י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הצצה: מה קורה כשאין קבלת קהל בבית הגר"ח קנייבסקי

מעונו של בית הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם נסגר השבוע לקבלת קהל. 'בחדרי חרדים' עם הצצה לתשובות שהעניק הגר"ח בנושא הרישום לישיבות ועמלו בתורה ללא הפרעות • מיוחד

הגר"ח קנייבסקי בלימודו השבוע בביתו. (באדיבות המצלם)
הגר"ח קנייבסקי בלימודו השבוע בביתו. (באדיבות המצלם)



בימים האחרונים נסגר הבית ברחוב רשב"ם - מעונו של הגר"ח קנייבסקי - לקבלת הקהל הרגילה. מי שמספר על כך הוא נכדו של הגר"ח, נאמן ביתו הרב אריה קנייבסקי, שבעלון 'ידידי יושר' היוצא לאור תחת ארגון המוסר 'ארחות יושר' מספר על המתרחש בהרחבה.

"השבוע האחרון עבר עלינו בדאגה מסוימת לשלומו של סבי שליט"א, מאחר ומזה כמה ימים שאינו חש בטוב. בבדיקות שנערכו לו נתגלתה דלקת, וניתן לו טיפול רפואי מתאים. עקב חולשתו הרבה נסגר הבית לקהל, בכדי לאפשר לסבי שליט"א להחלים בצורה מלאה בעז"ה, וסבי מנצל את הזמן שהתפנה ללימוד התורה כדרכו בקודש, וב"ה יושב והוגה בתלמודו ללא הפרעות. אנו מתפללים ומייחלים להחלמתו השלימה במהרה – רבי שמריהו יוסף חיים בן פשא מרים לרפו"ש בתוך שאר חולי ישראל" כותב הנכד.

כזכור, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הגר"ח קנייבסקי נראה השבוע לומד מול שפת הים בתל אביב למען בריאותו, וכבר אמש (חמישי) יצא הגר"ח לשתי שמחות משפחתיות בבני ברק.

"למרות שקבלת קהל לא קיימת, והבית סגור ומסוגר – אך צרכי עמך מרובים, והשאלות נשלחות מכל רחבי הארץ והעולם דרכינו אל סבי שליט"א. הנושא "הבוער" כיום הוא "קבלה לישיבות". בשבועות האחרונים ובעתיד הקרוב עסוקים אלפי בני תשחורת והוריהם בשאלה הבאמת גורלית לעתידם – באיזו ישיבה גדולה ילמדו בשנה הבאה? החלטה אחת שעלולה לחרוץ גורל של בחור באם יקבל החלטה לא נכונה ומתאימה בעבורו".

"הפניות אל סבי שליט"א בעניין" מספר הנכד, "הן רבות ומגוונות, יש שרק מבקשים ברכה להצליח במבחן ולהתקבל לישיבה בה הם חפצים, ויש שמתחבטים ושואלים איזו ישיבה עדיפה וכו'. נביא כאן ב' שאלות שנשאל סבי השבוע".

"השאלה הראשונה נשאלה ע"י אבא לבחור שרצה ללכת לישיבה נחשבת וידועה. הישיבה שמעה על הבחור דברים טובים, ונראה היה כי בכוונתם לקבלו. אולם לאחר זמן – מה, היו שפעלו להוריד את ערכו בעיני הישיבה ההיא בשביל שיכנס בחור אחר במקומו. שאל אבי הבחור האם לנסות וללחוץ בכל זאת שיתקבל לישיבה שבה חפץ, או לוותר וללכת למקום אחר בו יתקבל בקלות? והשיב סבי שליט"א, שבאם אכן הישיבה טובה ומתאימה עבורו, כדאי ללחוץ כי יש מעלה ללמוד במקום שבו חפץ.

"השאלה השניה נשאלה דווקא ע"י ראש ישיבה 'קטנה'. ראש הישיבה עסוק בימים אלו לכוון את תלמידיו לאילו ישיבות ללכת ולפעול עבורם אצל הנהלת הישיבות הגדולות. אחד מתלמידיו, נשלח על ידו לישיבה מסוימת, והבחור התקבל לישיבה על סמך מה שאותו ראש ישיבה מסר להם. אלא שלאחר שהתקבל התברר לראש הישיבה פרט מסוים על הבחור, שאם היה יודע מראש לא היה שולח אותו לישיבה הזו, ואף הם מצידם לא היו מקבלים אותו. השאלה הנשאלת היא האם עליו לספר זאת לישיבה הגדולה ובכך לקלקל לבחור? והשיב סבי שליט"א כי חובה עליו לגלות זאת ולא להכשילם לקבל את הבחור שלא מתאים להם".
הרב חיים קנייבסקי קבלת קהל בדיקות לימוד תורה ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד