כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

"האביב הישראלי": ברק קורא לאיחוד גוש המרכז-שמאל כדי להפיל את ממשלת נתניהו

בנאום שנשא בכנס הרצליה, אמר ברק כי "נתניהו מוכן לסכן את המדינה על מנת לשמור על כיסאו". לדבריו, "חתירת הממשלה למציאות של אפרטהייד ומכלול התנהלותה, קרובים יותר ל׳תורת המלך׳ מלמורשת נביאי ישראל"

אהוד ברק ונתניהו בימים אחרים, צילום: פלאש 90
אהוד ברק ונתניהו בימים אחרים, צילום: פלאש 90



ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק קרא הערב (חמישי) לאיחוד בקרב ארגוני ומפלגות המרכז-שמאל, כדי להביא להפלת שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאום שנשא בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי אמר ברק כי "בחודשים האחרונים נראים בכל הארץ סימנים ראשונים של התעוררות אזרחית. לא רק ניצנים, אלא ראשית פריחה. אל מול ההתפתחויות הפוליטיות באזורנו, מול השחיתות במערכת הפוליטית והשתלטות של קיצונים על מפלגת השלטון - חלק גדל והולך מעם ישראל מבין היום ששתיקה איננה אופציה".

ברק הוסיף כי "ההפגנות בפתח תקוה, עצרת התמיכה בשתי המדינות, ההפגנות בעד העלאת קצבאות הנכים ונגד האלימות הפוגעת בנשים - הן, אני מאמין, ראשיתו של'׳אביב ישראלי'".

לדברי ראש הממשלה לשעבר, "חתירתה המעשית של הממשלה למציאות של ׳אפרטהייד׳ ומכלול התנהלותה קרובים יותר ל׳תורת המלך׳ מאשר למורשת נביאי ישראל שביסוד חברת המופת. האפרטהייד, לגווניו, יכול ללבוש הרבה צורות, אבל חברת מופת הוא ממש לא". ברק הוסיף כי "מנהיגי הלאומנות האפלה בימין הישראלי, נושאים לשווא את שם ביטחון ישראל ומתיימרים לנכס לעצמם את אהבת המולדת ואת זיקת האמת אל מורשת ישראל".

בנוגע לחוק להפקעת קרקעות של פלסטינים אמר ברק: "נתניהו לא מטומטם, הוא הבין שהחוק הזה יכול להביא להאג". ‏לדברי שר הביטחון לשעבר, "איך המדינה הפלסטינית המפורזת, הכמעט קיקיונית, היא איום קיומי על מדינת ישראל? שלפי פרסומים זרים יש לה יכולת גרעין? זה נשמע כמו ספק תחמון".

ברק ציין כי שינוי פוליטי בישראל יגיע באמצעות פעולה משותפת של גורמים מקצוות פוליטיים שונים. "יחד, אנשי מרכז, ימין ושמאל יכוננו את 'מחנה האחריות הלאומית'". לדבריו, "נדרש 'גוש גדול' וסוחף, ברוח של התחדשות, מאבק ופעולה - לא חיקויי נתניהו חיוורים וחלולים, ולא פסימיות בכיינית של מפסידנים. רק שילוב ידיים של רוב מבין גופי החברה האזרחית, לצד גורמים פוליטיים אחראיים, ייצור את התשתית למנהיגות אחרת".

מהליכוד נמסר בתגובה: אהוד ברק נשמע כמו תקליט שחוק. מדובר בראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות המדינה ואף ציוץ לא ישכיח זאת מעם ישראל, שבחר לזרוק אותו מהחיים הציבוריים עם כרטיס לכיוון אחד".

לפני כחודש וחצי פורסם ב"הארץ" כי מקורבים לברק, בהם עוזריו לשעבר ואחייניתו, הקימו חברה לתועלת הציבור שתשמש עבורו תשתית ארגונית, אם ישוב לפוליטיקה. את החברה, "אחריות לאומית – ישראל הבית שלי", רשם עורך הדין אושי אלמליח, שהיה יועצו הפוליטי של ברק כשכיהן כשר הביטחון.
אהוד ברק בנימין נתניהו כנס הרצליה גוש שמאל הפלת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד