ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

החטא ועונשו: בסאטמר מתנצלים על המסכים

עיתון 'דער איד' של חסידי מהרז"ל מסאטמר מפרסם היום מודעה בה הם מתנצלים על כך שב"כינוס הרבבות" הוקרנה העצרת על גבי מסכים • במקביל להקרנה בעצרת, שודר הוידאו באינטרנט ברחבי תבל, מה שהביא לחשיפת פרשיות ה'פייק-ניוז' של אנשי הפלג הירושלמי שנאמו בעצרת

עצרת סאטמר בניו יורק
עצרת סאטמר בניו יורק



בסאטמר מתנצלים על המסכים: עיתון 'דער איד' של חסידי מהרז"ל מסאטמר מפרסם היום מודעה בה הם מתנצלים על כך שב"כינוס הרבבות" הוקרנה העצרת על גבי מסכים (בתוך האולם), וטוענים כי הדבר נעשה בשל דרישת בעלי האולם.

תחת הכותרת "גילוי דעת" נכתב בהודעת ההתנצלות, "נתבקשנו מאת הרבנים הגאונים שליט״א לפרסם בשער בת רבים: ששימוש הסקרין (מסך) בעת הכינוס הגדול, ביום א׳ שלח העעל״ט הי׳ בניגוד לרצונינו, אך כהכרח כפי חוקי הסטאדיום (האיצטדיון), וגם אחרי השתדלות מרובה לא עלתה בידינו לשנות את דעתם. ומעולם לא עלתה על דעתינו לפרוץ גדר שגדרו הביד"ץ של העדה החרדית לא השתמש בסקרין בשום מאורעות כדי שלא להתרגל לווידיאו האסורים".

המודעה בעיתון 'דער איד'





יצויין כי במקביל להקרנה על גבי המסכים באולם, שודר הוידאו באינטרנט ברחבי תבל, מה שהביא לחשיפת פרשיות ה'פייק-ניוז' של אנשי הפלג הירושלמי שנאמו בעצרת, יהודה רבי ששיקר בעצרת מול האלפים, ו"גזירת השחיטה" לה טען הרב שמואל אריה לוין מארגנטינה, שגרמו למבוכה רבה בקרב הפלג הירושלמי.

כזכור, לאחר העצרת נחשף ב'בחדרי' כי רבי, ה'משגיח קטן' מישיבת 'נחלת משה' ששיקר מול האלפים בעצרת הקנאים בארה"ב ביום ראשון, פוטר מתפקידו בישיבה לאחר שבדה סיפורים שקריים מליבו ואף הוציא את דיבת ישיבתו רעה כשסיפר דברים בשמות שלא היו ולא נבראו. רבי, הוצג כאמור בפני האלפים כ"ראש ישיבת נחלת משה" ונאמר כי הוא כראש הישיבה יביא "עדות נאמנה" על תלמידים שלו שנפלו לצבא. הדברים הועברו בשידור חי באתרי האינטרנט בעולם, והכעיסו את ראשי הישיבה.

במשך עשר דקות נאם רבי, וגולל את פרטיהם של כביכול חמישה תלמידים שלו (מאיר אסולין, שלמה בן ציון, אברהם ישעי', רחמים מועלם - גר בדימונה, רפאל אמינוב - יתום מאביו, שנפלו לצבא), חלקם לדבריו בעקבות "הציידים", וחלקם בעקבות "ההתייצבות". הוא תיאר את ה"התמדה" שלהם בישיבה כפי שהוא מכיר אישית, על השיחות עם הוריהם, כל זה בתיאור חי, ותוך יבבות בכי.

אלא שלמעשה מדובר בשמות שלא היו ולא נבראו. בישיבה אין כלל בחורים בשמות המדוברים. כפי שנחשף ב'בחדרי', בעקבות הכפשת שמה של הישיבה ברבים החליטו ראשי הישיבה להורות על פיטוריו מתפקידו כ"משגיח קטן" בישיבה. גורמים המקורבים להנהלת הישיבה אומרים כי בחורים בשמות שצויינו על ידיו לא למדו מעולם בישיבה.

לאחמ"כ נחשף ב'בחדרי חרדים' כי ראש ישיבת 'נחלת משה' הגאון רבי יעקב בן נאים אף שיגר מכתב חריף לאדמו"ר מהרז"ל מסאטמר ובו הוא כתב לאדמו"ר כי הדברים שאמר רבי שיקריים לחלוטין וגרם ל"חילול ה' נורא".

לא זו בלבד: הבחורים ברובם טענו שעזבו או נזרקו מהישיבה בעטיו של רבי עצמו. אחד מהבחורים אף התחנן לרבי שלא יזרוק אותו אך הוא לא שעה לבקשותיו וזרק אותו מן הישיבה. בחורים אחרים העידו שבשל התנהגותו של רבי ודבריו נגד גדולי ישראל, רבנים ואדמו"רים, הם מאסו בשהות בישיבה ולכן עזבו אותה. אחד מהם טוען: "התחננתי לרב רבי שלא יזרוק אותי מהישיבה בשביל שלא אחוייב להתגייס. אבל הוא התעקש".

בנוסף דווח ב'בחדרי' כי נציג נוסף מטעם הפלג ניצל את בימת עצרת סאטמר להפצת פייק-ניוז. הרב לוין שייצג את הפלג בעצרת לצידו של יהודה רבי, זעק בנאומו על "גזירת הגיוס" ועל מעצר בכירי הפלס ע"י המדינה, ובדבריו השווה את המדינה לסטאלין, אולם הוסיף עוד אמירה מפתיעה אודות גזירה נוספת על השחיטה שלדבריו יש בארץ ישראל יותר חמורה מאשר במדינות הגויים: "זה הרי נורא! לראות איך שרוצים למחוק את כל מסורת התורה! אני אומר עוד, הם ילכו הלאה, הם מתחילים עם שחיטה, עם צער בעלי חיים, במקום הגוים הם נוגעים עם 'צער בעלי חיים', הם רוצים ללמד אותנו מה זה 'צער בעלי חיים'. התורה לא יודעת מה זה 'צער בעלי חיים', הם יודעים, היה לא תהיה!! אנחנו צריכים ללכת למלחמה! אין פחד! אנחנו חזקים מהם, יש לנו תורה, יש לנו מצוות, זה החוזקה שלנו, ה'כלל ישראל חי וקים', עוד ת"ת ועוד ת"ת וכך מחזיק כלל ישראל רבותי".

יצויין כי הרב לוין מפעיל בארגנטינה קו שחיטה מיוחד של בהמות תחת השגחתו, זה בשל מחיר הבקר הנמוך במדינות דרום אמריקה, אולם נכון להיום לא ידוע על הגבלות מיוחדות על השחיטה בארץ ישראל, לעומת מדינות רבות בעולם שאכן מטילות הגבלות ואף אוסרות לגמרי את השחיטה היהודית. כאמור, דבריו של הרב לוין אודות גזירת השחיטה הושמטו מתוך דבריו שהובאו בעיתון הפלס.
עצרת סאטמר מסכים דער איד התנצלות העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד