כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השתדלתי לא לכתוב שזה אלבום 'מרגש'

בדרך כלל, במשך הקריירה שלו, העדיף אהרון רזאל לעבד בעצמו את היצירות שלו. הפעם, הוא פנה גם למעבדים אחרים • איזה להיט עולמי מזכיר השיר 'אנא עבדא'? • ואלו זמרים מארח אהרן לדואטים? • שם טוב מעטוף בסקירה על האלבום

השתדלתי לא לכתוב שזה אלבום 'מרגש'
צילום: יח"צ



בימים האחרונים הופיע האלבום ה-11 של אהרן רזאל. אהרן, הוא מוסיקאי מוכשר, מלחין ויוצר. את הלחנים שלו, הוא כותב מהלב. ואת העיבודים - מהראש ומהידע האקדמי שלו. מן שילוב כזה נדיר.

אהרן מאוד אוהב את לימוד התורה, הסטנדר ובית-המדרש. שמתם לב לזה?

דרך היצירות שלו הוא משווק שוב ושוב את לימוד התורה והאווירה שמסביב, וזה לגמרי בסדר, אם כי לפעמים הוא קצת נסחף, כמו בשיר 'אני קבעתי', כשהוא מסמן 'אבל' גדול, "אבל אני קבעתי", על קבוצות משמעותיות ("אמרו לי סע לאלסקה פתח שם בית לקירוב רחוקים", ו"אמרו לי סע לצמתים לחלק ספרונים"...). אבל זהו, זה בא מהלב הגדול שלו, שלא יודע מנוח.

*

את האלבום פותח אהרון עם השיר "עד אמצא מקום להשם", וגם בוחר בשיר הזה לשאת את שם האלבום. בחירה לגמרי מוצדקת. לחן מעולה ואופייני לסגנון שלו. את העיבוד לשיר הזה הוא עושה יחד עם אבי טל, והתוצאה מרשימה מאוד.

את 'עשרה בני אדם' אנחנו כבר מכירים מהגרסה הראשונה שלו עם יעקב שוואקי. באלבום הזה, השיר זוכה לביצוע מחודש ולדואט, והפעם עם ישי ריבו. הביצוע הזה, עם העיבוד הפשוט יותר, אולי שם את השיר במקום הנכון והטבעי שלו.

שיר נוסף באלבום, הוא 'הבל פיהם'. בשיר הזה נשמע קולם והבל פיהם של בניו של אהרן. הלחן קצת שובב, במובן החיובי.

את 'אנא עבדא', שר אהרן עם מרדכי בן-דוד. הלחן מרגש מאוד וגם הביצוע, אם כי בחלק השיא של השיר, במילים 'אנא עבדא', מתכתב הלחן עם השיר 'הללוי-ה' של לאונרד כהן. השיר 'הללוי-ה' הוא להיט עולמי, שזכה למאות גרסאות-כיסוי. מוזר בעיניי שלא הבחינו בזה, לא בשלב הלחן, ולא בשלב העיבודים וההקלטות.

'נקדש שם שמים', הוא השיר השישי באלבום. בשיר הזה מארח אהרן את אחיו יונתן, הלחן והביצוע נעימים להאזנה. העיבוד לשיר הזה, הופקד בידיו המקצועיות של יואלי דיקמן, שיכול להוסיף לרשימת הזמרים שזכו לעיבוד שלו, גם את אהרן רזאל. שיר נוסף שעיבד יואלי, הוא 'זה העסק שלנו'. בשיר הזה אפשר לשמוע ברקע את שירתם של בחורי-ישיבה, מה שמעניק לשיר תחושה של קומזיץ ואירוע חי.

לאהרן הייתה דודה, אורנה שרעבי-רזאל ע"ה, ולפני פטירתה, היא כתבה כמה מילים לבנה יחידה. את המילים האלו לקח אהרן ושר אותן. פשוט שר. התוצאה מרגשת מאוד, ומעניקה לצוואתה את הביטוי המקסימלי האפשרי. בשיר הזה אהרן כתב גם את העיבוד והתזמור לרביעיית כלי-קשת. אל תפספסו את הדבר הזה.

את האלבום מסיים אהרן עם השיר 'כל הרוחות שבעולם'. לחן מושלם, ומילים שנכתבו על ידי אהרן, כשהוא מבסס אותן על פסוקים ומאמרי חז"ל. העיבוד של השיר הזה, הוא המוצלח באלבום. את העיבוד והתזמור, כתב אהרן יחד עם אבי טל.

אהרן רזאל הוא מוסיקאי שמעריך את היצירות שלו, וסומך בעיקר על עצמו. ולדעתי בצדק. הלחנים באלבום כולו, שייכים לו. את העיבודים לרוב הוא עושה, אם כי הפעם הוא קצת נפתח, ופנה גם למעבדים אחרים, כמו יואלי דיקמן ויובל סטופל. באלבום הזה הוא גם מארח ארבעה זמרים לדואט. ביניהם גם את החזן אברימי קירשנבוים, בשיר 'אחינו'. מומלץ מאוד להאזין לשירתו המיוחדת.

*

תוך כדי כתיבת הטור, אני מוצא את עצמי כותב שוב ושוב את המילה 'מרגש'. באמת שהשתדלתי להפחית כמה שניתן, אבל זה מאוד קשה כשהזמר הזה באמת 'מרגש'. אופס, שוב פעם כתבתי 'מרגש'.
הדיסק בחנויות. רוצו.
אהרון רזאל אלבום מוסיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד