י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פחות משבוע לאחר שהותקף חרדי, הואשמו התוקפים על רקע לאומני

המקרה אירע, בבוקר יום השבת שעברה (שלח), חרדי עטור בטלית שצעד ברח' דרך שכם, הותקף באבנים על ידי שלושה בני מיעוטים, השלושה נעצרו ובאורח נדיר, הואשמו תוך פחות משבוע, בתקיפה על רקע לאומני

אילוסטרציה, צילום: פלאש 90
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90



שבוע לאחר שהותקף בצאתו מבית הכנסת, כשהוא עטור בטלית, המשטרה הגיעה למסקנה כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני וכתב אישום הוגש נגד שלושת התוקפים.

חקירה מקצועית של המשטרה, הובילה למעצרם של שלושה קטינים, כנגדם הוגשו כתבי אישום בגין תקיפת מתפלל יהודי עטור טלית, עת יצא מתפילה בבית הכנסת בבוקר יום השבת בשבוע שעבר.

חקירת המשטרה החלה, בעקבות אירוע מיום שבת, בשעות הבוקר, במהלכו מתפלל יהודי עטור טלית סיים את תפילתו, בבית הכנסת בשמעון הצדיק ועשה דרכו ברגל לכיוון רחוב דרך שכם.

מהחקירה עולה, כי שלושה נערים שחצו את הכביש לכיוונו, הבחינו בו, ומשחלף את פניהם, הסתובבו לעברו, לקחו אבנים והשליכו לעבר גבו. המתפלל שנחבל החל לרוץ מהמקום בעוד הנערים נמלטו.

כוח משטרה הפועל באזור, הבחין במתפלל שהחל לרוץ, השוטרים ניגשו אליו והחלו בביצוע שורת פעילויות מיידיות, במעגלים קרובים ורחוקים, במטרה לאתר את החשודים ולהתחקות אחר מסלול הימלטותם.

כעבור זמן קצר, אותר אחד הנערים שהסתתר בחצר בית, בשכונת שייח' ג'ראח. הנער הובא לחקירה בתחנת שלם. בהמשך איתרו החוקרים את זהותם של שני הנערים הנוספים, שני אחים תושבי מזרח ירושלים.

כלל החשודים, שני אחים ובן דודם תושבי מזרח ירושלים, נעצרו והובאו לתחנת שלם, שם נחקרו בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש.

מעצרם של החשודים הוארך על ידי בית המשפט, וביום שישי, פחות משבוע לאחר התקיפה, הפרקליטות הגישה כנגד השלושה כתבי אישום ומעצרם הוארך שוב.

במשטרה ציינו, כי ככל שעלה מממצאי החקירה במשטרה, עוד בשלב הראשון הוברר, כי מדובר בתקיפה על רקע לאומני של מתפלל יהודי, רק בשל היותו עטור טלית.

פריסת הכוחות בירושלים וערנותם של השוטרים הפועלים במסירות אין קץ בעיר, הובילה לפענוח האירוע ומעצרם של החשודים תוך זמן קצר. "משטרת ישראל לא תאפשר לאף גורם לפגוע ולתקוף אדם עקב היותו שונה בדתו מהאחר. עבירות על רקע לאומני מטופלים בחומרה רבה והמשטרה תפעל ביד קשה כנגד החשודים עימם ימוצה הדין".
שמעון הצדיק תקיפה בית הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד