י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צפו: בני ישיבות בצעדה בעד חיילים חרדים

עשרות לובשי מדי צה"ל ובני ישיבות חרדים, צעדו בתמיכה בחיילים החרדים, ולהוקעה וגינוי האלימות שמופנית כלפיהם, מצד מיעוט קיצוני

צפו: בני ישיבות בצעדה בעד חיילים חרדים



הערב (חמישי) בכיכר הדוידקה בירושלים, התכנסו מאות משתתפים, ביניהם עשרות לובשי מדי צה"ל, בני ישיבות חרדים ואזרחים חילונים, לצעדת תמיכה בחיילים החרדים, ולהוקעה וגינוי האלימות שמופנית כלפיהם מצד מיעוט קיצוני. הצעדה החלה מכיכר הדיודקה עד לבית חולים ביקור חולים.

המפגינים הניפו שלטי תמיכה בחיילים החרדים עליהם התנוסס הכיתוב: "את החיילים שלנו צריך לחבק! לא בהם להיאבק!". כוחות גדולים של משטרה וצוותי תקשורת הגיעו למקום וסיקרו את האירוע.

בצעדת המחאה נישאו דברים על ידי ח"כ לשעבר דב ליפמן - שבנו הוכה בשבוע שעבר במאה שערים על רקע היותו חייל, ראש המכינה הקדם צבאית החרדית "הררי ציון", צביקי פליישמן פעיל חברתי חרדי וחייל מילואים, ולבסוף נשא דברים בנימין צברי, מוביל ויוזם הצעדה.

מארגני הצעדה אומרים הערב ל'בחדרי חרדים': "אנחנו, כל המגזרים, כל האזרחים וכל מי שרואה בערכים היהודיים של ערבות הדדית, מוסר וכבוד האדם כערכים מובילים, לא נסבול גילויי אלימות ושנאה כלפי אף אדם בכלל וכלפי חיילי צה"ל בפרט ונמשיך להיאבק למען זכותם של המשרתים את המדינה להתהלך בה עם מדים בגאווה ובכבוד".

איש היח״צ ציקי פרנק שהיה בהפגנה אמר ל'בחדרי חרדים': "היה מפתיע לראות חרדים בין המפגינים, המסר שלהם היה שאף אם יש מי שמתנגד לגיוס בני ישיבות לצה״ל, במידה שווה יש להתנגד לתקיפת חיילים חרדים".

צילום: ציקי פרנק ודוברות הצעדה
























צעדה חיילים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד