנים למען קשישים

לונדון. צילום: פלאש90
לונדון. צילום: פלאש90



רעיית ראש בית הדין בלונדון לשעבר, הרבנית רחל ארנטרוי, תקבל את מדליית "מסדר האימפריה הבריטית", עבור התנדבות של עשרות שנים למען קשישים חברי הקהילה היהודית של צפון מערב לונדון.

במשך 32 שנה הרבנית רחל ארנטרוי, כיום בת 84, רעייתו של הגאון הרב חנוך ארנטרוי לשעבר נשיא בית הדין הגדול של שכונת גולדרס גרין, הקדישה כל יום ראשון מזמנה לביקור חולים יהודים ולא יהודים, ודאגה לכל מחסורם בבת חולים שבהמפסטד.

האתר The Jewish Weekly מדווח, כי הרבנית היתה מגיעה כל יום ראשון להתנדב שם, ואם מסיבה כלשהי היא לא הצליחה להגיע ביום ראשון, היא היתה מגיעה ביום שני.

טקס הענקת המדליה מתקיים ביום הולדתה הרשמי של המלכה, ושם נהוג להודיע את רשימת תוארי הכבוד המחולקים על ידי המלכה באותה שנה.

הטקס "מסדר האימפריה הבריטית" הוא מסדר אבירות בריטי המתגמל אנשים שתרמו לאמנויות ולמדעים, ושמתנדבים בארגוני צדקה ורווחה, הענקת המדליות התחילה ב -4 ביוני 1917 על ידי המלך ג'ורג 'החמישי.

בנוסף, הרבנית מנהלת את קבוצת "נשי" שבה נפגשים יותר מ-100 ניצולי שואה, ונכים בשכונת גולדרס גרין, לפעילויות ועזרה מקצועית לקשישים ולנכים.

צניעותה של הרבנית הדגולה מדברת בעד עצמה, היא אמרה שהיא לא יודעת למה הכבוד הזה מגיעה לה, והוסיפה "אני פשוט אוהבת את מה שאני עושה".

בעלה הדיין הרב חנוך ארנטרוי, לעומת זאת, אמר "לדעתי, היא היתה צריכה לקבל תואר חשוב נוסף שמעניקים בממלכה הבריטית - לאנשים שתרמו לחברה", בהתייחסו לכל העבודה התנדבותית שאשתו עושה.
לונדון המלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד