כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כשלייבל'ה נמלט מהכנסת לבורו פארק

אל תחמיצו את המהדורה המורחבת של לייבל'ה: על חשיפת 'הפורום החרדי', את מי מעוניין מקלב להוסיף לכנסת? מה קורה בבורו פארק ואיזו שמחה צפויה בקרוב בעולם המוזיקה

כשלייבל'ה נמלט מהכנסת לבורו פארק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



התקשורת החרדית מכתירה - 'מלך הכנסת'

ביקוריו התכופים של לייבל'ה במשכן הכנסת – הפכו אותו לסוג של גיבור. הח"כים החילונים והחרדים כאחד – קדים לכבודו ומכבדים אותו בכבוד של מלכים. כולם, כולם, רוצים שתמונתם תתנוסס מעל גבי הבמה החשובה שקובעת סדר יום בברנז'ה החרדית. אולם השבוע, לייבל'ה נדחק לפינה, לאחר שעל השיח הפוליטי במשכן – השתלט לא אחר, מאשר 'פורום החרדים בכנסת'.

כזכור, וכפי שנחשף בלייבל'ה, לפני כמספר חודשים, הקימו העיתונאים החרדים בכנסת 'פורום' שנותן את הטון החרדי במקום שממנו מנהלים את המדינה. בפורום חברים, העיתונאים הפוליטיים החרדים. אולם גם בכירי עוזרי השרים והח"כים החרדים, מה שהופך את הזירה למרתקת, ופעמים גם לזועמת.

באופן תקדימי, יצא השבוע הפורום מגדרו ומגבולות הכנסת, ושיגר לעם ישראל הודעה בזו הלשון: "פורום החרדים בכנסת בפנייה לראשי המפלגות החרדיות, השרים דרעי, ליצמן וח"כ גפני, לקראת הפגישה הערב עם ראש הממשלה: "חדלו מהצגות לתקשורת - ותבהירו לנו מה הקווים האדומים שלכם בנושא השבת".

פרסום ההודעה גרר סערה רבתי. עוזרי הפוליטיקאים החרדים לא אהבו שכינו את הבוסים שלהם כ"שחקנים בהצגה", ומיד התיישבו לכתוב טורים אישיים שהתפרסמו בעיתונות הכתובה, נגד העיתונאים – חברי הפורום.

דרמה נוספת נרשמה לאחר שאחד העיתונאים החבר בפורום – פרסם "הבהרה" על דעת עצמו שבה הוא טען כי "הודעת הפורום שהתפרסמה - היא בדיחה". ראשי וזקני הפורום זעמו על כך, ומי שיצא להגן על כבודם של העיתונאים החרדים – היה לא אחר מאשר איש התקשורת המתוק יוסי בן עטר, ממייסדי הפורום ומוותיקיו. בן עטר מונה שלא על דעתו ל'דובר הפורום' והחגיגה רק הלכה והתעצמה, כאשר יו"ר ועדת הכספים גפני לכלך על העיתונאים החרדים ברדיו 'קול ברמה'.

בעקבות הדרמה הבלתי נגמרת, החליט לייבל'ה להיכנס לעניינים ולהנמיך להבות. אך בדיוק אז הגיע טורו החריף של 'הפוליטי' של 'בחדרי', יעקב גרודקה שתקף את "צביעות הח"כים" - והעצים את הסערה. לייבל'ה הרים ידיים.

ואם כבר הזכרנו את הפוליטי של 'בחדרי'. יוסי חיים, יוצר הממים של לייבל'ה, נתקל בתמונתם שרצה מהכא להתם של הכתבים, שנראו כמו פרסומות לחברה סלולרית - להלן היא מופיעה עם כיתוב מתאים.



,

ועדיין בכנסת, איך אפשר בלי הדיווחים על הח"כ השלישי והדגלאי, יעקב אשר, שכמו שאומרים 'יצא גבר' ובשונה מכל חברי הח"כים, שבכוח זרקו מילה למצלמה במסיבת העיתונאים המשותפת של הסיעות החרדיות, אשר השיב רק בברכת 'שבת שלום'.



ולשילוב בין שבת קודש לימות החול, לייבל'ה הבחין באיש המכונה בפי כל 'איפה בבצ'יק', שממש כשמאי בשעתו, עורך קניות לכבוד שבת בסופר של שלום בגאולה.



,

ובמזנון ראה לייבל'ה את שייע טננהויז הרמ"ט של סגן השר פרוש, יחד עם חבר הכנסת איתן כבל. האם איתן כבל עוזב את הציבור הליטאי ועובר לחסידות סלאנים? ימים יגידו.



,

ובלשכה של החבר כנסת שלא מפסיק לפעול ולעשות שלאחרונה אף נהיה מחוזר על ידי כל כלי התקשורת בישראל כח"כ שתיכף יאפיל על הבוס גפני. לייבל'ה ראה את מקלב מתראיין לערוץ 2 על החוק שיזם להגדלת מספר חברי הכנסת בתקווה להוספת עוד נציגים של דגל התורה שכידוע על פי סקרי דגני יהדות התורה נושקת למנדט ה – 13, בלי קולות הפלג הירושלמי והחרדקי"ם.



,

ברשת הטוויטר נערכה השבוע תחרות תמונות מכניסת סגן ראש עיריית בני ברק ללשכתו, תחילה צוייץ הסגן בעצמו כשהוא חונך את הלשכה, ולאחר מכן אף תועד הרל"ש הכל יכול, אליהו ארנד. שהוא נראה כשהוא שקוע עמוק בקלסרים, לייבל'ה לא יודע מי תיעד את מי, אך בכל אופן אין ספק שמדובר בהישג גדול ומשמעותי.



,


,

ומעט מחוצה לארץ, לייבל'ה מביא השבוע, מקבץ 'נייעס' מהשדרה ה – 13 בבורו פארק, לשם יגיעו גם בשבת הבאה כמה עיתונאים מהארץ שינסו לגשר על הפערים. ראשית: הדיווח כי בשבת שעברה פרצה שריפה בדירתו של האיש ומקהלת 'שירה', הערשי וינברגר. למרבה הנס וינברגר חזר משמחת בת אחיו בישראל ובגלל היותו במקום נמנע נזק גדול יותר, בחסדי שמים אין נפגעים בנפש.

ומי שכן ספג נזק בשריפה הוא מלך הפופ החרדי, אלי שפריי. ממקהלת 'שירה' שמספר בעקטישע'ס מפוארים השייכים לו ולאחיו מיילך, נשרפו בשריפה של חנות ניקוי יבש הסינית בשדרה ה – 13. השבוע כבר הבחין שליחו של לייבל'ה בשפריי שהמתין בחנות 'כתר', ממתין לקבלת 'בקעטישע' מנוצנץ חדש.



,

ובעודו מתהלך בשדרה פגש לייבל'ה את הזמר ארל'ה סמט, הנמצא במקום בסבב חתונות יחד עם מורו ורבו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.



,

לאחר שלייבל'ה סיים לטייל, פנה לבית הכנסת 'שומרי שבת'. שם פגש את נהגו המסור ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. הלא הוא הרב יצחק (איצ'ה) רוזנגרטן שעמד בתפילת מנחה והעתיר בתפילה לרפואת מורו ורבו.



,

בניו יורק נערכה שמחת החתונה לבן הנגיד משה שמואל זופניק שאדמו"רים רבים נוהרים לביתו רק לחזות ולעלות בתורה בספר התורה של ה'דברי חיים' זיע"א, בחתונה שנערכה בוויליאמסבורג השתתפו קהל רב. באחת הפינות נצפו משוחחים הנגיד יידל מאנדל, ראש הגבאים לבית סאטמר 'משה גאבע', והעסקן הבולדוזר יענקי יעקובוביץ. לייבל'ה מתאר שבמקום נחתכו הרים וגבעות.



,

את תחילת השבוע האחרון פתחו נציגי כלי התקשורת החרדית בגזרת יהודה ושומרון. הכתבים והעורכים הצפינו בבוקרו של יום ראשון לעבר חטיבת מנשה, בה סקרו בפניהם את הפעילות בשטח. ליבל'ה לא יכול לחשוף בפניכם את תכני השיחה, רק יכול לומר שהכיבוד לא היה קל. ציפור לחשה באוזנו כי הסיור אורגן על ידי תא תקשורת חרדית בדובר צה"ל, והועמד בראשו- חזקי שכטר. אשר פועל ללא לאות למען יקבלו כלי התקשורת החרדית את היחס הראוי המגיע להם.

ומכאן לחשיפה: אחד מהמו"לים הגדולים במגזר - אלי פלאי ממשפחה, שוקל כעת להוציא עיתון שבועי בשפה הספרדית. העיתון יחולק בקהילות היהודיות דוברי ספרדית דוגמת פנמה ודומיה, לייבל'ה ימשיך ויעקוב.

לייבלה רשם ביומן לשריין תאריך בעוד מספר שבועות, המטרה: יום עיון מקצועי למנהלי מוסדות בהשתתפות גורמי מקצוע מהשורה הראשונה, יוזמה שנרקמה בין עיתון חרדי מסוים לחברה מסוימת. עד כאן מעולה. אלא שבימים האחרונים, הגיע ללייבל'ה הדיווח, כי בשל חילוקי דעות בשותפות העסקית על הפקת הכנס, נפרדו העיתון והחברה לדרכם ויותר לא יעשו דברים יחדיו, כך שהכנס בוטל.

לייבל'ה קרא בשקיקה השבוע את הפרויקט המיוחד של 'בקהילה' שבו השיב מ.ב.ד. לשאלותיהם של מאות קוראים. מסתבר שההפקה והצילומים היו מתישים לא פחות. כך מצא את עצמו ענק הזמר יושב עם משקפי הקריאה מול עדשתו של הצלם המוכשר, איציק בלינצקי. ולבינתיים השמש נטתה לשקוע והצוות יצא לבית הכנסת המקומי בסביון,במדרגות הכניסה פגשו את הרב החב"די ביסטריצקי, חגור בגארטל וממתין למניין. לייבלה עוד הספיק לשמוע את הווארט שמרדכ'ה סיפר בשם הראשית חכמה, אך למרבה האכזבה העשירי לא נמצא כשחזרו אל אפילת הלילה. ראה לייבלה את ניסיונותיו הנואשים של בלניצקי להשיג גם תמונות בחצר הבית המפואר של גורביץ. כשעל תקן התאורן משמש העורך, ישראל אלטר גרובייס שהאיר עם מכשירו הסלולארי של הזמר. רק אחרי שכל המאמצים הוכתרו בכישלון, חזרו הצוות לישיבת הראיון הארוכה שנערכה בתוך הבית



,


,


,

שבוע שעבר, בוקר יום חמישי, נצפה יוסי טאטיקה, דוברו הבלתי נלאה של יו"ר הקואליציה דוד ביטן . בחניון בית קפה בראשון לציון. אך הפעם בלי העוגיות של אמא.

לייבל'ה מגלה כי הסיבה הוא האורח החרדי שהגיע הבוקר ומקפיד על כשרות מהדרין. במשך כשעתיים, ישבו ביטן וטאטיקה לשיחה ארוכה עם העיתונאי והסופר יצחק פלדמן שהופיעה בעמוד השער של 'בקהילה' ברביעי בערב, עת משחרר העורך - שלמה קוק, את שערי העיתונים ברשת. ביטן נצפה כשהוא מלטף את הכותרת, 'מלך הכנסת'. לייבל'ה מסיק מכך רק דבר אחד - אם אין עוגיות, תאכלו כותרות.



,


,

בתחילת השבוע התאספו קהל רב לשמחת השבע ברכות לבתו הגדולה של דובר חסידות בעלזא, יהושע (שיעל'ה) וינברגר. השמחה נחגגה במסעדת 'מוטיס' הבני ברקית שהפכה לאולם מפואר עם אוכל שלא ראו שנים, אפילו לא באירועי יוקרה. גם המבינים הגדולים, מוטי כהן ממעדני זהבה, ופריד מ'שאבעס' פסקו כי מדובר בהשקעה רבתי, ובתגלית לראשונה של רמה קולינרית מטורפת.



,

במקום נמסרו דרשות ממיטב המשפיעים, ונצפה גם איש החסד, חונה דייטש. שרק הגיע קודם משבע ברכות בבית השר ליצמן. שם הפיק את המוזיקה ואף זכה לכבוד מראש הממשלה בנימין נתניהו. ששמח לראות את איש שלומי אמונים הוותיק בשבע ברכות הגוראי.



,

דייטש העוסק בימים אלו בקמפיין ההתרמה המרגש, שימח את הקהל המגוון ואף חזר למקורות לאחר שחבש את הכובע הסופר וותיק.



,

סגן ראש עיריית ירושלים, צביקה כהן מש"ס. שנצפה יוצא מלשכתו בשעות הלילה המאוחרות. ובכל זאת לא מנע הדבר ממנו למחרת להתייצב בשעות הבוקר המוקדמות בברית לנכדו של הרב אליהו שטרית שליט"א, החברותא של הגר"ע יוסף זצ"ל, נכד לרב שכונת שמואל הנביא ובנו של ר' יצחק כהן מנהל "מכון עליה".



,

וסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר וחבר מועצת העיר כיום, ישראל קלרמן. חגג לבנו את מסיבת הסידור. ממרומי גילו הרים קלרמן בהתרגשות רבה את בנו על הכתפיים, לייבל'ה התרגש.



,

וראש מועצת רכסים שלא מפסיק לעבוד על הדיור, נצפה בחמישי האחרון בבני ברק. בתפילת יום כיפור קטן מוקדם בבית הכנסת 'איצקוביץ', שליחו של לייבל'ה למקום מיהר לתעד.



,

לייבל'ה מספר גם על משה ליבוביץ המכונה 'לייבו' המייסד של ביתר, ואיש נדל"ן בפני עצמו. לייבו נראה השבוע בבלארוס הגדולה לטיפולים במעיינות וכאלה, וכמובן קברות צדיקים ובינהם ה'חפץ חיים', לייבל'ה תיעד.



,

ולייבל'ה שהצפין לצפת, צפה בשיחה המרתקת בין חבר עיריית צפת הפופלארי ויו"ר אגודת ישראל בעיר, אליעזר לזר. לבין ראש הממשלה נתניהו שביקר בעיר הקודש וקפץ לביתו של יו"ר הליכוד בצפת, שוקי אוחנה. שם כמובן נערכה לו קבלת פנים חגיגית. לזר ונתניהו שוחחו על פיתוח בירת הגליל הקדושה, כשראש הממשלה מתרשם מהפוליטיקאי החרדי הנמרץ שעוד יגיע רחוק.



,

בקרית יערים טלז סטון סמוך ונראה לבית החלמה, מתגורר ר' יענקל קרויזר. יהודי משכמו ומעלה שמספר שעות של לייבל'ה במחיצתו הובילו לכך שלייבל'ה מתגייס לצבא, רק ברגע האחרון ובגלל שקרויזר עצמו לא שירת שם, לייבל'ה נמנע. בכל אופן קרויזר חגג יום הולדת 71 בשעה טובה ומוצלחת. ובחצר הבית הגיעו קבוצת הדף היומי הקבועה שמתאחדת למפגשים וחגגו עם יענקל עד אור הבוקר, בבחינת 'תורה מגנא ומצלא'.



,

לייבל'ה קפץ לתפילה בכותל, שם פגש בעיתונאי הנמרץ אבי רבינא. רבינא, שלא מפסיק לייצר 'נייעס' במונציפאלי, נראה עם הנכד המסור של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ר' אריה. השניים החליפו זכרונות מקדם ולא תאמינו, רבינא הציע לאריה אלישיב 'טרמפ' חזרה לביתו ברמת שלמה.



,

פינת המזל טוב

לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית לרב יחיקם גמליאל, המנהל המוכשר והנערץ של מחלקת הנוער בעיר אלעד. לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה שולח מזל טוב ואף ראה שבבית החולים 'מעייני הישועה' הגיע לאחל לו מזל טוב, הרב שעי'ה רוטנברג, ראש ישיבת 'משיב הרוח' שהכפיל את השמחה במקום.



,

ומזל טוב לר' אריה גולדברג, חבר הנהלת מוסדות 'טאלנא' באשדוד. לרגל אירוסי בתו עם החתן אהרן שארף.



,

'הוי כל מצמא לכו לבירה' כך כתוב, לייבל'ה קיים זאת בליל שבת האחרונה בשמחת ה'שולעם זכר' לבנו הבכור של הגרפיקאי והמפיק של ארגון 'בלב אחד' וכמובן גם גיסם של מוטי מ'טיפ הפקות' וחיים עוזרו של ח"כ אייכלר. על אף פטירת הסבתא הישישה, החבר'ה שמחו במנהג הקדוש וכמובן לא נשארו רעבים.



,

אפרופו 'בלב אחד', היו"ר דודי וויטמן נצפה בדרך לקנדה בדרך לעוד כמה תורמים, ללייבל'ה נודע כי ויטמן צריך לכסות את אירועי הקיץ שעומדים בארגון לעשות. שכמובן מידי שנה מפתיעים מחדש.



,

ביום חמישי הגיעו לאולמי 'אחוזת וגשל' שועי עולם מילארדרים שהגיעו במהירות לאחל מזל טוב לר' שי גראוכר, הבן של דדי. ומקורב לגדולי ישראל בזכות עצמו ותורתו. לרגל שמחת הברית לבנו בשעה טובה ומוצלחת. המילארדרים שכמובן אינם חפצים בפרסום, כובדו כל אחד בכיבוד הראוי.

ומה עושה יונתן רזאל כשנשבר לו הכיסא באמצע קונצרט עם הסימפונייה הישראלית? הדבר אירע בהיכל התרבות בראשון לציון, כך זה נראה, לייבל'ה מאחל לו כי על כסאו לא ישב זר.



,

ובשורה לסיום: לייבל'ה מבשר על שמחה בקרוב בעולם המוזיקה החסידית – שמחה שתדשן עצם את כל שומעיה. לייבל'ה שומר לעצמו את הפרטים אך מבטיח לדווח בבוא העת.
לייבלה רכילות חרדית פורום החרדים בכנסת בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד