ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אהוד ברק חוזר וזה מסוכן \\ יצחק שינפלד

הפוליטיקה חשבה שסאגת ״אהוד ברק״ נגמרה. ראש הממשלה הכושל, שר הבטחון האפוף חשדות לשחיתות - איך הוא חוזר?

אהוד ברק חוזר וזה מסוכן \\ יצחק שינפלד
עו"ד יצחק שיינפלד



אהוד-ברק כאן ועכשיו, זה מסוכן. השבוע בכנס-הרצליה תקף הרמטכ״ל ורוה״מ לשעבר את ממשלת נתניהו ובנימין-נתניהו אישית וחזיתית. שוב מיצב עצמו כמועמד להנהגה.

תכלית דבריו המתלהמים ולא נעימים, חייבים להקים חזית רחבה שתכלול את כל האופוזיציה הציונית וחלק מהקואליציה הנוכחית, המטרה! רק לא בנימין נתניהו, וכנראה החרדים יוק.

האופורטוניסט בחר לכהן תחת רוה״מ נתניהו כשר-בטחון, כהונתו כשר בטחון נפסקה, רק מאחר ולא נבחר מחדש לכנסת, יורה כעת בתוך הצריח ובכינון ישיר. הוא בטוח שממשלה עם ברק כשר, אינה כממשלה שברק בחוץ. ״אהוד-ברק זה השינוי״. מגלומן כבר אמרנו?

אהוד-ברק נזכר בהיסטוריה הישראלית, כראש הממשלה שכיהן את הכהונה הקצרה ביותר. כהונתו נחשבת ״נכשלת במיוחד״. הוא פרש בשקט, מעוצמת גודל הכשלון. האוויר יצא מהבלון. אלו היו הכותרות, אז.

״אהוד״ שרואה וחושב רק על ״ברק״! לא הסס לפלג ולפרוש ממפלגת העבודה עם עוד 4 ניצבים, להקים מפלגה קיקיונית שלא העזה להתמודד עצמאית בבחירות הבאות, כל זאת עבור תפקיד שר-בטחון תחת נתניהו. מה שחשוב ועומד בפניו, זה רק אהוד-ברק.

הפוליטיקה חשבה שסאגת ״אהוד ברק״, נגמרה. כשלון מהדהד כרוה״מ. פילוג המפלגה, פרישה צורמת בעבור כהונת שר לקדנציה אחת! רמזים וחשדות לשחיתות, בחקירת חברות בטחוניות בבעלות ״בנותיו״, שקיבלו תשלומים כבדים וטובות הנאה. אהוד ברק פרש, לא בשיא, לכן המערכת ויתרה על חקירה מקיפה ואינטנסיבית בחברותיו.

מתברר שהתאוות גדולות והעינים עוד יותר. דלות החומר בהנהגת וראשות סיעות האופוזיציה מביכה. כל מי שיבחר לראשות ה״מחנה-הציוני״ ועוד יותר מי שלא יבחר, זה עצוב. מה שבטוח, לא כל 12 המועמדים לראשות המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה יבחרו לכנסת הבאה!

יאיר לפיד מצטייר כגוליבר, בין גמדי המחנה הציוני. הוא רהוט, מתנסח מצוין, אנגלית מעולה, תגובות חדות והתמקמות במרכז-ימין. בעוכריו, כשלון טוטאלי כשר אוצר, שר חינוך בינוני ומטה, העדר רקע בטחוני וכריזמה צבאית, ריב קבוע ומתמשך עם השותפים הפוטנציאלים, החרדים.

ציפי-ליבני חלמה. הבעיה שהציבור הקיץ! הקיפצוץ ממפלגה למפלגה, ממחנה למחנה. ימין קיצון לשמאל דוחה, סתם עליה את הגולל הפוליטי. כיום היא סרח עודף ב״מחנה הציוני״ עתידה מאחוריה.

אהוד-ברק בשנתו ה76, יליד פברואר 1942 פתרון מצוין לכל החולמים וההוזים. נתזי הצבע השחור בזקנקן המטופח והאלגנטי, מצעירים אותו. מה שלא עושה הטבע עושה קצת צבע. הופה, ברק שוב אטרקטיבי.

בגלריה הנוכחית, רק אהוד ברק, שמעוניין בקדנציה אחת, אחרונה בהחלט, יכול ללכד ולמצב את מחנה האנטי-ביבי, בכדי לפוגג אחת ולתמיד את האגדה ״נתניהו אלוף הבחירות״. לטענת ברק, שמוכן ״לתרום״ עצמו!! לקדנציה אחת, בפרט באם הבחירות הבאות יערכו בזמנם החוקי. לכל שאר המתמודדים, שווה ״להקריב״ קדנציה אחת, בשביל לשבור את המיתוס.

בוז׳י הרצוג לא ישרוד כישלון נוסף. עדיף להרצוג ציפור אחת ביד משתיים על העץ. המתמודדים האחרים במחנה הציוני, יותר מ״ישמחו״ לכהן כשרים, מאשר להתמודד על הראשות מול בנימין נתניהו. עמיר פרץ לא ממש מתכווין לנצח את נתניהו. הזיקית יתאים עצמו לכל מצב.

יאיר לפיד יודע! שהוא עוד לא בשל. החרדים לא שותפים פוטנציאליים, תמיד יעדיפו את הליכוד. הצלחה בכהונה כשר בכיר תמצב אותי כ״טוען להנהגה״ בסיבוב שאחרי אהוד ברק ובנימין נתניהו. כדאי לו.

אהוד ברק מכיר, יודע ומבין את החשבון. תאווה עזה לשררה, מצטרפת לרצון כביר לתיקון רושם העבר. זה מה שמנחה את אהוד ברק. בהעדר ברירה חליפית לאופוזיציה, זה עלול להצליח.

לציבור החרדי זה לא מבשר טוב. לבנט ושקד אין בעיה לחבור לקואליציה שכזו ולהשאיר את החרדים בחוץ. הם כבר היו בסרט הזה. זה מאפשר להם להשתלט מחדש על הציבוריות הדתית במדינת ישראל. מועצות דתיות, מינויים, רבנים, דיינים, תקציבים, הכל בשליטתם. מעניין ובעיקר מפתה.

מה ניתן לעשות? לא הרבה. לפחות להיות מודעים ולהמשיך את הקדנציה הנוכחית כמידת האפשר. זה קשה, משבר השבת משבר אמיתי, כואב ובעייתי ביותר. ״חכם״ לא נכנס למצב שקשה לצאת ממנו.
אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד