י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ספריו בכל בית, הרב מאיר זלוטוביץ' זצ"ל

בארה"ב הלך לעולמו, האיש שבכל בית בעולם, ספריו מפארים את ארון הספרים, המפורסם שבהם הוא התלמוד בבלי 'שוטנשטיין' 'בחדרי' בפרופיל על האיש שהוציא תחת ידו למעלה מ-2000 ספרים

הרב זלוטוביץ' ז"ל, צילום מסך מאתר 'מצב'
הרב זלוטוביץ' ז"ל, צילום מסך מאתר 'מצב'



ביום שישי האחרון הלך לעולמו הרב מאיר זלוטוביץ' זצ"ל, לאחר מחלה כשהוא בן 73. היה אחד מהמפיצים הגדולים של התורה והיהדות בארה"ב.

הרב זלוטוביץ, זכה והיה תלמידו של פוסק הדור, הגאון הרב משה פיינשטיין זצ"ל במתיבתא תפארת ירושלים.

המנוח זצ"ל, היה הבעלים של הוצאה לאור 'ארטסקרול', המותג הוותיק ביותר של הוצאת ספרי קודש עם תרגום לאנגלית, שהוציאה לאור, ספרים במגוון נושאים יהודיים, הידוע ביותר הוא, כנראה סידור עברית-אנגלית מבואר היטב, סדרת תלמוד בבלי שוטנשטיין המפורסם, ותרגומים שונים של התנ"ך והמפרשים הקלאסיים, וכולם זכו להצלחה גדולה.

על פי הדיוח באתר Yeshiva world news, בשנת 1975, הוא החליט לכתוב תרגום אנגלית על מגילת אסתר לזכר חברו הרב מאיר פוגל ז"ל שנפטר בפתאומיות, וביקש מהרב הגאון נתן שרמן מי שהיה אז ראש ישיבת קרלין סטולין בבורו פארק, לכתוב את ההקדמה לספר, הספר הושלם לכבוד השלושים של הרב פוגל, והמהדורה הראשונה נמכרה ב-20,000 עותקים בתוך חודשיים. בעידודו של גדולי הדור דאז הרבנים הגאונים הרב משה פיינשטיין והרב יעקב קמינצקי.

לאחר ההצלחה, המשיכו השניים בתרגום ובפרשנות לשאר חמש המגילות, והוציאו לאור תרגומים ופרשנויות על התנ"ך, תלמוד בבלי וירושלמי, ומאות ספרי קודש אחרים.

ב- 25 שנותיה הראשונות, הפיקה ארטסקרול יותר מ -700 ספרים, בהם ספרי היסטוריה, ספרי ילדים וספרי לימוד שונים, והיא כיום אחת ההוצאות הגדולות ביותר של ספרים יהודיים בארצות הברית.

אין כמעט בית יהודי בעולם שאין בו ספרי ארטסקרול, שהוציאה מעל 2000 ספרים, ושבזכות הספרים הללו שתורגמו לאנגלית, כל יהודי הצליח ללמוד ש"ס ופוסקים עם חמשה חומשי תורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחרונה, נחלש הרב זלוטוביץ ז"ל ומצבו הדרדר מהר מאד, ולמגינת בני משפחתו ידידיו ומאות אלפי יהודים שזכו ללמוד בזכותו תורה עם הבנה, הסתלק לעולם שכולו טוב.

הלוויתו תצא משומרי הדת, היום (ראשון) בשעה 14:00, בבורו פארק ברוקלין. יהי זכרו ברוך.
ארטסקרול שוטנשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד