כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

לראשונה: הדלקה בסמוך לציונו של רבי נחמן מהורודנקא

המשפיע רבי קלמן גולדשמידט, שהחליט מחלתו להתמסר למען הנגשת ציונו של הרה"ק רבי נחמן מהורודנקא יערוך מחר לראשוה, הדלקה סמוך לציונו אשר בטבריה

המשפיע רבי קלמן גולדשמיט בציון. צילום: עזרא לנדאו
המשפיע רבי קלמן גולדשמיט בציון. צילום: עזרא לנדאו



מחר (שני), ב' בתמוז, יצוין יום ההילולא של הרה"ק רבי נחמן מהורודנקא הטמון בחלקת תלמידי בעל שם טוב בבית החיים הישן בטבריה. פלא הדורות היה רבי נחמן מהורודנקא, תלמידו הגדול של אור שבעת הימים הבעל שם טוב זי"ע. בימיו ברוסיה של מעלה הוכר כקדוש וטהור, וביותר כשעלה בערוב ימיו לארץ הקודש וקבע מושבו בטבריה.

מי שמשמר באדיקות את יום ההילולא של הרבי מהורודנקא הוא המשפיע הברסלבי הרב החסיד רבי קלמן גולדשמידט, שבשנים האחרונות מיסד את ההילולא ובזכותו רבים מגיעים להתפלל, ונושעים. תחילתו של סיפור בבעיה בריאותית אישית שחווה המשפיע החסידי כשהרופאים פכרו ידיהם וכמעט התייאשו ממנו. רבי קלמן לא אמר נואש, כתלמיד וכחסיד ברסלב הוא ידע את דעתו של רבו מוהר"ן על הרופאים ועלה על ציון הרה"ק מהורדנקא, סבו של מוהר"ן וגדול תלמידי הבעל שם טוב. "הוא היה נסתר", מדגיש המשפיע, "רבים לא ידעו עליו בחיי חיותו ורבים גם לא מודעים היום אליו ואל תורותיו העמוקים מני ים. כל ווארט שלו", מדגיש רבי קלמן, "יכול לפרנס מאמר שלם בספרים אחרים. כל דיבור שלו היה קודש קדשים, פלאי פלאים".

לפני ארבע שנים בעת מחלתו הקשה, קם רבי קלמן ונסע עם מניין תלמידים מישיבת 'חיי משה' לציון הקדוש בטבריה. המקום היה מוזנח והעזובה היתה רבה. רבי קלמן ובניו החליטו להתמסר לציון ולהנגיש את זה לקהל המתפללים.

השנה לראשונה יערוך המשפיע רבי קלמן גולדשמיט הדלקה ליד ציונו עם תחילת ההילולא ביום ראשון הקרוב לעת ערב כשבמהלך ראשון בלילה וכל יום שני יעלו המונים לציון המצוינת. לרווחת הציבור הקדוש יעמדו שתיה ומיני מגדנות תרומת ונדבת ליבם של יהודים המבקשים ישועה ורחמים בזכות הצדיק.
המשפיע רבי קלמן גולדשמיט רבי נחמן מהורדנקא טבריה הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד