כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מערכות הגברה - כל המידע שנחוץ

מערכת הגברה כשמה כן היא היינה מערכת המגבירה עוצמה של סאונד על ידי רמקולים ומגברים בעוצמות ובאיכויות שונות והכל תלוי לפי אופי השימוש המתבקש והרצוי

מערכות הגברה - כל המידע שנחוץ
לא לגעת



המה מורכבת מערכת הגברה?

מערכת הגברה בסיסית כוללת בתוכה רמקולים, מגברים, מיקרופונים, מיקסר אומנים, חיווט, כבלים ועוד מספר אביזרים טכניים כגון חצובות לרמקולים, חצובות למיקרופון, קייסים ונרתיקים לשאר הציוד.

במערכות הגברה מקצועיות יותר נכנסים עוד כמה מכשירים ומעבדי אפקטים כגון מכשירי EQ פרוססורים מכשירי שליטה ועוד... שאלו נדרשים לצורך שיפור איכות הצליל ולצורך אפשרות לרמת כיוון מדויקת וטובה יותר. התחום של מערכות הגברה היינו תחום גדול מאד ורחב היקפי הכולל בתוכו הרבה מאד סוגים של מערכות שונות המתאימות לצרכים שונים החל ממערכות ביתיות פשוטות כגון בידוריות חגורות הגברה, מגאפונים ועד למערכות הגברה מקצועיות להופעות בסדרי גודל של אלפי אנשים.

מי קונה ציוד הגברה?

ציוד הגברה היינו ציוד הנצרך למגוון רחב מאד של שימושים מקצועיים כגון, כגון הגברת אמנים, תקליטנים, נגנים, זמרים, מפעילים, קוסמים, בתי ספר, אולמות אירועים, מועדונים, פאסיבים, מסעדות ועוד.. לכל מקום ולכל מקצוע יש בעצם את המערכת המומלצת והכדאית עבור אותו שימוש ולצורך התאמה מקצועית למערכת יש להיעזר באיש מקצוע שידע לכוון לציוד הנדרש, וכן לציוד שבאמת יתן את המענה הנדרש לאותו שימוש.

הגדרת אופי השימוש טרם הרכישה

כאשר באים לרכוש ציוד הגברה או ציוד הגברה למטרה מסוימת יש לברר בטרם הקניה מספר דברים חשובים שלפי הם יוכל איש מקצוע לכוון לרכישת מערכת מתאימה ונכונה עבור השימושים הנדרשים.

1. לאיזה שימוש נקנית המערכת.

2. באיזה סוג מקומות הולכים להשתמש במערכת? (שטח פתוח/אולם קטן/אולם גדול/שימוש ביתי/חצרות/פרקים וכו'?)

3. מה גודל המקום ומה כמות האנשים המשתתפים באירוע?

4. מהי תדירות השימוש במערכת?

5. מי הולך לתפעל את המערכת באירוע?

6. האם יש אפשרות להתרחבות של התחום בתקופה הקרובה?(ובכך אם נקנה מערכת מסוימת היא לא תתאים לשלב הבא)

7. מה הוא התקציב פחות או יותר שאותו הקצבנו לצורך רכישת הציוד. פרטים אלו ועוד הינם פרטים החשובים מאד לצורך התאמה של המערכת הנדרשת ולכן כאשר באים לרכוש מערכת מוכר מקצועי ישאל אתכם את השאלות הללו ואתם תצטרכו לענות ובכך הוא יוכל להתאים עבורכם מערכת מתאימה. לדוגמא זמר שעושה טברנות/חפלות ביתיות בבתים וחצרות של אנשים עם קהל משתתפים של בין 50/100 איש, מוכר מקצועי יציע לו מערכת הגברה לא גדולה אלא בינונית סטנדרטית שתוכל להפיק לו אירועים מהסוג הזה ובכך הוא יוכל להרוויח גם מערכת טובה שמספיקה לאירועים שהוא עושה, וגם מערכת שתהיה קלה יותר ותהיה נגישה יותר מכל הבחינות, משקל נפח וכו'.
פירוט והסבר על רכיבי המערכת

מערכת הגברה מורכבת מכמה מוצרים הכרחיים לצורך הפעלתה כנדרש.
1.רמקולים - לרמקולים ישנם 2 סוגים 1. רמקולים אקטיביים. 2. רמקולים פאסיביים. ההבדלים ביניהם היינם הבדלים מהותיים מאד שכן הרמקולים האקטיבים הם כוללים מגבר פנימי ודורשים חיבור לחשמל ולכן תהיה האפשרות להפעיל את הרמקול או בחיבור ישיר או רק על ידי מיקסר אומנים ללא צורך במגבר חיצוני. לאומת זאת הרמקולים הפאסיביים היינם רמקולים שאינם כוללים מגבר פנימי ואינם מתחברים באופן ישיר לחשמל וכדי להפעילם חייב מגבר כח חיצוני שיתן להם כח וחשמל לצורך הפעלה. לרמקולים ישנם סוגים וגדלים שונים באיכויות שונות ובעוצמות שונות הרמקולים נמדדים לפי אינצ' החל מ- 5.5'' 6.5'' 8'' 10'' 12'' 15'' אלו הם בעצם הגדלים של הרמקולים הסטנדרטים. כיום החברות המובילות בתחום של הרמקולים היינם PRO TECH-JST -PRO Acoustics – RCF –TURBO sound- TRX audio .. ומחיר של יחידת רמקול מתחיל בסיביות ה800 שקלים ליחידה ומגיעה גם לכמה אלפים טובים וכמובן שהכל נמדד לא רק במחיר אלא באיכות המתקבלת.

2. מגברים - זהו בעצם המכשיר שנותן את העצמה לרמקולים הפאסיביים. למגברים ישנם סוגים הרבים עם יכולות עצמה שונות ואותם מתאימים לפי סוג הרמקול ולפי מה שהוא מסוגל להנפיק. (לכן חשוב מאד להתאים מגבר בצורה מקצועית כי במידה ויהיה מגבר חזק מידי לרמקולים חלשים הוא עלול לשרוף אותם)

3. מיקסר אומנים - הינו בעצם הקונסולה שאליו מתחברים כל המיקרופונים כלי הנגינה מחשבים ועוד וממנו יש את השליטה על כל כלי וכלי עם האפשרויות לכיוון סאונד רצוי כפי המתבקש לאותו כלי/זמר. כמובן שבמיקסרים יש הרבה מאד גדלים מבחינת ערוצים החל מ4 ערוצים ועד למיקסרים של 32 ערוצים המאפשרים כניסה לכלי נגינה ומיקרופונים רבים. החברות המובילות בתחום המיקסרים היינם.

BEHRINGER-TRX audio- ALLEN&HEAT .4. סטנדים- חצובות היינם מוצר הנצרך מאד למערכת הגברה לצורך העמדת הרמקולים בגובה מסוים וכן להעמדת המיקרפון בגובה המתאים לזמר.

5.כבלים - הכבלים משמשים בעצם לצורך חיבור הרמקולים למגבר/למיקסר וכן לצורך כל כלי נגינה או מיקרופון למיקסר.

6. קייסים/נרתיקים- קייסים ונרתיקים היינם מוצרים שאינם חובה אך כדאיים מאד שכן הקייסים והנרתיקים שומרים על איכות המוצרים ומגינים עליהם מפני מכות טלטולים וכו'.

7. מיקרופון דינמי/אלחוטי- מיקרופון היינו בעצם המוצר שאליו שרים/מדברים והוא מעבד ומעביר את הקול למיקסר ולמערכת ההגברה המיקרופון מתחבר על ידי כבל XLR למיקסר. לאומת המיקרופון החוטי המוכר קיימים כיום מערכות מיקרופון אלחוטיות המאפשרות חופשיות רבה ללא שום חיבור חוטי. הללו פועלים על ידי מקלט שמחובר באופן חוטי למיקסר ואליו משדר המיקרופון. כיום החברות המובילות בתחום של המיקרופונים היינם SHURE- MIPRO-TRX audio.


תקליטנים אמנים מערכת סאונד הגברה כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד