כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אם לפני 2000 שנה היה קם ליברמן כזה, העם היהודי לא היה שורד"

בסוף השבוע פירסמה 'ישראל ביתנו' הודעה חריפה, לפיה היא "מתנגדת בכל תוקף להעלאת הצעת חוק הגיור הממלכתי המעניק לרבנות הראשית מונופול על הגיור בישראל" כלשונם, הבוקר ב'יתד' חוטף העומד בראשה, מתקפה חריפה ללא רסן המאמר המלא

גפני וליברמן, ארכיון פלאש 90
גפני וליברמן, ארכיון פלאש 90



לאחר מאבקי השבת ומתווה הכותל, המפלגות החרדיות מסמנות את המאבק הבא: חוק הגיור הממלכתי, שאותו הן דורשות לקדם. מי שמשחיז חרבות נגד העמדה החרדית הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן ומפלגתו 'ישראל ביתנו' שבימים האחרונים שיגרו הודעות נזעמות ודרישה מהקואליציה שלא לאפשר את קידומו של חוק הגיור. הבוקר (ראשון) במאמר המערכת של 'יתד נאמן' - ליברמן חוטף אש חיה.

המאמר המלא:

בסוף השבוע שעבר פרסם יו"ר "ישראל ביתנו" שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודעה חריפה בה הוא מביע התנגדות לרצון לקבוע שבישראל יוכרו כיהודים רק מי שהתגיירו בגיורים שנעשו על פי ההלכה והשולחן ערוך, ולא על ידי כיתות הליצנים והכופרים, הרפורמים והקונסרבטיבים, שאין כל ערך ומשמעות, אפילו הקלה ביותר, למעשיהם המזויפים ולמה שהם קוראים "גיור", כביכול.

בהודעה שפרסמה מפלגתו של ליברמן, נאמר כי היא "מתנגדת בכל תוקף להעלאת הצעת חוק הגיור הממלכתי המעניק לרבנות הראשית מונופול על הגיור בישראל". עוד נכתב בהודעה, כי "'ישראל ביתנו' מתנגדת לכך משני טעמים: קודם כל מתוך העיקרון כי אין בכוונתנו לתת יד לחוק שיעמיק את הפילוג והקרע בתוך העם היהודי. תפקיד הגיור צריך להיות שילוב וקבלה של אלו המבקשים להיות חלק מהיהדות ולא דחייה וחירחור ריב בין מדינת ישראל לבין קבוצות גדולות בעם היהודי. במדינת ישראל חיים אלפי אזרחים נאמנים אשר שירתו ומשרתים בצה"ל שהחוק הזה מאיים לנתק את שייכותם לעם היהודי".

השר ליברמן הוסיף עוד והגיב על הצעת החוק: "מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות ובציבור העולים. החוק הזה ייצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

מבלי להתייחס לעצם החוק, הטוב הוא אם לאו, ליברמן כנראה שכח לרגע, או מעדיף להתעלם, מההיסטוריה היהודית הברורה והחד משמעית אודות מה שמר על העם היהודי בכל שנות ההיסטוריה. רק שמירה קפדנית על כל כללי ההלכה בנושא הגיור, כמו בכל יתר הנושאים האחרים, היא זו שבגינה העם היהודי שרד לאורך כל הדורות, למרות כל התלאות, הגלויות, הנדודים, הגזירות, הרדיפות והצרות. עמים רבים קמו וצרו על העם היהודי במשך אלפי שנים, אך לא יכלו לו. אם לפני 2000 שנה היה קם ליברמן כזה ומכליל כיהודים את אלו שעברו "גיור" על ידי הרפורמים או הקונסרבטיבים דאז, העם היהודי לא היה קיים היום, חלילה. העם היהודי לא היה שורד.

דבריו של ליברמן על כך ש"מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי", הם ההיפך הגמור מהאמת. בוודאי שהאמירה על כך שאם גיור שיוכר יהיה רק גיור שנעשה על פי ההלכה "ייצור אפליה קשה ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו", היא התעלמות מוחלטת מן המציאות המרה והעגומה של מה שיצרו הרפורמים והקונסרבטיבים ביהדות המזוייפת והעקומה שהחדירו, ובכך גרמו לעם היהודי לאבד מיליונים רבים של יהודים, אנשים, נשים וטף.

העם היהודי איבד בשואת אירופה 6 מיליון יהודים. העם היהודי בארצות הברית, וגם מעט באירופה ובמדינות נוספות, איבד מיליונים רבים על ידי ההתבוללות, לה גרמו הרפורמים והקונסרבטיבים. אין ספק בכך. ההתבוללות היא האסון הגדול ביותר של העם היהודי מאז השואה. רק סומא לא יכיר ולא יודה בכך, ובסייעתא דשמיא בישראל כמות המתבוללים קטנה יחסית. כל זאת בשל העמידה הנחרצת והחד משמעית ומלחמת החורמה המתנהלת ללא הרף במטרה שלא להעניק דריסת רגל, אפילו הקלה והפעוטה ביותר, בשום תחום שהוא, לכתות הכופרים הללו הממיטים הרס וחורבן.

שאיפתו של ליברמן שמדינת ישראל תכיר גם ב"גיורים" רפורמים, הרי תביא את ההתבוללות בדלת הקדמית לתוככי מדינת ישראל, ותמיט אסון על המדינה ותושביה, בדיוק כפי שקרה בארצות הברית. זו תהיה רעידת אדמה רוחנית של 10 בסולם. נותיר לרגע בצד את הפן ההלכתי. האם ליברמן באמת מאמין שגיור מזוייף ומצחיק שאין לו שום משמעות ערכית ופנימית, תהפוך את אותו "מתגייר" ליהודי כזה שמחובר לעם היהודי ולמורשתו לאורך דורות? הרי ברור שלא. ברור שה"גיור" המצחיק והמזויף הזה לא ישנה אצל אותו "מתגייר" מאומה בהליכות חייו הגויים, ואם כך הרי שמדובר בהכנסה של אלפי אלפי גויים לכרם בית ישראל, צעד שמשמעותו פשוטה וברורה: התבוללות וחיסול העם היהודי ר"ל, במשך השנים, כאן בארץ ישראל.

ויש כאן אבסורד גדול, בנוסף. משום שברור הרי שציבור היראים שומרי התורה והמצוות לא יתבוללו. הם יהיו אלו שישמרו על המשך שושלת הדורות, על קשר בל ינתק עם העם היהודי. לכל היותר יפתחו ספרי יוחסין. מי שייעלם עם הזמן, לאורך השנים, יהיו דווקא אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. הם אלו שעלולים חלילה להיגרר ולהידבק במחלת ההתבוללות ולהיעלם מהעם היהודי, והם גם אלו שיאבדו את הקשר עם אדמת ארץ ישראל, ויהפכו לגויים ככל העמים. לליברמן, בעל השקפת העולם הימנית, יש לכאורה אינטרס עליון מובהק וכפול לשמור על כך שלא תהיה התבוללות, ש"גיור" שאיננו כהלכה לא יוכר, ושמי שמחזיק בתעודה כזו לא ירשם חלילה כיהודי. ליברמן ועמו כל הציבור החילוני, הם אלו שצריכים להתייצב בראש המתנגדים ל"גיור" רפורמי ולתמוך בכך שכל הליכי הגיור שיוכרו יהיו רק על פי ההלכה היהודית הצרופה.

ליברמן ומפלגתו טענו בהודעתם, כי שמירה על גיור כהלכה "תהיה בכיה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור". בפועל, ברור שרק שמירה על גיור כהלכה היא שתמנע בכיה לדורות, ורק שמירה על הגיור הטהור היא שתשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית גם בעוד שנים רבות. כל מהלך אחר, כל הכרה ב"גיור" שאיננו על פי ההלכה, ימיטו אסון על המדינה שליברמן כל כך דואג לה, לשלמותה ולעתידה. לא גיור על פי ההלכה הוא שימיט ויעמיק את הקרע בעם היהודי, אלא דווקא הרפורמים והקונסרבטיבים שביקרם ליברמן ומפלגתו חפצים, הם אלו שעושים זאת.

נכון, יתכן ופוליטית לליברמן משתלם כיום להתנגד לשמירה על הגיור הטהור ולתמוך בהליכים הפוכים. יתכן וזה יסייע לו לשמור על מעט הקולות שעוד קיבל בבחירות האחרונות, אחרי שמפלגתו התרסקה כמעט לחלוטין. אבל האם שיקול פוליטי שהוא נכון להרגע ויתכן וייעלם בעוד זמן, הינו שווה ערך לשיקול ארוך טווח של המטת חורבן לדורות על העם היהודי פה בארץ ישראל? ברור שלא. לכן אין אלא לקוות שליברמן וכל יתר ההולכים בדרך זו יתעשתו במהרה ויבינו שתמיכה, אפילו מזערית, במעשיהם של הרפורמים והקונסרבטיבים היא בבחינת אסון לעם היהודי, ויש להרחיקם כמצורעים ממחננו.
יתד נאמן אביגדור ליברמן חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד