כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חוק הגיור: יש עתיד עם ליברמן נגד החרדים

אחרי ש'ישראל ביתנו' תוקפת את דרישת המפלגות החרדיות לקדם את חוק הגיור הממלכתי, אלעזר שטרן מ'יש עתיד' יוצא נגד החרדים

אלעזר שטרן. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
אלעזר שטרן. צילום: מרים אלסטר, פלאש90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



המאבק על הגיור: אחרי ש'ישראל ביתנו' שיגרה לאוויר את חרצובות לשונה נגד דרישת המפלגות החרדיות לקדם את חוק הגיור הממלכתי, שצפוי להסדיר את הגיורים בישראל – הערב (מוצ"ש), הגיעה תורה של יש עתיד לצאת נגד החרדים.

בהודעה שפרסם ח"כ אלעזר שטרן, הוא מתייחס לחוק הגיור, שלדבריו יובא מחר לוועדת השרים לענייני חקיקה, "זה שהחרדים דואגים לשמר בידיהם את המונופול על הגיור במדינת ישראל, תואם להתחייבות שלהם לבוחרים שלהם".

שטרן מוסיף ותוקף אף את 'הבית היהודי': "לצערי גם לא מפתיע אותי שהבית היהודי בראשות בנט ושקד, שמתיימרים לייצג את הציונות הדתית, שותקים נוכח החוק הגרוע הזה. בנט ושקד לקחו בשבי את הציונות הדתית והפכו את מפלגת הבית היהודי לבית החרדל"י".

בבדיקה שנעשתה על ידי "בחדרי חרדים", עולה כי הצעת חוק הגיור הממלכתי – שהינה הצעת חוק ממשלתית, לא נמצאת על סדר היום של ועדת השרים שתתכנס מחר, והיא צפויה לעלות על שולחן הדיונים בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, מחר, לאחר ישיבת הממשלה.

קודם לכן, ביום שישי, שיגר יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, מסר חריף לשר יריב לוין, "הריני פונה אליכם בדרישה לכנס בדחיפות את הועדה המיוחדת לענייני דת ומדינה בנושא שבנידון, כפי שיפורט כדלקמן".

"ביום 25 ביוני 2017 תעלה בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק הגיור הממלכתי התשע"ז-2017, שמטרתה לעגן בחקיקה את מונופול הרבנות הראשית על כלל הגיורים בישראל", מפרט אילטוב, "יובהר ויודגש כי, סיעת ישראל ביתנו מתנגדת בתוקף לנוסח הצעת החוק כיוון שתיצור אפליה קשה, תפלג את העם היהודי ותפגע משמעותית ברבים מאזרחי מדינת ישראל ששירתו ומשרתים בצה"ל, בציבור העולים וביהדות התפוצות"
.
עוד הוא טוען כי "בהתאם לסעיף 36 בהסכם הקואליציוני שנחתם ביום 25 במאי 2016 בין סיעת ישראל ביתנו לבין סיעת הליכוד, נקבע כי הצעות חוק בנושא דת ומדינה לא יקודמו, לא יאושרו ולא יחוקקו כל עוד לא אושרו פה אחד על ידי נציגי הוועדה המיוחדת לענייני דת ומדינה אשר כוללת את כל הסיעות החברות בקואליציה".

לא יתכן הדבר שהצעת חוק כאמור, אשר משנה את הסטאטוס קוו הקיים, לא תידון בוועדה המיוחדת לענייני דת ומדינה כנדרש, טרם העלאתה לועדת שרים לענייני חקיקה", מוסיף יו"ר ישראל ביתנו, "לאור העובדה שהצעת החוק הוגשה בניגוד לאמור לעיל, סיעת ישראל ביתנו דורשת שתופעל משמעת קואליציונית וכל חברי הקואליציה יצביעו נגדה בועדת השרים לענייני חקיקה".

לסיום הוא דורש: "הנני דורש לכנס בדחיפות את הוועדה המיוחדת לענייני דת ומדינה ולקיים דיון בנושא".
חוק הגיור ישראל ביתנו יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד