כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לא מתפשרים: החבר דרעי מגיב לאיומים ומבטיח כי החוק יעבור

שר הפנים דרעי, שם את החברות בצד, ותוקף את איווט ליברמן על התנגדותו לחוק הגיור, אותו הוא מקדם עם שותפיו החרדים ליברמן יאלץ להחליט, האם להתפשר ולרדת מהעץ הגבוה עליו טיפס, או לעזוב את תפקיד חייו ולחזור לספסלי האופוזיציה

דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90
דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90



החרדים משיבים אש: שר הפנים אריה דרעי, משיב הבוקר לאיומיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, סביב סערת הצעת חוק הגיור הממלכתי ואומר כי בניגוד לדבריו של ליברמן, חוק הגיור יעבור וכי הוא על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדבריו של דרעי, "חוק הגיור יעבור, הוא על דעת ראש הממשלה נתניהו, על דעת ראשי המפלגות ונועד לשמור על הסטטוס־קוו". דרעי מוסיף כי "השר ליברמן לא יטרפד את חוק הגיור כמו שהוא לא מטרפד חוקים של שאר השותפים הקואליציוניים".

כזכור, ביום שישי, ליברמן התייחס לחוק הגיור הממלכתי שהחרדים דורשים לקדם ואמר כי "מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות, ובציבור העולים. החוק הזה יצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

הוויכוח בן דרעי לליברמן מתמקד במשחק המילים הכי מפורסם במאבקי החרדים בפוליטיקה הישראלית: סטטוס קוו, האם מדובר בשמירת הסטטוס קוו וכפי שדרעי טוען או אדרבה מדובר בחוק שיחולל שינוי מה שמצריך את הסכם כלל המפלגות וכפי שמחייב ההסכם הקואליציוני.

בשונה ממאבקי השבת ומתווה הכותל, מאבק הגיור הוא שחור ולבן ואין בו אזורים אפורים ולא מוחלטים, וכפי שראינו במאבקים האחרים. המפלגות החרדיות דורשות לחוקק את החוק ולעגן את סמכות מערך הגיור הממלכתי שהוקם על ידי הממשלה בעקבות המלצות ועדת נאמן בשנת 1998.
ליברמן שחייב להוכיח לציבור בוחריו – עולי חבר העמים, שהוא פועל למענם – עושה כעת שרירים, אך במקרה הנוכחי – החרדים לא מתכוונים להתפשר.

דרעי שמוכר כחברו של ליברמן וכמי שהביא לחבירתו לקואליציה, עומד כעת בחזית המאבק נגד שר הביטחון. היום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, השניים ינסו להגיע להסכמות, בתיווכו של ראש הממשלה, הסיכויים לכך מועטים. ליברמן יאלץ להחליט, האם להתפשר ולרדת מהעץ הגבוה עליו הוא טיפס, או לעזוב את תפקיד חייו ולחזור לספסלי האופוזיציה.
אריה דרעי חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד